![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zijn ze er telang aan gewend gemaakt dat Vlaanderen daartoe de plicht heeft zonder er iets voor in ruil te krijgen behalve ondank.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Om maar even te illustreren hoe wereldvreemd uw denken is ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met wat geluk staat Brussel binnen 5 a 10 jaar met de staart tussen de benen op de deur te kloppen om bij Vlaanderen te mogen horen, en anders... beter kwijt dan rijk. Ooh ja, voor mij persoonlijk... DUMPEN DIE KEET ![]() BTW, als we Brussel willen loslaten, maken we veel meer kans op onafhankelijkheid dan als we Brussel niet zouden loslaten. Waarom? Wel, dan behouden meer dan 200 politici hun "snelgewonnen" [voor politici ben ik tegen het woord "snelverdiende", er zijn immers BITTERWEINIG politici die verdienen (respect) wat ze verdienen (centjes)] centjes. Want Brussel behoudt dan zijn parlement. By annexering bij Vlaanderen moet Brussel zijn parlement weg, anders blijft het best weg uit Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is een bangelijke situatie voor Vlaanderen. Dan kunnen we Brussel op een mum van tijd, devalueren van de Europese hoofdstad tot het boerengat wat het zal zijn zonder Vlaanderen. Reizigers voor Brussel die op Zaventem (Vlaanderen) aankomen, allemaal superhard screenen, allemaal taxen opheffen, ... En als we dan toch onafhankelijk zijn van Brussel, ALLE vluchten van Zaventem (nou ja als de wind het toelaat) over de Brusselse kern. ![]() ![]() Ooh, how I like to be the Evil one
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() (compleet off topic, ik weet het)...
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel onafhankelijk betekent automatisch dat alle vluchten uit Zaventem boven Grimbergen, Meise,... zullen moeten vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra de meerderheid in Vlaanderen geëngageerd is voor de Vlaamse onafhankelijkheid, zal die snel een feit zijn. De Belgische staat heeft immers nauwelijks de middelen om ons dat te ontzeggen. Ze hebben geen financiële dreigenmenten, enkel militair kan men gaan dreigen. Vasthouden aan Brussel zal de Vlaamse onafhankelijkheid niet beletten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Desnoods huren we de BUSH-clan om met een paar vliegers in het Europese parlement en de gebouwen van de NAVO te vliegen. ![]() ![]() En dat Huytebroeck doet wat ze niet laten kan, maar het zwaard snijdt scherper langs de Vlaamse kant, we controleren de aanvoer vanuit de havens, we controleren de aanvoer vanuit de lucht en een deel van de aanvoer via de autostrades... Geluidsnormen opleggen = type Israelische controles aan de grens met Palestina. Wat ik wil zeggen, als er "geluidsnormen" komen/verstrengen, dan kan elke Brusselaar rekenen op een uitvoerige grenscontrole, tevens zo voor alle producten die via Vlaanderen naar Brussel moeten. En dit zal de Vlaamse werkloosheid verkleinen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kwestie van geen beledigingen over mijn hoofd te krijgen van sale flamand
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ik alvast verhuizen en een andere job zoeken, en gaat u mij dan in geval van nood uit de brand helpen en onderdak en eventueel werk verschaffen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook niet vergeten dat het Vlaamse Parlement in Brussel is gevestigd hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk beweren franstalige politici dat Brussel nooit bij Vlaanderen zal aansluiten. Dat is te verwachten. Wij zijn echter niet verplicht om hun propaganda te geloven. Verder kennen jullie mijn mening over Brussel : ik geloof niet dat Vlaanderen zich kan permitteren om een stad zoals Brussel te laten verloederen. Dat zou wel eens zware gevolgen kunnren hebben voor een breed (Vlaams) gebied rond Brussel : vervuiling, criminaliteit, verkeerproblemen, stadsvlucht van vnl. rijke franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dat is ook de reden waarom Brussel voor Vlaanderen zal kiezen buiten België. En doen ze dat niet, wiens probleem is dat dan? Vlaanderen of Brussel?