![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ten eerste: het ijzerbedevaartcomité is volledig ingenomen door salonflaminganten, waardoor het een groot deel van zijn eigen achterban vervreemd heeft. Zelfs Bourgeois noemde de ijzerbedevaart 'een familiefeestje van Spirit'. Ten tweede: dit soort manifestaties is minder van deze tijd. Enkel heel zacht politieke happenings kunnen nog massa's volk lokken. (de gordel bvb). Mensen komen er gewoon niet zo makkelijk hun deur meer voor uit. Ten derde: over 'respect' moet het comité zijn mond houden. Keer eerst eens grondig voor eigen deur zou ik zeggen. (grafzerkjes bvb) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 augustus 2006 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Of ga je nu stellen dat je in naam van de Godsvrede de Islam bekampt? |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik neem nog wat er vorige week gebeurde. De Vlamingen gaan dus liever naar Brugge om hun favoriete BV's te zien en om hen handtekeningen te vragen dan naar een nationalistische bedevaart. Tussen 50.000 mensen en 5.000 mensen is het verschil toch zeer groot, geef het toe. De bedevaarders zouden misschien zich afvragen hoe het komt dat zo weinig Vlamingen interesse in uw bedevaarten (Ijzerbedevaart en Ijzerwake) hebben.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En Alles Voor Vlaanderen Vlaanderen Voor Kristus heeft niets te maken met ontvoogding, maar met de bereidheid voor zelfopoffering voor Vlaanderen. Het is een EERBETOON aan de gesneuvelden van de twee wereld oorlogen |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
[quote=ericferemans;1899943]
Citaat:
is zelfbestuur gelijk aan vrijheid, ook gelijk aan onafhankelijkheid? dus separatisme? |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je al mijn postings had gelezen had je niet zoiets stom als dit geschreven. Heb anders wel duidelijk ge schreven dat GEEN ENKELE POLITIEKE PARTIJ het recht heeft ook maar iets van de IJZERMONUMENTEN op te eisen als het hunne. Deze behoren toe aan de GANSE bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
Citaat:
Dit internationaal erkende vredesmonument, symbool van Vlaanderen heeft een budget dat kleiner is dan een gemiddelde kermisfoor in America krijgt, omdat men daar meer belang hecht aan tradities dan bij ons. Er is een totaal onverantwoorde onverschilligheid voor dit monument en de activiteiten er rond. Het is in feite een huilen met de pet op. Na de heel positieve toespraken van Leterme, De Batselier en ook van andere politici ter plekke hoopte ik dat er eindelijk eens een goede poetsbeurt, een goede pedagogische en goede historische begeleiding zou betaald worden, en subsidies toegekend om de historiek en de betekenis van dit monument en zijn vlakte onder de ogen van de jeugd te brengen. Maar het blijft een overlevingsbudget en dat wreekt zich. De mensen moesten dit jaar zelf 9 euro betalen om deel te nemen. De oubolligheid is een schaamlapje voor de totale armoede, mede veroorzaakt door een onverschillig en gierig beleid. Arm Vlaanderen. Daarom zat ik vandaag thuis, en niet daar: uit schaamte om dat gesukkel te zien, goedbedoeld maar pathetisch, terwijl de heren politici er komen om te pronken en te beloven. Misselijk. |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Parlementslid
|
[quote=ericferemans;1899943]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Riksken : 27 augustus 2006 om 12:49. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als enkel de woorden van enkele mogen tellen en je daar op moet voort gaan, kan je niet verstandelijk nadenken. Maar ik leef niet in een gesloten kastje zoals JIJ. Ik kijk naar alles en ben met het Vlaamse gedachtengoed groot gebracht. Ik heb gezien hoe sommige politieke patrijen zich de ijzermonumenten zijn gaan toeeigenen zonder er recht op te hebben. De partijen die zich nu het Vlaamse gedachten goed toeeigenen doen mij walgen. Maar waar blijven je antwoorden op mijn vragen. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Godsvrede omvat begrippen als verdraagzaamheid, pluralisme en respect voor diversiteit Het stamt uit het tijdperk van de verzuiling. Toen de Vlaamse beweging middendoor werd gesplitst (en de rest van alle activiteiten in VLaanderen) in de twee kampen vrijzinnig-kahtoliek. Dit begrip is in vergetelheid geraakt: de verzuiling is iets wat de jeugd nauwelijks nog begrijpt. Godsvrede is dus een onderdeel van verdraagzaamheid, pluralisme, respect voor anderen, interculturaliteit. Dat dit niets met godsienst te maken heeft is al onlogisch door het woord zelf, waarin God niet voor niets voorkomt, en met zijn inhoud. Je bent gewoon niet op de hoogte, al blaas je van hoger dan de IJzertoren zelf van de toren. pfff..... |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
Citaat:
De invulling hiervan op staatskundig gebied is iets waar geen eensgezindheid over bestaat, en is ook in volle ontwikkeling. Verwijt je de voorzitters van het IJzerbedevaartcommité van tégen zelfbestuur te zijn? Of zijn ze juist de incarnatie hiervan? Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 13:05. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
op dit punt komen we wel overeen denk ik; |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Wat overblijft zijn de restanten van een eensgezind verleden. Het puin zegt meer dan het monument. De Ijzertoren is al verschillende keren opgeblazen. Nu door de blaaskaken Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 13:11. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
Welke boosaardigheden je Lionel Vandenberghe verwijt zou ik ook graag weten, dan kan ik hem nog eens laten lachen... |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet heel goed waar de Ijzertorens voor staan. Mijn grootouders en ouders hebben mee betaalt voor de bouw en het onderhoud er van. Als dank hebben zij zelfs een tegel in de panorama hangen. Die van mijn grootouders hingen in de eerste toren die van mijn ouders hangt nogsteeds in de tweede toren. Zoals je dan ook zal beseffen weet ik meer over de torens en de vlakte dan je hier kan opmaken uit mijn postings. Er zijn in mijn familie zelfs 3 eeuwige gratis toegangsbewijzen voor het volledige gezin, waarvan 1 in mijn bezit. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |||
|
Parlementslid
|
U verwijt mij dat........
Citaat: