![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: politieke overtuiging en vakbond | |||
ik stem Vb en ben geen lid van een vakbond (heb evenmin intentie) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
ik stem VB en ben lid van ACV (of heb de intentie) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap ACV inruilen voor andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem VB en ga mijn lidmaatschap opzeggen (geen andere vakbond) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
ik stem VB en ben lid van een andere vakbond |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ik stem geen vb, ben lid van vakbond (of intentie) en stem bewust op voorgedragen kandidaten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
ik stem niet VB, ben lid van vakbond (of intentie) en stem niet noodzakelijk op voorgedragen kandiaten (stemgedrag staat los van lidmaatschap) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
k stem niet vb en ben geen lid van een vakbond (noch intentie) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Zo'n uitspraak is er nog niet (en zal er niet komen ook). Hoe ik dat weet? Laten we zeggen dat het ACv voor mij net iets meer is dan een vakbond.
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't zal een vertekend beeld worden aangezien VB stemmers weer gestigmatiseerd worden en ook dit forum niet volstrekt anoniem is....Je moet vandaag al vrij gek of masochistisch zijn om nog voor uw mening en overtuiging ongezouten te durven uitkomen. Jammer maar helaas....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou een wet moeten komen die vakbonden rechtspersoonlijkheid geeft, Bovendien zouden leden de mogelijkheid moeten geven, hun delegee weg te stemmen door een petitie te organiseren bv, (als die delegee, doet wat de meeste delegee's doen, namelijk niets. )) Bovendien zou stempelgeld enkel door de staat mogen worden uitgekeerd en niet langer door de vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor de rest, 'k heb - als ACW-lid (via CM) - al regelmatig reclame in de bus gekregen waarbij ACW politieke kandidaten steunt... 't waren wel altijd mensen op de CD&V-lijst... Laatst gewijzigd door vulpes : 11 oktober 2006 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n libertarische vakbond zou ik wel zien zitten, eigenlijk. Maar van dat liberaal dinges maak ik mij geen lid ze.
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
*Delegees steken hun nek uit voor hun collega's en moeten beschermd worden tegen ontslag om voldoende de rechten van de werknemer te kunnen verdedigen *de bevoegdheden van delegees zijn wettelijk vastgelegd, ze moeien zich dus enkel met hetgeen waarmee ze zich mogen moeien *vakbonden rechtspersoonlijkheid geven is een contradictio in terminis, op die manier is een tegengewicht bieden aan aandeelhouders en blind ondernemerschap onmogelijk *leden kunnen elke twee jaar hun delegee wegstemmen via sociale verkiezingen *de overheid heeft niet liever dan dat de vakbonden de uitbetalingen doen omdat het hen geld bespaart en het bovendien efficiënt en lokaal kan gebeuren In het vervolg graag argumenten in plaats van vooroordelen en slogantaal
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
*ACV is geen onderdeel van maar partnerorganisatie van *ACW ondersteunt ook kandidaten van Groen! en SPa
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vereniging van werknemers die (enkel voor leden) ijvert voor goede werkomstandigheden, hulp bij af te sluiten contracten en rechtsbijstand (misschien met een verzekeringssausje).
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() En wat is juist het verschil met de huidige vakbond?
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enzovoort eh.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 oktober 2006 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt mij in ieder geval geen populair programa om mensen aan te treken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
zelf zie ik het zo: ofwel stap je de politieke arena in, ofwel oefen je druk uit op diegenen die in die arena zijn gestapt... voor zover ik weet heeft het ACW geen politieke partij en werkt het rond bepaalde thema's (althans volgens de website) die zij graag gerealiseerd zou zien. Daartoe oefent zij druk uit en steunt zij bepaalde kandidaten. Citaat:
In ieder geval: als het gewone 'partners' waren: waarom zit het ACV dan in het bestuur en zelfs in het dagelijks bestuur van het ACW? Dat getuigt toch niet van onafhankelijkheid? het ACV bepaalt immers mede het beleid van het ACW De logische conclusie lijkt mij gewoon te zijn dat het ACW een overkoepeling is van verschillende organisaties.. ergo: je zou kunnen zeggen dat bijvoorbeeld LCM en ACV partners zijn die hun partnerschap hebben georganiseerd onder de paraplu van het ACW, maar dat maakt nog niet dat het ACV en het ACW partners zijn. Het ACW is gewoon medegevormd door het ACV, samen met LCM, en andere. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() nog even ter aanvulling
Citaat:
deze maakt trouwens een duidelijk onderscheid tussen de 'deelorganisaties' - die ook in het bestuur vertegenwoordigd zijn, geassocieerde partners (die niet in het bestuur zitten), diensten (evenmin in het bestuuer) en 'andere' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
hetgeen overigens niet wegneemt dat op de website van het ACW wordt erkend dat het 'DEELorganisaties' zijn, waarvan ACV er één is.. dus geen 'gewone partner'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |