![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.
Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt. Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ach, het zegt inderdaad weinig zonder vergelijkende gegevens ( wie weet hoeveel auto's per hoofd België of een van onze buurlanden heeft?). In België is de situatie nauwelijks haalbaar doordat koning auto regeert, wij een transit land zijn, alles dicht bij de deur is & ons land tsjokvol wegen ligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ga je doen over 40 jaar? Ijzererts van Mars halen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Heb je je al eens afgevraagd hoeveel vervuiling je teweegbrengt wanneer je een joint smoort? Allemaal verbranding.
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Om het misschien wat gemakkelijker te begrijpen te maken:
1) Sportwagen in Belgie 40,000 aanschafprijs 8,400 BTW (21%) 5,000 taxe de mise en circulation 2,000 jaarlijkse taxatie Totaal om ermee op straat te komen: $55,400, daarna jaarlijks $2,000 2) Sportwagen in VS 42,000 aanschafprijs (duurder want Duitse import) 2,520 BTW (6%) 35 registratie Totaal om ermee op straat te komen: $44,555, daarna jaarlijks $35 Met het jaarlijkse verschil van $1,965 kan je al een tweede autootje kopen om andere dingen mee te doen. Zoals bvb een ouwe truck om uw boot mee te trekken, het bijhouden van uw oude mini waarmee ge als student rondbolde of het aankopen van een tweede, zuiniger wagentje voor alle dagen in rond te toeren terwijl ge uw sportkarretje voor het week end spaart.
![]() |
#31 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een joint is wel totaal nihil ten opzichte van een motor. Voor die 2 joints die ik per jaar rook staat wel tegenover dat ik hoop en al 500 km per jaar rij met de auto, de rest doe ik met de fiets, bus en trein. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nen echte groene zeg!
![]() |
![]() |
#33 | |||||
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: Als ik om mijn brood te verdienen met een Chevy Silverado rondrijd, en ik koop mij een smartje om 's avonds mee rond te bollen. Dan is er inderdaad een vervuilingskost voor de productie van mijn Smart, maar die vervuiling zal niet opwegen tegen de vermindering in vervuiling doordat ik mijn Smart gebruik ipv mijn Chevy voor eigen gebruik. Over die chevy zelf moet je ook al niet klagen, want daarmee pik ik 's morgens mijn zeven collegas op, en we werken allemaal samen aan de aanleg van het openbaar vervoer dat jij nodig hebt om ergens te geraken. ![]() Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt. Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat. We zullen maar zwijgen van de nutteloze energie die je verspilt wanneer je urenlang computerspelletjes speelt. Schandalig gewoon. ![]()
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Voor de volledigheid: Ik moet de eerste Smart nog tegenkomen in de VS.
![]() Wat heb je echter liefst Jorge, dat ik alle dagen met die Chevy rondbol omdat ik maar 1 wagen mag hebben, of dat ik hem in de garage laat staan tenzij wanneer ik mijn boot (motorboot jaja ![]() Ik woon nu toevallig aan de rivier en ik ken meerdere mensen die een truck delen voor als het eens nodig is. Zo wordt mijn truck gebruikt voor beide buren. Dit brengt ons boven het gemiddelde van 1 wagen per persoon met een rijbewijs. Is dat dan zo slecht? Of moeten we allemaal 1 enkele SUV gaan kopen en dan gezellig samen drie maal meer benzine verbranden?
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Vooreerst heb ik vooral u het liefst, Tomb.
![]() Bon, nu serieus, uiteraard ga ik volledig akkoord met wat je doet & ik weet ook (denk tenminste) dat jij wel een milieu bewust iemand bent. Maar ik wou de lijn gewoon doortrekken naar de rest van de Vs bevolking...het lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze er ook zo over denken. Daar het milieubewustzijn niet zo groot is als bvb in België. en nog : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is de bedoeling zo min mogelijk aan vervuiling te doen door als dit als basisregel te hanteren: als ik dit koop/gebruikt, kan ik dat niet met een milieuvriendelijker alternatief doen? Ik ga naar school met de bus. De bus is namelijk een milieuvriendelijker alternatief dan de auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens Da Blacky wanneer - we spreken hier natuurlijk puur theoretisch - alle grondstoffen zouden zijn opgebruikt, is uw probleem toch in een klap verdwenen zeker!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
En dat computerspelletje, daar bestaan geen milieuvriendelijke alternatieven voor? Ik kan me voorstellen dat schaken bijvoorbeeld minder vervuilend is. Waarom wel van de auto op de bus overschakelen en niet van de computer naar het bord en van joints roken naar niet roken? Heb je ten andere ooit al eens alleen op de trein gezeten? Ik wel, en dan denk ik bij mezelf: Toch goed dat ik milieuvriendelijk geweesd ben, want mijn auto, die heeft 200PK, en deze trein amper 20,000PK
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bvb wel een computer gebruiken omdat dat enorme economische voordelen biedt (spreekt voor zich) maar ecologische, namelijk een enorme papierberg die verdwijnt. Economie, ecologie & technologie gaan trouwens perfect hand in hand. Agalev ziet ook de toekomst groener dankzij nieuwe technologiën dus ipv het terug naar de oertijd zoals vele onwetenden beweren is het juist het tegenovergestelde. ![]() En je vb van de treinen die rijden met slechts enkel reizigers is natuurlijk, niet goed, gelukkig heeft de vorige regering daar maatregelen voor genomen. Het goedkopere vervoeren van bejaarden buiten de spitsuren bvb. Anderzijds is er 's morgens ( en ik kan het weten na zo'n 10 jaar met de trein te reizen) soms te weinig plaats voor al die Belgen die naar hun werk sporen, dan mogen er overdag van mij gerust voor een paar enkelingen die treinen rijden...op het einde van de rit zal dit véél meer voordelen opleveren, daar is geen discussie over hoop ik. |
|
![]() |
![]() |