![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Maakt Vlaams Blok het Liberaal Appel overbodig? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 58,33% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
10 | 41,67% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, wij zijn tegen de overconsumptie van Waalse kant. Dit hoort bij de rationalisatie van het staatsapparaat, waarover ik al eerder sprak. |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij persoonlijk maakt het niet uit naar welk niveau dat dan moet. Homogene bevoegdheidspaketten kunnen voor mij zowel op nationaal als regionaal gebied. |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat abstracte en onduidelijke gebrabbel van jou maakt mij ineens enorm afzijdig van het Liberaal Appel. |
||
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Lees hun programma: het LA wil de deelstaten bevoegd maken voor alles behalve defensie en buitenlands beleid. Als dat geen flaminganten zijn, stap ik onmiddellijk uit de politiek.
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De RAD is uiteindelijk in het niets opgegaan na een aantal serieuze tegengeslagen verkiezingsresultaten. De voormalige voorzitter van RAD/UDRT Dhr. Thomas Delahaye heeft zich uiteindelijk in 1987 aangesloten bij het Blok. In de jaren '80 had men een wildgroei van Ultra-liberale formaties zijnde o.a de UND(Union pour une Nouvelle démocratie) waar o.a Daniel Féret(de wonderdokter van het corrupte FN)nog lid van geweest is daarnaast had men ook afsplitsingen zoals de PLC van Luc Eykermans een oudgediende van de CEPIC en een fervent militant van Pro-Belgica. Naar het schijnt bestaat zijn partij nog steeds. M.V.G Dominiek FNB-militant Brussel Stad
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat 'gebrabbel' wil gewoon zeggen, dat één niveau (nationaal of regionaal) alles te zeggen heeft over een bevoegdheid. Niet zoals nu, dat over een bevoegdheid, drie verschillende niveaus beslissen en dat de mensen niet meer weten, bij wie ze moeten zijn om hun probleem op te lossen. |
||
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees mijn bovenstaande opmerking en dan merkt U vanzelf, dat regionalisering voor ons niet echt moet. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Kijk,
Wij zijn van mening dat een verdere regionalisering niet een doel op zich hoeft te zijn. Er zijn andere prioriteiten: Werkgelegenheid, stimuleren van het ondernemingsklimaat, vereenvoudigen van het staatsapparaat, btere bestrijding van de criminaliteit, etc. Mi. zijn we uiteindelijk toch niets vooruit met een verdere opsplitsing van België. Daarmee lossen we toch de problemen van de mensen niet op... |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dear Rudy, ik heb geen zin om een hele discussie te beginnen over de nood om een Vlaanderen te hebben dat vrij is van het Waalse juk.
Het is hier bovendien ook niet de juiste topic hiervoor. Hetgeen ik wel weet is dat het een van de breekpunten was voor mij met de VLD, namelijk dat ze jarenlang meer en meer beloftes maakten voor meer regionalizering, en minder toegevingen aan de Walen, en nu ze in de regering zitten zijn het echte kontlikkers van de Walen geworden om toch maar hun zitje te behouden. Op een unionistische VLD stem ik niet. En jouw argumentatie hierover lijkt verdacht veel op dat van de VLD. Ik wens je dus alle succes toe, maar het is duidelijk dat ik niet op het Liberaal Appel zal stemmen mochten ze opkomen bij de volgende verkiezingen. Het probleem dat ik nu nog heb is dat er geen enkele partij overblijft waarop ik met volle overtuiging kan stemmen. ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Dat is een spijtige zaak Antoon.
Maar anderzijds kan U nog altijd die partij kiezen, die het dichtste uw ideeën benadert? Dat is, vermoed ik, voor de meeste mensen de manier van stemmen. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee, een goede week-end. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling