Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 20:25   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen dat personen niet rap meer hun plaats afstaan voor bejaarden, zwangere vrouwen , .... . Maar om een boete te geven wanneer je dit niet doet. Ik vind dat dit spontaan moet gebeuren en niet omdat je kan beboet worden.
Yep. Ik denk niet dat je dit probleem kan oplossen door boetes uit te delen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:29   #22
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Ik denk niet dat je dit probleem kan oplossen door boetes uit te delen.
Ik ben ook geen voorstander van die boetes. Maar buiten veel gezaag heb ik hier nog niet veel alternatieven gehoord over hoe men het dan wel moet oplossen.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:34   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

OPVOEDING misschien?

alhoewel ik betwijfel of er ooit een van die zes brave achtergestelden ooit hun plaats aan mij zouden afstaan.

Bovendien is het zo dat de politie aan slachtoffers reeds mededeelt dat de achterste bank vande bus is voorbehouden aan Marokkaanse gastjes en dat vlaamse meisjes die daar toevallig willen gaan zitten en worden lastiggevallen, het gewoon aan zichzelf hebben te danken.

Volgende stap van Schuddebol kan dan zijn dat ze die meisjes ook een boete geeft wegens het niet afstaan van hun plaats aan ..... ja aan wat? Dat zal kathleentje dan wel even voor ons opzoeken.

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2006 om 20:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:34   #24
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Ik ben ook geen voorstander van die boetes. Maar buiten veel gezaag heb ik hier nog niet veel alternatieven gehoord over hoe men het dan wel moet oplossen.
Ik heb dit met mijn opvoeding meegekregen net zoals mijn kinderen dat met hun opvoeding meegekregen hebben.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:35   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bomma's bewapenen met taser-guns. 8)
Oud 19 juli 2006, 20:38   #26
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Misschien kunnen we ook boetes opleggen aan ministers die hun plaats niet willen afstaan na herhaaldelijke blunders ( Van Brempt, onkelkinges en top of the billy vandenbosse).
Of wachten ze tot oktober om hun boetes te ontvangen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:45   #27
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OPVOEDING misschien?
Wel hiermee is het dan opgelost.
Van Brempt laat weten dat ze haar boetes terug trekt, in de plaats gaat ze aan de mensen vragen hun kinderen beter op te voeden.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:13   #28
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel hiermee is het dan opgelost.
Van Brempt laat weten dat ze haar boetes terug trekt, in de plaats gaat ze aan de mensen vragen hun kinderen beter op te voeden.
jaja 't is weer de jeugd, neem wat meer de bus of tram en je merkt dat vele oudjes gewoonweg onuitstaanbaar arrogant zijn , altijd maar trekken en duwen met hun knokige elleboogskes, persé willen opstappen als iedereen nog aan het uitstappen is, bijna manu militari plaatsen opeisen van argeloze reizigers ...

't zit hem gewoon in de elementaire beleefdheid en die is er net zo weinig of net zo veel bij de jeugd als bij de ouderen (je weet wel, degenen die de opvoeding geven)
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:15   #29
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel,maar wie gaat die boetes uitschrijven,de chauffeur,de politie,controleurs,om zoiets vast te stellen moeten er op elke bus en tram minstens 1 persoon meerijden die de macht krijgt om boetes te schrijven en gaan ze dan ook de zwartrijders controleren?ik denk dat er dan nog wat meer ruzie zal komen.want ik moet spijtig genoeg constateren dat het meestal allochtonen zijn die niet betalen,wetende dat ze toch niet worden lastiggevallen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949

Laatst gewijzigd door joske : 19 juli 2006 om 21:15.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:39   #30
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik heb dit met mijn opvoeding meegekregen net zoals mijn kinderen dat met hun opvoeding meegekregen hebben.
Gij moet ook nen kwaie pa geweest zijn zulle
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:47   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske Bekijk bericht
Allemaal goed en wel,maar wie gaat die boetes uitschrijven,de chauffeur,de politie,controleurs,om zoiets vast te stellen moeten er op elke bus en tram minstens 1 persoon meerijden die de macht krijgt om boetes te schrijven en gaan ze dan ook de zwartrijders controleren?ik denk dat er dan nog wat meer ruzie zal komen.want ik moet spijtig genoeg constateren dat het meestal allochtonen zijn die niet betalen,wetende dat ze toch niet worden lastiggevallen.
Men kan die boetes natuurlijk ook retributies gaan noemen en laten innen door private parkeerbedrijven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:55   #32
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke alternatieven?

Wat slet Van Brempt aankaart is een non-probleem.
En niet vergeten dat ze een tijdje geleden de zwartrijders- en illegalen controles op tram en bus heeft laten stilleggen.

Over idioterie/selectiviteit gesproken
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 21:57   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Fonske toch, moraal kan je toch niet met wetten opleggen.

Opvoeding Fonske, opvoeding.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 22:02   #34
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar maken jullie je eigenlijk zorgen over? Ge krijgt toch alleen maar een boete als ge nen asociale klootzak zijt
Dat is ook de essentie niet. Van Brempt is de boel aan het afleiden met dit soort onnozeligheden, want de nieuwe maatregelen op de Lijn zijn er niet gekomen omdat er ooit wel eens iemand zijn betaald zitje weigerde af te staan.
Daarbij, hoffelijkheid en plaatsgebrek los je niet op met boetes
Oud 19 juli 2006, 22:03   #35
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
te gek om los te lopen (dat krijg je van een hoofd dat blijkbaar los staat)!

Hoffelijkheid is inderdaad ver te zoeken tegenwoordig, maar BOETES opleggen omdat je je betaalde zitplaats niet wenst af te staan?

En aan wie? inderdaad! Identiteitscontrole alvorens recht te staan? Bewijs van invaliditeit? Hoeveel centimeter moet het (zwangere) buikje zijn voordat je een boete krijgt? Zijn dikke bierbuiken ook geldig?

Nog zo'n paar voorstellen en ik solliciteer ook voor minister!

nog vergeten! krijgen zwartrijders ook een boete als ze niet willen rechtstaan? of is dat te gevaarlijk wegens kans op hersenvliesbloeding?
Toen ik de topic eerst las dacht ik dat Kathleen boetes wou geven aan hen die hun plaats niet afstaan voor de "gediscrimeerden" van onze maatschappij
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 22:03   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De totale bij wet geregelde robottenstaat. Alles bij wet geregeld tot in de kleinste hoekjes. Straks komt de SP.a nog met gedragsregels voor op de wc.
Een aarsgasbelasting?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 22:05   #37
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een aarsgasbelasting?
Of een Piss on PS
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 22:12   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een aarsgasbelasting?
Of een aarsgasreetributie. 8)

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juli 2006 om 22:12.
Oud 19 juli 2006, 22:22   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
De criteria voor wie in aanmerking komt om een plaatsje te bemachtigen moet nog uitgewerkt worden.
Bron HLN 19-07-06
Duidelijk weer een staaltje van 'aankondigingspolitiek'
Zo een 'niet uitgewerkte' kwakkel wordt ofwel genadeloos afgeschoten, of verdwijnt zonder veel commentaar in de vergeetput bij talloze andere uitgesmeten visjes en opgelaten ballonnetjes.
Oud 19 juli 2006, 22:40   #40
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Alsof elke oudere (vanaf wanneer is dat eigenlijk) nood heeft om te gaan zitten en alsof een jongere zich nooit eens slecht kan voelen. Hoe wil men dat nu bepalen?

Stel nu gewoon nog maar dat iemand last heeft van lage bloeddruk, zich daardoor niet goed voelt en blijft zitten? Stel een vrouw die pas twee maanden zwanger is en kotsmisselijk en bijgevolg geen plaats maakt voor een oudere?

Wie gaat bepalen wie er meer behoefte heeft om te gaan zitten?
Gezond ogende jonge mensen kunnen er beroerder aan toe zijn dat een gezonde bejaarde.
Zo'n dingen kan je nu eenmaal niet in wetten of regels gieten. Als men daar mee begint is het einde helemaal zoek, dan kan men overal wetten en regels rond gaan maken, alsof we er nog niet genoeg hebben zeg.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be