Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 17:27   #21
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
En verder is er bitter weinig verschil tussen de koran en de bijbel.
U heeft beide boeken gelezen? Niet dus, anders zou je zo iets niet beweren.
Zie andere topics in op dit forum in de afdeling over religie.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 09:51   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Oorspronkelijke artikel hier en de inmiddels aangepaste versie hier

Hij veranderde "ongedierte" en "bloedzuigers" in "jongeren" en verwijderde de zogezegde "parabel" uit zijn tekst. De "parabel" ging over mieren die moeten bestreden tot der dood worden wanneer ze je terrein binnendringen... En hij verwijderde ook de slotwoorden "Affikken, die troep!", doelend op dezelfde jongeren en verwijzend naar het middel dat zijn moeder gebruikte om de mieren te doden (een bunzenbrander)...

Terechte klacht dus en het feit dat hij de tekst al aanpaste voor hij op de hoogte werd gebracht van die klacht, toont aan dat hij zelf besefte dat hij zwaar over de schreef was gegaan.
Id.
Bedankt voor de info.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 09:56   #23
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik zie in de originele tekst niet veel meer staan dan een simplistische mening die op een nogal brutale manier wordt geuit. Laat mensen toch die onzin uitkramen, dan weet men tenminste met wie men te doen heeft.
Dit is niet om het even wie, maar een vooraanstaande journalist
Citaat:
Men heeft het over de strijd tegen extreemrechts. Misschien een korte les in het voeren van strijd...
Sun Tzu, de kunst van de oorlogsvoering, iemand?
Ik heb dat hopeloos verouderde boek nog meeverhuisd omdat ik het niet op straat wou te grabbel gooien voor andere vechtlustigen.

Citaat:
Hét belangrijkste gegeven als je wil winnen: zorg ervoor dat je je vijand blijvend kan observeren en hij geen noodzaak ziet in het zich verschuilen, dan heb je - om het plat te stellen - er maar op te knallen.
Is dit een uitnodiging tot het aanschaffen van een licht of een zwaar vuurwapen?

Citaat:
Door het aan banden leggen van het uiten van hun wreedaardige meningen, lever je jezelf over aan een onzekere situatie waarbij je 'vijand' je vanuit zijn guerilla-stellingen voortdurend kan beschieten, terwijl je met je ethische vlag staat te zwaaien.[/
Perskaart afpakken is voldoende

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2006 om 10:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 21:55   #24
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hiermee ben ik volledig akkoord!
Dus: iemand die zich daaraan bezondigd mag als racist worden geconnoteerd?
Wat dan met de "mestkevers" van De Gucht?
Wat dan met de "criminelen" van Leterme?
....
Ik zal mijn vorige post nog een herhalen:

Citaat:
Het gaat over de koppeling van ontmenselijken en oproepen tot geweld. Ik heb nog niemand horen roepen over het "affikken" van mestkevers of "geef ons wapens" om de mestkevers te bestijden.
Citaat:
BTW: is de mantrische herhaling van (onterechte) koosnaampjes als "fascisten" "achterlijken" "onverdraagzamen" "racisten" enz ook geen vorm van ontmenselijking met dezelfde en door uzelf aangehaalde evidente gevolgen geen vorm van doelbewuste ontmenselijking?

Ikzelf denk van wel...
Al die termen zijn voorbehouden voor mensen. Dus nee, van ontmenselijken is geen sprake. Of associeer jij racist met een dier? En bovendien wordt nergens opgeroepen tot geweld jegens het VB.

Citaat:
Eén van de meest zichtbare uitingen van dit fenomeen is het moraliteitsdeficit of ten minste het gebrek aan ethische/deontologische terughoudendheid bij de reeds half aanvaarde mediaboycot tav een welbepaalde groep van mensen...
LOL! Mediaboycot?!? Ik zie elke dag VB'ers op televisie of hoor ze op de radio. Dat ze niet voor amusementsprogramma's worden gevraagd, is gezien hun geklaag en gezaag niet echt verwonderlijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 21:58   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het verschil is wel dat in Europa zo goed als niemand nog een bijbel in huis heeft, laat staan hem leest of ooit gelezen heeft.
Dat laatste kan niet gezegd worden van de moslims, zelfs niet van de gematigde moslims die de inhoud van de koran letterlijk nemen : het woord van Allah is onveranderlijk en eeuwig.
En hoe denk je dat de christenen gematigder zijn geworden? Alvast niet door aanhangers van een andere religie of niet-gelovigen die heel hard stonden te roepen hoe verfoeielijk hun godsdienst wel niet was en die alle christenen over dezelfde kam scheerden (onder het motto "gematigde christenen bestaan niet").

Citaat:
Ooit al een zogenaamde "gematigde" moslim de moordopdrachtverzen van Mo de pedo weten af te keuren? Nope Edina, geen een durft dat aan, want dan is hij afvallige en mag hij volgens zijn vredelievende religie gedood worden.
Gematigde moslims bestaan niet, net zomin er een gematigde koran bestaat.
Toch dringend eens wat meer in contact komen met moslims dan, schatje.
Oud 5 oktober 2006, 22:02   #26
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat gebeurt al systematisch en op grote schaal met de VB-kiezers. Maar in dat geval mag het allemaal, niet?
Zie mijn antwoord op Fieseler. Ten eerste gaat het over de combinatie van ontmenselijken en oproepen tot geweld. En ten tweede worden VB'ers niet systematisch ontmenselijkt en hun kiezers al helemaal niet. Een éénmalige uitspraak van 1 politicus is niet echt wat je noemt systematisch hé.

Citaat:
Telkens er draden opduiken waarin het gaat over moslimgeweld, FEITEN dus, ben je d'r als de kippen bij om het allemaal tot in het in oneindige te minimaliseren, verdraaien en vergoelijken.
Ik vind het belangrijk jou een spiegel voor te houden in de hoop dat je op een dag bewust wordt van je immense hyprocrisie en onverdraagzaamheid.
Ik vergoelijk of minimaliseer helemaal geen enkele vorm van geweld. Ik wijs er in sommige gevallen wel op dat er conclusies worden getrokken wooraleer de feiten bekend zijn (zoals bijvoorbeeld in de zaak Demoor). En ik wijs er ook op dat de misdaden van sommige moslims niet aan hun moslim-zijn moeten toegeschreven worden.
Oud 5 oktober 2006, 22:03   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
U heeft beide boeken gelezen? Niet dus, anders zou je zo iets niet beweren.
Zie andere topics in op dit forum in de afdeling over religie.
Ik heb geen van beide boeken volledig gelezen. Wel voldoende passages uit beiden die sterk vergelijkbaar zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be