![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel zulke filmpjes en het blijkt steeds dat met bont heel wat gortige zaken samengaan. En dat voor een ultra-luxeproduct dat geen mens echt nodig heeft. nepbont, leder of daim is ook heel warm. En ja, ik zeg daar wel degelijk leder, want dat is een bijproduct van koeien slachten, iets wat hopelijk op een iets meer dierwaardige manier gebeurt dan hetgene ik tot mijn grote walging in dat filmpje kon zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk van die heksen die zich daar niets van aantrekken maar dat is niet de westerse zienswijze De uitbuiting van vreemde arbeidskrachten is een heel andere verhaal waar ook wij schuld aan treffen . Daarin volg ik de eigen-volk-eerstfilosofie : geen import van de goederen die we zelf kunnen produceren Dan zal het beter gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry voor de gevoelige kijkers onder ons, de waarheid heeft zijn prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Bah, geen reden om u te verondschuldigen, ik verwachte gore praktijken, maar dat het zo vortig was kon'k me niet inbeelden.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik kon me niet inbeelden dat men anno 2006 nog dergelijke markten heeft.
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk om dat te posten. Een kleine waarschuwing mocht erbij. Ik voel me er nog altijd niet goed van alhoewel ik nog al beelden zag van "bontproductie". Ik blijf bij mijn punt : gevoelige kijkers moeten er niet naar zien, terwijl ze het wel moeten doorsturen naar eventuele familie die ze hebben waar bont wel kan. Zonder waarschuwing zodat ze de boel niet ongeopend uit hun mailbox flikkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Mambo het leven buiten redelijk goed kent. Maar dit soort gruwelen worden natuurlijk niet op een openlijke dierenmarkt gedaan. Dit is op farms buiten het oog. Mag ik hopen toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Ik zou die beulen aanvliegen na twee seconden nadenken over hoe ik dat mes te pakken kan krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk moest iemand een mes pakken en zo iemand aanvallen je daar nooit nog wegkomt. Ik kan mis zijn natuurlijk maar ik vrees van niet.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust... we importeren dat soort mensen in België aan de lopende band. we laten alles hier binnenkomen. Getuige de vele gevallen van overlijdens hier door kuren van medicijnmannen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juli 2006 om 00:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de mensen hier die me laten weten dat niet alles koek en ei is in de gewone dierenkweek, laat ik het volgende weten:
Als je weet dat je dood moet. Verkies je dan elektrocutie of het doorsnijden van je keel of verkies je levend gevild te worden ? De mensen die levend gevild willen worden mogen zich aanmelden. (deze post is pure woede... je zegt gewoon dat wie vlees eet ook dieren heeft laten doden. Dat is onzin in het licht van de originele post. je wil dieren niet laten lijden.) Wie nog steeds denkt dat een koe in een slachthuis een slechter leven heeft dan een bont-dier die moet eens dringend naar het filmpje kijken. Dringend. Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juli 2006 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dit zijn gewoonweg onmensen, dat men voor de pels dieren moet afmaken is "low", zeker met de uitstekende namaakpelzen van tegenwoordig. Maar als men echt pels nodig heeft is dit NIET de manier. Kan je jezelf voorstellen wat je moet meemaken als je ondersteboven je vel word afgetrokken TERWIJL je nog leeft? bah, bah, bah... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik kijk bewust niet, want ik vrees dat het bij mij hetzelfde effect gaat hebben dan de manier waarop ik ooit in een docu kat op chinese wijze bereid zag worden. Normaal ben ik vegetariër, maar ik kreeg toen ook even zin in Chinees. ![]() Idem bij het aanschouwen van een kosjer slachting. Dit is het dier zo lang mogelijk op zijn hoofd hangend laten tegenspartelen, terwijl het de keel overgesneden wordt, kwestie van zeker te zijn dat er geen bloed meer in de steaks achterblijft. Om eerlijk te zijn kreeg ik even begrip (is geen goedkeuring!) voor een andere vegetariër en dierenliefhebber, die er historisch gezien op overgereageerd heeft. ![]() Nee, ik wil menselijk blijven en heb genoeg gezien. Dat er vlees geconsumeert wordt, kan ik aanvaarden, want ik vrees dat ik van mijn katten geen gezonde vegetariërs kan maken. Dat men de huiden tot leer verwerkt, kan ik ook nog begrijpen, maar doe het AUB op humane wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() En dan maar weer hysterisch staan schreeuwen om wetgeving die dit soort van praktijken moet verbieden. Mét zware straffen en al. Maar uiteindelijk loopt de wetgever in dit soort van zaken altijd achter op de realiteit: eerst komt de publieke verontwaardiging, d�*n het ineenschrompelen van de markt en d�*n pas de wetgeving. En die is dan allang grotendeels overbodig geworden. Een typisch voorbeeld van hoe regelneverij per definitie irrelevant is. Op een veiling een paar maand geleden vond ik een partijtje bontmantels die uiteindelijk met véél moeite van de hand gingen voor het luttele bedragje van 180 €. Nertsjes, zilvervosjes etc... (je weet wel, die typische "bomma"-modellekes) Amper twintig jaar geleden zou dit een bedrag van meer dan 8.000 € vertegenwoordigd hebben, rekende een vriendin uit de modesector me voor. Bont is uit...
Om nog even door te duwen op die regeldrift: stél dat er plots weer heel veel vraag zou komen naar bont, dat PETA en andere organisaties hun appeal zouden verliezen... Wedden dat de wetgever dan weer de nodige "openingen" zou maken in de bestaande regelgeving? (of -zoals politieke hypocrisie past- de import faciliteren uit landen waar de regelgeving niet bestaat?) Uiteraard vind ik persoonlijk het soort praktijken van bontkwekers en -jagers uitermate verwerpelijk, maar "de politiek" heeft hier niks verloren. Respect jegens dieren is er gekomen vanuit de grassroots, vanuit de "cultuur" onder aanhoudend actievoeren en sensibiliseren door tal van organisaties. Niet doordat enkele politici zich achter "de goeie zaak" zouden hebben geschaard. Om die reden vind ik het een goede zaak dat dit soort van beelden wereldkundig wordt gemaakt.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 3 juli 2006 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Die zijn gestoord tot in het 10.000 kwadraaat.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan het filmpje niet openen (sterke antivirus, weigert gewoon alles te openen met als gevolg, geen virussen) maar kan me nu wel een beetje inleven wat er te zien is. Toch wil ik hieraan toevoegen: wie eet graag kikkerbillekes? Al gezien hoe dit wordt gerealiseerd? Het achterste wordt gewoon van het voorste met een hakmes gescheiden, levend en het voorste gedeelte kruipt verder. Hoe vangen we vis? Met een haak dus. En levend in de mand, tot de vis is uitgedroogd en ... sterft (reuze vangst). Kreeft, levend gekookt. Garnalen, idem. De kippenslachterijen al gezien .... (hmm, lekker zo'n gebraden kippetje). Foie gras, gewoon de muil open en .... En alles ... lekkernijen op de menu.
|
![]() |
![]() |