Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2003, 21:00   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
In "Le Soir lllustré" van deze week kunnen wij een artikel van twee pagina's vinden over het succes van de VRT. Alsof zo'n onderwerp zou de Franstalige bevolking interesseren, een bevolking die in het algemeen nooit naar de vlaamse tv-zenders kijkt en die geen interesse heeft in wat in Vlaanderen gebeurt.

Twee pagina's voor niks, helemaal niks. En ik, die dacht, dat die dagblad dichtbij zijn bevolking wilde zijn..................[/i]
Landverraders als u zouden ze moeten...
Ga door!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 21:17   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Citaat:
In "Le Soir lllustré" van deze week kunnen wij een artikel van twee pagina's vinden over het succes van de VRT. Alsof zo'n onderwerp zou de Franstalige bevolking interesseren, een bevolking die in het algemeen nooit naar de vlaamse tv-zenders kijkt en die geen interesse heeft in wat in Vlaanderen gebeurt.

Twee pagina's voor niks, helemaal niks. En ik, die dacht, dat die dagblad dichtbij zijn bevolking wilde zijn..................[/i]
Landverraders als u zouden ze moeten...
Het taalgebruik en de incompetentie om met zinnige dingen af te komen, hebt ge in elk geval toch al van de door u zo gehate extreem-linkse BUB overgenomen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 21:56   #23
Confucius
Gouverneur

Standaard

Kijk, het VRT nieuws bestaat uit 10 minuten persoonsverheerlijking van Stevaert en C° en zijn acolieten van ex Agalev, gevolgd door 10 minuten anti rechtse slogans die de kiezer moeten duidelijk maken hoe slecht het Blok wel is en dan als slot 10 minuten anti Amerikaanse propaganda.
Op RTB vindt je 20 minuten PS zelfverheerlijking en 10 minuten over het perfide nazi Vlaanderen dat er alles voor doet om de rechtmatige miljoenen tranfers van Wallonië te beëindigen. Buitenlands nieuws is eerder zeldzaam, tenzij enige prijzende opmerkingen over Frankrijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu prefereer, geef mij maar het nieuws op BBC.
Oud 29 oktober 2003, 22:02   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Kijk, het VRT nieuws bestaat uit 10 minuten persoonsverheerlijking van Stevaert en C° en zijn acolieten van ex Agalev, gevolgd door 10 minuten anti rechtse slogans die de kiezer moeten duidelijk maken hoe slecht het Blok wel is en dan als slot 10 minuten anti Amerikaanse propaganda.
Op RTB vindt je 20 minuten PS zelfverheerlijking en 10 minuten over het perfide nazi Vlaanderen dat er alles voor doet om de rechtmatige miljoenen tranfers van Wallonië te beëindigen. Buitenlands nieuws is eerder zeldzaam, tenzij enige prijzende opmerkingen over Frankrijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu prefereer, geef mij maar het nieuws op BBC.
Ik prefereer 2 onpartijdige, patriotistische BELGISCHE zenders voor het hele land, een in het Frans en een in het Nederlands.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 23:24   #25
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat je droomt. Wanneer heeft de Belgische staat ooit blijken gegeven van onpartijdigheid waar het Vlaanderen betrof en heb jij soms de indruk dat deze situatie aan het veranderen is ?
De Belgische staat is er alleen gekomen om de belangen van een Franskiljonse minderheid te verdedigen en het is naief om te denken dat de Vlamingen in deze constructie hun eigen toekomst ooit zullen mogen bepalen nog over de vruchten van hun arbeid beschikken.
Een neutrale Vlaamse zender, ja, maar nu begin ik te dromen.
Oud 29 oktober 2003, 23:54   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Wanneer heeft de Belgische staat ooit blijken gegeven van onpartijdigheid waar het Vlaanderen betrof en heb jij soms de indruk dat deze situatie aan het veranderen is ?
De Belgische staat is er alleen gekomen om de belangen van een Franskiljonse minderheid te verdedigen en het is naief om te denken dat de Vlamingen in deze constructie hun eigen toekomst ooit zullen mogen bepalen nog over de vruchten van hun arbeid beschikken.
Weten jullie, flaminganten, dat jullie ALLEMAAL, zonder ophouden, dezelfde nonsens in exact dezelfde bewoordingen herhalen en maar blijven herhalen, en dat de gemiddelde Belg die lichtelijk beu is?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 07:18   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Wanneer heeft de Belgische staat ooit blijken gegeven van onpartijdigheid waar het Vlaanderen betrof en heb jij soms de indruk dat deze situatie aan het veranderen is ?
Weten jullie, flaminganten, dat jullie ALLEMAAL, zonder ophouden, dezelfde nonsens in exact dezelfde bewoordingen herhalen en maar blijven herhalen, en dat de gemiddelde Belg die lichtelijk beu is?
Weet jij, Patriot, dat jij ALTIJD, zonder ophouden, dezelfde nonsens in exact dezelfde bewoordingen herhaalt en maar blijft herhalen, en dat de gemiddelde Flamingant daar heel hard mee moet lachen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 10:28   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Even opmerken:

Ik snap in de eerste plaats het doel van dit topic niet.

Twee: het is wel degelijk zo dat er een enorm verschil is tussen WalloniË en vlaanderen. Ik heb al redelijk wat contacten gehad met walloniërs (jawel! en dat voor een flamingant!) en afgezien van een Helmut Lotti kennen zij inderdaad niets van het vlaams tv landschap. Op politieke figuren na dan.
Ook omgekeerd: ik ken niet veel vlamingen die mij vijf bekende tv walen kunnen opnoemen. Ik kan me er zelfs geen enkele bedenken.
Oud 31 oktober 2003, 21:43   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
met walloniërs
Walen, Pelgrim, Walen
Wat u zegt zal voor het meerendeel van de bevolking zeker correct zijn. Het is echter gevaarlijk om daar (foutieve) conclusies aan vast te binden. Er is meer in de wereld dan enkele 'local heros'.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 22:05   #30
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik ken enkel Degrelle, Cools, Vanderbiest, en de huidige waalse politici.
------------------------------------------------------------------
150....
------------------------------------------------------------------
Oud 31 oktober 2003, 22:39   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat verbaast ons niet !

De VRT is erg commercieel vandaag. Soms heb ik de indruk dat de vorm belangrijker is dan de inhoud. De RTBF is nog min of meer gespaard gebleven van deze ziekte, maar ze zijn allebei overmatig gepolitiseerd. Ze laten alleen de gevestigde partijen aan het woord.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 01:15   #32
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Gij zijt of een vlaams-nationaal nepprofiel, of een gefrustreerde franskiljonse idioot. In beide gevallen, keer terug naar uw dorp.
Hoe slaag je erin, hoe slaag je erin.
Een paar dagen geleden liep je nog pathetisch te jammeren dat er zoveel belgicisten de BUB de rug toekeren en vond je het nog schandalig "incompetent" genoemd te worden.

Nu presteer je het om voor een simpel feit dat door een Waal wordt vermeld hier de brave man voor Vlaams-nationalist én een gefrustreerde idioot uit te maken.
Kijk, ga zo door zou ik zeggen, ga vooral zo door! Wij kunnen er alleen maar wel bij varen!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 01:17   #33
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Patriot heeft gelijk. Wat u zegt slaat bovendien op niets, val liever Benjamin aan die het Nederlands zodanig minacht dat hij het zelfs weigert te spreken in Vlaanderen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 02:29   #34
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Patriot heeft gelijk. Wat u zegt slaat bovendien op niets, val liever Benjamin aan die het Nederlands zodanig minacht dat hij het zelfs weigert te spreken in Vlaanderen.
Benjamin geeft enkel maar de houding weer die er leeft bij het merendeel van de Franstaligen in België: Dat ze Vlaanderen niet kennen, dat ze aan Vlaanderen geen boodschap hebben en dat Frankrijk veel dichter bij hen staat dan Vlaanderen/België.

Dat is uiteraard geen reclame voor uw BUB-winkel, die grossiert in een gelukkig en eensgezind België waar enkel wat fascistische flaminganten voor problemen zorgen.
Daarom valt u de man zo aan natuurlijk en kan en mag hij geen echte Waal zijn, want die zijn allemaal tweetalig, symphatiek en belgischgezind volgens de BUB-doctrine.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:26   #35
Benjamin
Burger

Standaard

Zorroaster, je hebt alles gezegd. Maar die Bubbers dromen liever van hun "Belgique �* papa" met de Muppet Show van Laeken aan het hoofd.
75% van de Waalse leerlingen kiezen voor het Engels als twede taal (en dus niet het Nederlands), al een bewijs dat die zogezegde unitarisme en liefde van de "oh zo dierbare Belgie" op de franstalige kant niet bestaat.

En natuurlijk dat de Franstaligen dichter bij Frankrijk dan bij Vlaanderen staan, het is logisch : we spreken dezelfde taal, hebben ongeveer dezelfde cultuur, kijken naar dezelfde TV-zenders. Vlaanderen heeft zijn Vlaamse Gemeenschap; in Wallonie spreekt men niet van Waalse Gemeenschap maar wel van FRANSE Gemeenschap (Communauté FRANCAISE) en de Walen in het algemeen zien geen enkel probleem in die benaming, behalve enkele bekrompen Belgicisten. En dit zijn maar enkele voorbeelden.........
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:29   #36
Bruno*
Banneling

Standaard

Welaan dan, niets belet Wallonië, dat- volgens u- toch zo dicht aansluit bij Frankrijk om zich aan te hechten bij de Franse natie. Laten we er een bindend referendum over organiseren. Wat denkt u dat de uitslag wezen zal?
Oud 2 november 2003, 21:33   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt u dat de uitslag wezen zal?
Geen idee. Laat dat maar aan de Walen over. Maar de manier waarop 14 juli in Luik wordt gevierd, denk ik wel dat ze daar toch een niet zo onaardig aantal behalen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 21:37   #38
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Wat denkt u dat de uitslag wezen zal?
Geen idee. Laat dat maar aan de Walen over. Maar de manier waarop 14 juli in Luik wordt gevierd, denk ik wel dat ze daar toch een niet zo onaardig aantal behalen.
De enige partij die opkomt voor rattachisme in Wallonië het RWF-RWB behaalde in Luik 993 stemmen. Maar ik geef toe, het rattachisme heeft een grote toekomst als Vl. onafhankelijk zou worden.
Oud 2 november 2003, 21:47   #39
Benjamin
Burger

Standaard

Ik heb al Walen, die met vakantie in Frankrijk op 14 juli waren, ontmoet. Zij hadden ofwel een Franse vlag, ofwel een rattachiste vlag (de Franse vlag met de waalse haan in het midden) en vierden 14 juli zoals vele Fransen, zingend de Marseillaise met volle borst. Zelfs in de showbizz zien we een zekere hekel aan Belgie : Johnny Hallyday is Belg van geboorte maar voelt zich totaal Fransman; Lara Fabian is geboren in Belgie maar leeft nu in Canada en heeft nu de canadese nationaliteit. En wat heeft Annie Cordy onlangs gezegd? : "Ma patrie, c'est la Belgique. Mon pays, c'est la France." Om maar een paar voorbeelden te nemen.........
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 23:43   #40
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zorroaster, je hebt alles gezegd. Maar die Bubbers dromen liever van hun "Belgique �* papa" met de Muppet Show van Laeken aan het hoofd.
75% van de Waalse leerlingen kiezen voor het Engels als twede taal (en dus niet het Nederlands), al een bewijs dat die zogezegde unitarisme en liefde van de "oh zo dierbare Belgie" op de franstalige kant niet bestaat.

En natuurlijk dat de Franstaligen dichter bij Frankrijk dan bij Vlaanderen staan, het is logisch : we spreken dezelfde taal, hebben ongeveer dezelfde cultuur, kijken naar dezelfde TV-zenders. Vlaanderen heeft zijn Vlaamse Gemeenschap; in Wallonie spreekt men niet van Waalse Gemeenschap maar wel van FRANSE Gemeenschap (Communauté FRANCAISE) en de Walen in het algemeen zien geen enkel probleem in die benaming, behalve enkele bekrompen Belgicisten. En dit zijn maar enkele voorbeelden.........
Willen die 75% leerlingen dan inlijving bij Engeland of bij Amerika? Nee toch. Met dat getal bewijs je alleen dat de Waalse jeugd, net zoals de Nederlandse, meer geïnteresseerd is in populariteit van talen dan in praktisch nut bij eventuele jobs in Brussel later, en al helemaal niet geïnteresseerd is in de Belgische politiek.

Proficiat, dat geldt voor elke jeugd ter wereld. Ook de Vlaamse jeugd zou eerder Engels dan Frans kiezen. Maar gelukkig worden zijn verplicht Frans te kennen. En Engels en soms Duits er bovenop. Dat kan van het Waalse onderwijs niet gezegd worden.

Dat u een enkele rattachistische landgenoot tegenkomt in Frankrijk, wil niet zeggen dat uw hele Gemeenschap ineens Fransgezind wordt. Als bij elke wielerwedstrijd op TV de Vlaamse leeuwen wapperen, en de N-VA haalt de kiesdrempel niet, wat kan je dan zeggen van de gemiddelde Vlaming? Niet dat hij Vlaams-nationalist is. Wel dat die enkelingen die het wel zijn goed opvallen en in de kijker lopen.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be