![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is op TV geweest, dus is 't wel waar? ![]() Het verwonderde me dat de zender zich daartoe leende: 1) tapen van een telefoongesprek zonder toestemming van beide partijen is al een schending van het "briefgeheim" en 3)zonder deurwaardersexploot of PV van een beëdigd ambtenaar erbij zijn die tapes dus juridisch waardeloos. 4) Als ze dan nog worden aangebracht door iemand die ook met zijn lijst opkomt weet ik niet wie ik mag geloven... Hoe weet je of er tijdens dat gesprek niet véél meer gezegd is dat aan die zinnen een andere betekenis geeft en het gesprek dus ook een volledig andere betekenis geeft, maar [SIZE=4]niet[/SIZE] op de tape staat? ![]() Ik kan me daar geen opinie vormen over schuld of onschuld PS Welk is de politieke strekking van "Eendracht"? VLD-afscheuring? Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Of dat hij de ander wou uithoren, om in te schatten hoever hij de provocatie zou drijven, zo het dat was?
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk d�*�*r eens over na Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds mag men wel eens nadenken hoelang spelletjes als deze zouden blijven duren en hoeveel mensen er de dupe van zouden worden als er GEEN mensen zijn die dingen doen zoals deze. INDIEN ze WAAR zijn natuurlijk, wat eerst moet worden onderzocht. De staat zegt zelf dat ze niet eens de mensen hebben om 1% van de bedrijven te controleren, hoeveel percent van de ambtenaren in staatsdienst worden er dan gecontroleerd? En als men zulke dingen zelf tegenkomt, wat moet men doen? Klacht neerleggen, die op de groote hoop word gegooid, een paar jaar later word dat eens ingekeken. Als je geluk hebt word dat niet direct "verticaal geklasseerd". En zal men NOG een paar jaar later wel eens zien wat er gebeurt is... Dan komt men tot de conclusie dat alles al is verjaart of gewoon door het lange wachten te ingewikkeld en onduidelijk is geworden om er nog iets deftig van te kunnen maken... Ik keur de bewuste man zijn acties niet goed..... Maar ik begrijp ze wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
rare verdraaide boel daar: -Eendracht (10 zetels) -GMB - CD&V (8 zetels) -AKTIVI (3 zetels) -RED (2 zetels) GMB zal wel soort Gemeentebelangen zijn zeker? oorsprong VU+CVP dus, soort Vlaams Kartel. RED sossen? ![]() Pittig detail GMB-CD&V enige oppositie. Paars-groen bestuur in corrupt Anzegem? Prognose resultaat winaars oktober 2006: GMB-CD&V grootste met 9 zetels (+1) en VB 3 zetels (+3)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 7 juni 2006 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof heeft gelijk, als het gaat over, zomaar beschuldigen, of fabriceren van tapes, het is trouwens verboden, om telefoongesprekken zomaar op te nemen...
Anderzijds is coruptie zeer moeilijk te bewijzen, als je een rekeninguitrekseltje hebt, waar je een extreem hoog bedrag overschrijft naar diegene die omgekocht wordt, kan je al zeggen, kijk, ! maar als die gast kan uiteleggen waarvoor da geld dient, moet je weer straf uit de hoek komen. Meestal laten die gasten zich echter niet betalen op een rekeningnummer maar gaat dat cash, of nog erger, wordt het gedaan met cadeaukes... Bv, een aanbesteding voor computers, Firma X wint en burgemeester of schepen, gaat een week daarna bij Firma X een computer kopen voor zoonlief, ... (nu ja kopen... ) kopen aan kostprijs, + 1 euro + BTW... niks gebeurd nietwaar... ? Firma Z mag 1000 boompjes planten voor de gemeente, en een week later, wordt de tuin van de hoofdambtenaar van de groendienst, door diezelfde firma heraangelegd, ... (eventueel met hulp van gemeentepersoneel... ) Ge moogt geen informatie van derden in een aanbesteding doorgeven, maar een van de concurerende bedrijven komt langs ,voor een ander project waarmee je met hen samenwerkt, nu ja de nood is hoog en je moet effe naar 't kleinste kamerke... Dossier van concurent ligt toch wel net open op de pagina met de prijsofferte, op uwen bureau zeker, ... Ja gij kunt er toch ook nie aan doen dat net op dat moment, die concurent zijn nota boekske pakt hé... Allé kom, in dien business is wel enige inventiviteit te vinden hoor. en probeerd het maar eens te bewijzen... Als dien ambtenaar u een factuur kan voorleggen van zijn heraangelegde tuin, ja die mens is vrij van te kiezen wie hij wil en als die zaak hem zo'n prijs kan geven... Dus als in zo'n gevallen een opgenomen telefoongesprek kan helpen, ... ja, misschien is dat dan niet slecht, als extra overtuigend randbewijs, vind ik wel dat het moet kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op prijsafspraken zijn ook schering en inslag.
Het is me ooit zelf voorgesteld, voor iets privé waarvoor ik zou worden terugbetaald, firma X wou mij offerte schrijven en zou er voor zorgen dat hij nog 2 andere firma's, een veel hogere offerte zouden, indienen... ik zou daar dan voor beloond worden... ik heb dat niet gedaan omdat ik het risico niet wil lopen om voor zo'n futiliteiten gepakt te worden, maar ik kan me best voorstellen dat er wel mensen zijn die daar intrappen het is verleidelijk... Ik ken zelf iemand die zoveel werk had, dat hij extreem hoge offertes binnenstuurde, gewoon om het werk niet toegekend te krijgen, maar wel, nog in het bestand te blijven, zodat hij terug werk had als het wat minder zou gaan... Kennen ze evengoed toch wel da werk toe aan hem... (ge moet niet altijd de goedkoopste nemen, ... meestal wordt er gewerkt met puntensystemen, waarbij andere criteria ook worden gehonoreerd. (hangt af van bedrag... ) Dus je kan perfect de duurste nemen, als je het maar uitgelegd krijgt. Dat kan soms interessant zijn om geen rommel te moeten kopen, maar het beste materiaal te krijgen. Ook het schrijven van de specs is daarin belangrijk, je neemt een aantal exotische specificaties op, waarvan je weet dat bv, enkel dat en dat merk voldoen, ... (ge moet daar wel mee opletten want eigenlijk mag dat niet, maar als uw specificaties goed geschreven, zijn, valt dat niet op, en moete al ne strafen auditor zijn, (die ook nog eens technisch wreed goed op de hoogte is... ) om dat te kunnen opsporen laat staan bewijzen , ... want dat is ook weer iets dat heel subjectief is. Als ge gewoon zijt om technische specificaties voor toestellen op te stellen, lukt u dat van ne GSM tot ne Core Router van 50.000 euro. ge moet alleen vrij goed uitgeslapen zijn voor ge daar aan begint, en genoeg, technische fiches vergelijken, ... de rest is simpel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er staan mij nog gouden tijden te wachten als ik sommige dingen lees....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is moeilijk om tegen zo'n zaken nee te zeggen, maar denk gewoon aan hetgeen ge kunt verliezen door er aan mee te werken, of toe te happen... ik heb geen zin om mijn job kwijt te geraken voor nen Xbox of een kas champagne, ik koop met mijn pré zoveel kasten champagne of Xboxken als ik wil, verstade, ... ![]() Ik moet regelmatig prijs vragen voor zaken, of beoordelingen schrijven, testen, of bestellingen plaatsen, soms zijn daar hele vette bij, maar ik probeer altijd eerlijk te blijven zowel voor ons bedrijf als voor de leveranciers, ik wil ook niet dat die mannen moeilijk doen, als we hen eens nodig hebben, om een of andere reden, ... (dringende reparaties, of zo... ) ik ga mijn vingers nie verbranden voor een cadeauke van een paar honderd euro. Maar de gelegenheden, zijn daar, en anders zijn ze wel te maken, dus als ge iemand zijt die niet verlegen is, om voor een paar honderd of een paar duizend euro, uw bedrijf/gemeenschap voor een paar duizenden of zelf miljoenen euro's op te lichten, door te foefelen met aanbestedingen of offertes, zijn er mogelijkheden zat. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 7 juni 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Gevaarlijk word het echter wanneer men de systemen gebruikt zoals u die hier uiteenzet EN men de juiste vriendjes heeft op de juiste plaatsten... Het risico gaat dan DRASTISCH naar beneden denk ik. Het is spijtig, maar de maatschappij zit vol van deze praktijken en dingen... En met een gerechterlijk apparaat dat nog niet 1/3 van het werk aankan dat ze voor de boeg heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gemeenteraadsleden Freddy Noreilde, Statiestraat 27, 8570 Anzegem - RED Denise Van Eeckhoutte, Krekelheedstraat 23, 8570 Anzegem (Vichte) - Eendracht André Delombaerde, Borreberg 21, 8570 Anzegem - GMB-CD&V Jan Steverlynck, Beukenhofstraat 48, 8570 Anzegem (Vichte) - GMB-CD&V- [email protected] Prudent Lanneau, Ingooigemstraat 16, 8570 Anzegem (Ingooigem) - GMB-CD&V Lucrèce De Reycke, Nieuwpoortstraat 5, 8570 Anzegem - GMB-CD&V- [email protected] Gino Devogelaere, Klijtstraat 4, 8570 Anzegem (Ingooigem) - GMB-CD&V Mia Tack – Defoirdt, Elf Novemberlaan 79, 8570 Anzegem (Vichte) - GMB-CD&V - [email protected] Rik Colman, Kerkstraat 24, 8570 Anzegem - GMB-CD&V - [email protected] Eddy Devos, Stientjesstraat 36, 8570 Anzegem - AKTIVI Martine Crommelinck, Bouvelostraat 38, 8570 Anzegem - Eendracht - [email protected] Ignace Demeulemeester, Statiestraat 10, 8570 Anzegem - Eendracht Luc Terras, Langestraat 38, 8570 Anzegem - Eendracht Ferdy Verholleman, Kapellestraat 27, 8573 Anzegem (Tiegem) - GMB-CD&V Benoit de Maere d’Aertrycke, Hemsrode 3, 8570 Anzegem - AKTIVI Anne Marie Ampe, Beukenhofstraat 74, 8570 Anzegem (Vichte) - Eendracht Pascal Desmet, Smeierstraat 8, 8572 Anzegem (Kaster) - Eendracht ©2006 gemeente Anzegem - Disclaimer http://www.anzegem.be/ Steverlynck (de weefgetouwen Picanol!) , de Maere d’Aertrycke en Lanneau zijn wel bekende namen in de streek http://www.maere.be/ Zo SPa lijkt die RED niet: Westvlaamskartel [SIZE=-1]Lucrèce De Reycke Gino Devogelaere Mia Tack Rik Colman. AKTIVI. Eddy Devos Benoit de Maere d'Aertrycke. Recht En Democratie (RED). Freddy Noreilde ... www.westvlaamskartel.be/gemeente. jsp?sectie_id=20&gemeente=Anzegem <<Naast huidig burgemeester Victor Gerniers en een kandidaat vanuit CD& V-hoek waagt ook schepen Claude Van Marcke zijn kans voor het burgemeesterschap van Anzegem. Dit gebeurt met een nieuwe lijst, die voorlopig nog geen naam draagt>> [/SIZE]Fameuze krabbenmand...[SIZE=-1] ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2006 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |