Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2006, 16:44   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat er voordien geen Turken woonden.
Inderdaad, maar die mensen vormden een minderheid.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 17:10   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Men zou beter eens kijken waarom plots zoveel Turken de toetreding niet meer zien zitten.

Ik zou het betreuren wanneer de toedreding zou mislukken. Een goede informatiecampagne zowel in Turkije als in Europa zou al veel helpen. Zelfs hier op het forum was er onlangs nog een vrij positieve draad over de Turken in België. Het opnemen van een moslimland als Turkije geeft Europa meer geloofwaardigheid en meer massa. Langs de andere kant garandeert het dat Turkijke 'de goede weg' wordt opgestuurd en niet vervalt in een radicalisering zoals de andere moslimlanden uit die buurt.
Zo werkt de wereld nu eenmaal niet.......het spijt me,maar de enige goede weg die Turkije op kan gaan is hun EIGEN weg...Ze zijn groot genoeg om zich daarbij geen reet aan te trekken van de "Europese" of de "Arabische" wereld.....De "mindere periode" van de laatste 100 jaar is mogelijk gewoon een "dipje".....

Voor Turkije is de modus vivendi met Rusland HET probleem......opportuniteiten strekken zich dan uit via volkeren tot op de Chinese grens!

Ik heb het altijd al raar gevonden ,dat opgestoken vingertje tegen Turkije,terwijl hier BINNEN de EU wij geconfronteerd worden met een ONDEMOCRATISCHE instelling als de Europese commissie...om het dan maar over de windvangerij en belachelijkheid op het gebied van economie (de textiel-affaire met China verleden jaar was een fameus dieptepunt) en internationale politiek(welke Europese "politicus" heeft eigenlijk ook maar enige geloofwaardigheid op enigerlei vlak?) niet te hebben.....

We kunnen alleen maar hopen dat Turkije de vele "aanwijzingen" op het gebied van begrotingsboekhouding,sociale systemen ,internationale handel ten eigen voordeel kan uitbuiten........lessen moet je gebruiken...

verder;
De wereld rond de Zwarte Zee en op de oostkant van de Middellandse Zee is eigenlijk al een "andere Wereld".

Ik voorzie nog IMMENSE problemen met Roemenie en Bulgarije....nog zo van die naties waar we eigenlijks niks meer mee gemeen hebben dan de over het algemeen wat blekere huidskleur van de bevolking......

Moeten Westelijke EU-burgers dan iedere uitbreiding BEKOSTIGEN ?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 19:35   #23
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In verband met Cyprus wil ik toch enkele zaken opmerken. Het is niet Turkije dat begonnen is met een invasie. Deze invasie was een reactie op een staatsgreep in Cyprus door Griekse nationalisten. ...
Turkije was wel degelijk de agressor. In 1571 hebben zij het eiland bezet en bewust massale migratie van Turken naar het eiland georganiseerd. Gedurende vier eeuwen hebben de Turken de locale bevolking onderdrukt.
Oud 27 oktober 2006, 19:40   #24
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De opdeling van Cyprus begon inderdaad met een staatsgreep in Griekenland door het "kolonelsregime". In 1974 steunden de Grieks kolonels pogingen van Grieks-Cyprioten om het eiland bij Griekenland te doen aansluiten. Er waren ook aanvallen op Turks-Cyprioten. Turkije intervenieerde, en het zal wel kloppen dat ze dit niet enkel deden uit de goedheid van hun hart, maar oook uit eigenbelang. Ook Turkije was in de jaren '70 trouwens een militaire dictatuur...
Een van de Turkse eisen was dat zij 36% van het land zouden krijgen terwijl zij "slechts" 18% van de bevolking uitmaakten. Omdat ze hun zin niet kregen in de negociaties hebben ze dan maar te vuur en te zwaard die 36% ingepikt.
Oud 27 oktober 2006, 20:34   #25
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zo werkt de wereld nu eenmaal niet.......het spijt me,maar de enige goede weg die Turkije op kan gaan is hun EIGEN weg...Ze zijn groot genoeg om zich daarbij geen reet aan te trekken van de "Europese" of de "Arabische" wereld.....De "mindere periode" van de laatste 100 jaar is mogelijk gewoon een "dipje".....

Voor Turkije is de modus vivendi met Rusland HET probleem......opportuniteiten strekken zich dan uit via volkeren tot op de Chinese grens!

Ik heb het altijd al raar gevonden ,dat opgestoken vingertje tegen Turkije,terwijl hier BINNEN de EU wij geconfronteerd worden met een ONDEMOCRATISCHE instelling als de Europese commissie...om het dan maar over de windvangerij en belachelijkheid op het gebied van economie (de textiel-affaire met China verleden jaar was een fameus dieptepunt) en internationale politiek(welke Europese "politicus" heeft eigenlijk ook maar enige geloofwaardigheid op enigerlei vlak?) niet te hebben.....

We kunnen alleen maar hopen dat Turkije de vele "aanwijzingen" op het gebied van begrotingsboekhouding,sociale systemen ,internationale handel ten eigen voordeel kan uitbuiten........lessen moet je gebruiken...

verder;
De wereld rond de Zwarte Zee en op de oostkant van de Middellandse Zee is eigenlijk al een "andere Wereld".

Ik voorzie nog IMMENSE problemen met Roemenie en Bulgarije....nog zo van die naties waar we eigenlijks niks meer mee gemeen hebben dan de over het algemeen wat blekere huidskleur van de bevolking......

Moeten Westelijke EU-burgers dan iedere uitbreiding BEKOSTIGEN ?
Moet het westelijk kapitaal het westelijk proletariaat blijven bekostigen of zijn we beter af met goedkopere, bedrijfsvriendelijkere landen als China, Indië en Turkije die dan nog eens het voordeel hebben van een grote afzetmarkt?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 20:49   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Natuurlijk behoorde Cyprus in de oudheid tot de Griekse cultuur. In diezelfde periode behoorden de lage landen tot de Keltische cultuur. De Germanen woonden toen allemaal ten oosten van de Rijn. Moeten alle afstammelingen van Franken, Angelen, Saxen, ... opnieuw verhuizen?
Dat is toch geen argument.

......
Niet helemaal correct; in het huidige Nederland kwam je hooguit eens een verdwaalde Kelt tegen, zijnde dan nog meestal een "overgezwommen Schot" (Haagse/Scheveningse uitdrukking) en de Friezen domineerden de kustlijn van ergens hoog in Duitsland tot voorbij Calais. Limburg vormt wel enigszins een uitzondering want het woord "mergel" komt van Keltisch "märgila" (las ik ooit in een tamelijk wetenschappelijk onderbouwd lijkend boek, vertaald uit het Duits "De Kelten, een volk dat uit het duister kwam"). In het huidig België waren wel enige Keltische koninkrijkjes, onder andere Tungri=Tongeren (géén alternatief werkwoord )
en Wallon / Wales / Wallisch / Galicië betekent allemaal "Kelt(isch)".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 oktober 2006 om 20:55.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 20:52   #27
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Turkije was wel degelijk de agressor. In 1571 hebben zij het eiland bezet en bewust massale migratie van Turken naar het eiland georganiseerd. Gedurende vier eeuwen hebben de Turken de locale bevolking onderdrukt.
Juist; in/met Oostenrijk hadden ze iets minder succes.
Opgeven zullen zij het nooit, deze Mongolen blijven terugkomen op inmiddels 2 idealen:

- Turan
- islamitische wereld-overheersing
Oud 27 oktober 2006, 20:56   #28
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Juist; in/met Oostenrijk hadden ze iets minder succes.
Opgeven zullen zij het nooit, deze Mongolen blijven terugkomen op inmiddels 2 idealen:

- Turan
- islamitische wereld-overheersing
De Turkse ondernemers die ik ken, hebben daar helemaal geen interesse in, ze delen de interesses van het kapitaal dat vandaag niet meer westers is of oosters, maar globalistisch. Maar dat wil en kan het proletariaat natuurlijk niet begrijpen. Als ze maar een schuldige kunnen vinden voor hun eigen falen!
Oud 27 oktober 2006, 21:00   #29
Marlboro
Banneling

Standaard

Turkije in de EU?Hell no.
Er zijn teveel zaken die gewoonweg niet kunnen en de mensen weten de welke.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 21:05   #30
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik zou het betreuren wanneer de toedreding zou mislukken. Een goede informatiecampagne zowel in Turkije als in Europa zou al veel helpen. Zelfs hier op het forum was er onlangs nog een vrij positieve draad over de Turken in België. Het opnemen van een moslimland als Turkije geeft Europa meer geloofwaardigheid en meer massa. Langs de andere kant garandeert het dat Turkijke 'de goede weg' wordt opgestuurd en niet vervalt in een radicalisering zoals de andere moslimlanden uit die buurt.
Ik denk dat het voor de Europese economie beter is om te wachten met Turkije... We hebben nog niet zo lang geleden al moeten inboeken op onze economie toen we er Polen en dergelijke andere Oosteuropese landen hebben toegevoegd aan de EU.
Laat ons eerst even dit doorslikken, verteren en evalueren voordat we onze unie verder verruimen...

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 21:05   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Turkse ondernemers die ik ken, hebben daar helemaal geen interesse in, ze delen de interesses van het kapitaal dat vandaag niet meer westers is of oosters, maar globalistisch. Maar dat wil en kan het proletariaat natuurlijk niet begrijpen. Als ze maar een schuldige kunnen vinden voor hun eigen falen!
De militaire invloed in Turkije moet weg, als voorwaarde voor toetreding tot de EU en Hr Erdogan wacht likkebaardend dit moment af. Turkije bevat 98% moslims die in massale meerderheid en met opzijzetting van wetten de juist uit de gevangenis losgelaten islam-fundamentalist Hr Erdogan tot leider kozen.
Slechts het Turkse leger houdt met grote inspanning de pseudo-democratie van Turkije in stand; democratie en islam verdragen elkaar niet.
Eenmaal de invloed van het leger tenietgedaan èn toetreding tot de EU gerealiseerd, zal Hr Erdogan "democratisch" de democratie vervangen door shar�*a en zit Europa met de gebakken peren.
Geen moslim die daar ooit bezwaar tegen zal hebben en nog minder: maken.
Oud 27 oktober 2006, 21:14   #32
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De militaire invloed in Turkije moet weg, als voorwaarde voor toetreding tot de EU en Hr Erdogan wacht likkebaardend dit moment af. Turkije bevat 98% moslims die in massale meerderheid en met opzijzetting van wetten de juist uit de gevangenis losgelaten islam-fundamentalist Hr Erdogan tot leider kozen.
Slechts het Turkse leger houdt met grote inspanning de pseudo-democratie van Turkije in stand; democratie en islam verdragen elkaar niet.
Eenmaal de invloed van het leger tenietgedaan èn toetreding tot de EU gerealiseerd, zal Hr Erdogan "democratisch" de democratie vervangen door shar�*a en zit Europa met de gebakken peren.
Geen moslim die daar ooit bezwaar tegen zal hebben en nog minder: maken.
Aangezien de toetreding slechts voorzien was in 2015 of later is de kans groot dat Erdogan al lang zal verdwenen zijn. Aangezien de Turken zelf meer en meer tegen een toetreding zijn, is de kans nog groter dat ze niet tot de EU zullen toetreden. En aangezien de turkse bedrijfsleiders volwaardige kapitalisten zijn waar wij goed mee overeen komen is het vrijwel zeker dat we samen, het kapitaal, nog rijker zullen worden. Het westers proletariaat ten spijt ...
Oud 27 oktober 2006, 21:54   #33
Heftruck

Standaard

Citaat:
Aangezien de Turken zelf meer en meer tegen een toetreding zijn...
Hoezo? Daar heb ik nog niet echt veel van gemerkt. 'k Ben reeds tweemaal in Turkije geweest en men aanvaard daar gretig euro's. Die overschakeling is al bezig.
Oud 27 oktober 2006, 22:06   #34
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoezo? Daar heb ik nog niet echt veel van gemerkt. 'k Ben reeds tweemaal in Turkije geweest en men aanvaard daar gretig euro's. Die overschakeling is al bezig.
Dat is puur uit eigen economisch belang!

Laatst gewijzigd door Pever : 27 oktober 2006 om 22:06.
Oud 27 oktober 2006, 22:09   #35
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Dat is puur uit eigen economisch belang!
Goh zeg, dat had ik nu écht niet verwacht.
Oud 27 oktober 2006, 22:10   #36
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh zeg, dat had ik nu écht niet verwacht.
Dan moet je de overschakeling niet als argument gebruiken!

Oud 27 oktober 2006, 22:15   #37
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Dan moet je de overschakeling niet als argument gebruiken!
Achzo? Als op termijn de gehele Turkse economie op euro's draait, lijkt mij een toetreding niet zo vergezocht?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 oktober 2006 om 22:15.
Oud 27 oktober 2006, 22:20   #38
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achzo? Als op termijn de gehele Turkse economie op euro's draait, lijkt mij een toetreding niet zo vergezocht?
En daaruit besluit jij dat de Turken 'niet' tegen een toetreding zijn!
Ze willen niet toetreden! Maar ze willen wel meegenieten van onze munt!
(anders zou het toerisme te veel afzwakken)

Oud 28 oktober 2006, 07:17   #39
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het ene sluit het andere niet uit. De landen waar er wel draagkracht is bij de bevolking voor politieke eenmaking (maar dan wel op een goede manier, niet zoals het nu is) kunnen gerust de EU verder zetten. De landen waar er niet voldoende draagkracht is kunnen wel als ze voldoen aan de voorwaarden op vlak van mensenrechten en economische ontwikkeling toe treden tot de vrijhandelszone.
Dat staat landen die verder willen gaan met politieke eenmaking vrij. Ik zou verkiezen opnieuw te beginnen ipv het huidige project verder te zetten. Schept de kans een aantal "europese ziektes" te elimineren.

Mensenrechten zijn sinds de uitvinding van de zgn. positieve mensenrechten te vaag en volatiel om een deugdelijk instrument te zijn, zeker sinds men er allerhande sociale rechten in probeert te duwen en niet-discriminatie een doos van pandora aan het worden is. Het moet maar volstaan toetreding afhankelijk te maken van unanimiteit onder bestaande leden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 07:43   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet het westelijk kapitaal het westelijk proletariaat blijven bekostigen of zijn we beter af met goedkopere, bedrijfsvriendelijkere landen als China, Indië en Turkije die dan nog eens het voordeel hebben van een grote afzetmarkt?
Ik weet niet zo goed waar U met deze opmerking naartoe wilt...

Mag ik er wel aan herinneren dat er geen verband is tussen de (meestal schijnbare-) geografische (en politieke) omvang van een land en de welvarendheid van het volk dat er woont?

Grote delen van Europa zijn momenteel aan het VERARMEN ,onderandere door het "gekke-kikker" management van de vrije markt,dat,door zijn fixatie op kosten en zijn negatie van mede-verantwoordelijkheid,serieus de sociale- en economische politiek van Europa aan het hinderen is .....(ik hoef om dat te zien niet naar Bangladesh,ik moet daarvoor enkel naar het Noord-Franse Roubaix,geen 20 km buiten mijn voordeur)

Deze supermanagers ,die O zo graag "grote economische zones" creeren,verspreiden nu zoveel ellende dat ze,ironisch genoeg,een communistische backlash (slechtste geval) of nationalistische backlash over ons allemaal afroepen.....Daar zullen ze dan staan,met hun fabrieken in verwegiestan....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be