![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iedereen alochtoon of autochtoon is vrij in dit land en krijgt de kans om het mij na te doen. En begrijp me niet verkeerd niet iedereen hoeft arts te worden, bouwvakker, stukadoor of kuisvrouw kunnen ook een bevredigende beroepen zijn. En als ik straks mijn eigen huis wil bouwen zal ik ze met blijdschap en respect ontvangen. Stop dus dat pamperbeleid en iedereen aan de slag(dit valt wel te nuanceren). Want als we niet voort maken staan morgen de Polen voor de deur en hebben er misschien een rascisme probleem bij: Noord-afrikanen tegen de Polen wegens 'afpakken van werk'? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Uw ouders waren arbeiders, maar waren ze kansarm? Want dat is juist het probleem bij vele allochtonen, en het was daar dat Gentenaar op doelde. Autochtone en allochtone kansarmen zitten in hetzelfde schuitje.
Even een definitie voor kansarmoede: Citaat:
edit: ook nog even vermelden dat ik de startpost echt wel chique vind. Mooi uitgelegd en de nagel op de kop. Een mens zou er zowaar nog communist van worden ![]() Laatst gewijzigd door KeyserH : 13 mei 2006 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik daarnet vroeg wat je als dokter al had gedaan voor de arbeidersklasse, dan bedoelde ik niet zozeer je medische plicht (want geef toe, wat zou een dokter zijn als hij niet deed wat jij opsomt), maar wel je intellectuele plicht: namelijk ervoor zorgen dat de arbeidersklasse nog meer geëmancipeerd werd, vakbonden steunen in hun strijd tegen het generatiepact bijvoorbeeld, meehelpen de sociale zekerheid in stand houden bijvoorbeeld (al eens gehoord over het kiwi-model?), enz... |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voor de rest zijn zij onderhevig aan de wetmatigheden van de arbeidsmarkt zoals iedereen. Als ge alleen maar in staat bent om putten te graven is dat idd het enige dat je kan doen als werk. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In feite kijk jij neer op de arbeiders, als dommerikken die niet in staat zijn om zelf iets aan hun situatie te verbeteren!
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De oorsprong van de ellende van onze daklozen bijv. en van de werkloze allochtonen is totaal verschillend. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en je moet als autochtoon niet dakloos zijn om kansarm te zijn, wat een vergelijking. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
die minder mogelijkheden hebben om iets aan hun situatie te veranderen. Mogelijkheden die je als arts bijvoorbeeld wel kunt hebben. |
|
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ga deze thread een schop naar omhoog geven. Tweede pagina, hoe durven ze!
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ten tweede zet hij nergens aan tot haat of geweld. Ten derde is hetgeen hij vertelt niet in strijd met mensenrechten, ethiek, enzovoort. Of moeten we het WWF ook verantwoordelijk stellen voor de daden van het ALF of de moord op Pim Fortuyn? |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat de arbeiders de klasse zijn van de toekomst. Na het verlaten van de schoolbanken heb ik dan ook resoluut hun kant gekozen. Ik heb de luxe gehad om te kiezen tussen persoonlijke verrijking/ambitie en de arbeidersstrijd, en heb voor dat laatste gekozen. Niet om die strijd te leiden, wel om ze te dienen. Zeg dus niet dat ik neerkijk op de arbeiders, want dat is onjuist. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() werkelijk hilarisch!!! Nu nog een vette kapitalist vinden die bereid is klacht neer te leggen bij de CGKR... Gentenaar, goeie analyse ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() dit is het juist!!! De opdeling autochtoon-allochtoon moet de werkelijke opdeling maskeren: de parasiterende kapitalist en de uitgebuite arbeider. Een tijdje terug had iemand het zeer mooi verwoord: waarom heeft de volbloed Japanse manager geen integratie-problemen en waarom heeft de steenrijke Arabische oliesjeik geen last van discriminatie...maar wel de armzalige "ali met de pet". Slaap dus gewoon verder. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 mei 2006 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat het u voldoening schenkt om u uit te sloven voor "arbeiders" die alleen maar jaloers zijn op de materiële bonussen die de gehate consumptiemaatschappij hen zogezegd onthoudt... |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geloof je die onzin nu echt zelf? |
|
![]() |
![]() |
#40 | |