![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Madammen met bontjassen stappen uit hun Porsche ten huize (krochte) van den schilder en ofreren er een kip aan den kunstenaars nadat hij heur heeft geschilderd en anderzijds gepleisierd. Een zeer mooit toekomstbeeld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht Black Cat te kwooten! ![]() ![]() ![]() Al die kattenavatars ook. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bertje heeft enkel toekomstvisie, en is enorm vooruitziend, zowat 2000 jaar in de toekomst. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Kan dit nu eens in't Nederlands & het liefst in een ietswat coherente wijze?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fanfare in oostenrijk bv, gaat met een tonneke snaps rond, bij de toeristen, ge zijt vrij van te geven wat ge wilt, Als die mannen goe spelen, drinkte ne snaps of 2 en ge haalt een briefken uit uw portefeuille en die mannen hebben weer geld om te spelen. Niveau natuurlijk redelijk goed, en 2 optredens per week voor de toeristen hé, ... Dus ik denk dat die op 't einde van 't jaar genoeg ophalen, om ies goe te gaan eten in de plaatselijke bierstubbe. goei vuurwater overigens.... In 't dorp waar ik geboren ben speelt de fanfare enkel bij de kermis, en dan is t nog altijd 't zelfde lieke dat ze altijd spelen, ... allé ja, bij ons is dat toch zo, er zijn andere natuurlijk, gelijk waar ik vroeger woonde hadden ze een heel serieuse Band, geen fanfare meer, nee nee, moderne muziek met nen helen hoop jonge leden, een goe gevuld programma, en nen bus vol plaatselijke fans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordeel is dat het kaf rap van het koren zal gescheiden worden... Wie kwaliteit brengt, verkoopt, wie pulp produceert, wel ja, die gaat failliet hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar een Maecenas is, is een Vergilius - zo gaat het gezegde toch?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie platte pulp produceert heeft meer commerciele kans dan een kunstenaar die risico neemt ... en de dichters onder ons ... om maar één groep te noemen ... tja, als die moeten wachten tot ze brood kunnen kopen van hun productie ... het Nederlands taalgebied is gewoon te klein om de vrije markt volledig te laten spelen in de kunsten (toch zeker letteren en muziek) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ga je nu niet compleet voorbij aan het feit dat Vlaanderen/nederland een zeer kleine afzetmarkt is ? belangrijke stukken zullen m.i. niet meer in het Nederlands vertaald worden wegens te hoge kost en te weinig opbrengst ... dan heb ik het bijvoorbeeld al over Umberto Eco ... toch geen experimenteel geschrijf hé groet, Anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge geld wilt verdienen dan kijkte naar wat comersjeel interessant is namelijk : ofwel platte pulp voor 't gros van de bevolking. ofwel top kwaliteit voor de happy few die het hun kunnen permiteren en daar dikke biljetten voor over hebben. Ne kunstenaar die echt kan beeldhouwen, kan glasblazen, schilderen, what ever, zal altijd wel opdrachten kunnen krijgen van mensen die een paar miljoen teveel hebben. Het zijn ook diegene die ge niet zult horen klagen, of achte subsidies zullen vragen. Als ge shokerende spullen op de markt wil brengen, waar geen kat geld voor over heeft, dan doede da als hobby. Ik kan morgen perfect kunst gaan produceren na mijn uren, zonder dat ik daar de staat voor moet lastig vallen. Laat de mensen minder belastingen betalen zodat ze geld hebben voor kunst. Als ik echt een opera wil zien van kwaliteit, en dat kost mij 100 euro, dan zal ik dat heus wel betalen. Om u nu een voorbeeldje te geven, hoeveel mensen gaan er geen musicals zien in Londen bv, dat kost meer dan alleen het ticketje. Voor 2 man zijde dan rap een paar honderd euro's kwijt aan trein/vliegtuig hotel etc... Toch zijn er heel wat mensen die dat doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zie het anders, moet je dat echt als beroep uitoefenen, hoeveel "dichters" kunnen er leven van gedichten, ? in het nederlands taalgebied, ? dat zal inderdaad bitter weinig zijn. De meeste schrijvers, zullen eerst wel een ander job doen, schrijven buiten hun uren, en dan nekeer als ze hits beginnen scoren, kunnen ze er maar hun beroep van maken en dan nog. Allé een stadsdichter, wat produceert dat nu, ? leuke titel natuurlijk, maar wat brengt die nu werkelijk bij tot de stad, buiten een paar al dan niet schoon geschreven regelkes... Schrijf een wedstrijd uit, en laat amateurs daarop antwoorden, en huldig dan een paar van die mensen, die hun kunst anders gewoon voor zich zouden houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Lief klein konijntje? (Ja, ik luister geen radio)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft het fijn gezien en heeft uiteindelijk iedereen dik met zijn pietjen, ge moet maar zo stom nie zijn om die CD te kopen zeg ik dan. Langs de andere kant, blijkbaar willen de mensen dat, en zijn ze dus totaal niet aangesproken door mosselpotten en kakmachines, ... En diegene die wel aangesprokken zijn door mosselpotten en kakmachines, zullen daar ook voor betalen, en hoe duurder je het maakt, hoe meer idiooten die het funky, cool en hip gaan vinden. Waar ik vandejaar op verlof was, hade een paar echte goei restaurants, en een paar perdure hotels, en wat beter hotels naast mekaar liggen, daarnaast, had je ook een paar middenklasse, zaken en natuurlijk de onvermijdelijke snackbar. Wel, het terras van de 4* hotels zat klopvol, het eten werd gewoon door andere gasten uit uw teljoor gekeken, omdat ge toch maar zou willen oprotten zodat zij konden gaan zitten... De plaatselijke snackbar, en het wat goedkopere restaurant, was leeg, niemand, ja zo af en toe eens 1 of 2 koppels, het was echt om medelijden te hebben met die mens. Het hotel dat nog duurder was en tsjokvol amerikanen, japanners en duitsers zat, zat ook propvol. Zelf tijdens economische crisis, zul je hetzelfde scenario zien, die die geld hebben, laten het rollen, en tonen het graag. Dus kom maar op met de meest afschuwelijke rommel, zo lang het duur is, uniek is, en ge met een vlotte babel verkocht krijgt, zul je slachtoffers vinden voor uw spullen. Mensen willen opgelicht worden, dat is zo in de computerbusiness, garages, electronica, en is ook perfect toepasbaar op kunst. Kan je mij eens uitleggen waarom je 5000 euro zou uitgeven aan een plasma scherm bijvoorbeeld ? Als je er iets van afweet , weet je dat het goeie beeld geeft, maar ook dat LCD ook goed beeld geeft. Waarom zou je dan 5000 euro uitgeven aan een energievretend monster, dat bijlange zo lang niet mee gaat ? De meeste livingskes zijn niet voorzien om nen TV te plaatsen van bijna 2 m² groot hé, ? (tot 32" is LCD bijna even goed namelijk) Gewoon voor t te hebben, of omdat ge u in 't zak laat zetten waar ge bijstaat. Met auto's is dat hetzelfde, waarom zou je een 3 of 5 liter kopen als ge toch maar met 2 of 4 man 10 000 km per jaar gaat doen tegen een gemiddelde snelheid van 90 km/ u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() waar geen maecenas is ... Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 augustus 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk alle non-commerciele kunst laten verdwijnen. Je kan ook de scholen afschaffen. Je kan het best doen zonder schrijvers, schilders, componisten. Maar het wordt saai, hé vriend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door netslet : 9 augustus 2006 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Waar we naartoe gaan met jouw filosofie is wel duidelijk: amusementsmuziek, Blaskapellen mit Lederhosen, Schnapps, Wein und Gesang. Dit gezegd zijnde wens ik je hierbij veel plezier. Laat andere mensen ook ens genieten van iets meer dan drank, jodelen en Heimatgefühl und Sehnsucht nach den alten Seit. Dank U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Indien men de karige subsidies van de meeste projecten vermindert dan gaan ze op de fles. Een dure zaak voor de belastingbetaler: - een failliet project betekent hopen mensen die kunstenaars zijn en die ergens anders niet aan de bak kunnen: ocmw-ers (dop voor kunstenaars is onbestaande) - Hierdoor betaalt de staat hen allicht nog meer dan tevoren: artiesten werken onderbetaald voor hongerlonen - Tevens doen ze niets meer: hun producties hadden een economische inpakt: mensen reden naar hun concert of voorstelling, verbruikten naft, pakten pinten, gingen nog eens op restaurant. Dit alles valt weg Door het inperken (drastisch) van de cultuurbijdragen in Amsterdam in de besparingsjaren 70 aldaar bleek achteraf dat de halvering van de subsidies een verviervoudiging van de staatsuitgaven had veroorzaakt. Kunst heeft een miltiplier effect. Het brengt per overheidsfrank méér dan één frank op, weliswaar gemiddeld en op lange termijn. Een fraai voorbeeld: een Rubensjaar (met Rubensbier, kaas en -worst) zou niet zijn doorgegeaan indien we geen Rubens hadden gekend. Het vernietigen van een productiesector die bijna niets kost en veel opbrengt door hem om te buigen naar een gat dat veel kost en niets opbrengt noemt men wanbeheer. Op dit ogenblik ziet de overheid niet in hoe rendabel de kunstsector is voor onze economie. Voor onze aantrekkingskracht op het buitenland. Daarenboven worden de subsidies steevast te laat en te willekeurig uitbetaald en toegekend. Hierdoor worden de banken niet rijker: de faillissementen zorgen ervoor dat hun kosten groter zijn dan hun baten uit intrest. Daarenboven schiet de overheid hierdoor in het eigen been: het te laat uitbetalen van subsidies kost hen enkel return on investment. Eéén econoom had ik graag bij Bertje zien staan. EEEENtje maar. Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 augustus 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |