Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Kan een moslim een westerling zijn?
ja 26 63,41%
nee 15 36,59%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2003, 11:03   #21
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Kan een de facto anti-westerling die het westen alle kwaad toewenst ook tegelijk een westerling zijn? Als het antwoord "ja" zou zijn, dan is hij meteen ook een verrader.
DAn ga je er vanuit de elke moslim anti-westers is dat is niet het geval.
Ik denk dat Antoon het had over Turk4ever, en niet over elke moslim.
Oud 5 november 2003, 11:49   #22
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ze hebben nu eenmaal moslimbloed en dat zal erin blijven of gaan ze de nodige bloedtransfusies doen.Ne chinees is en blijft ne chinees of die nu geintegreerd is of niet hij blijft spleetogen hebben en de moslims zijn moslims en zullen dat ook blijven.
En ik hoop dat dat zo zal blijven ik heb liever een vlaming met een vlaamse roots en vlaams bloed.Iemand die zen afkomst niet verloochend en zen vaderland niet in de steek laat om elders zen godsdienst en cultuur te gaan opdringen.
chance voor u dat zot zijn geen zeer doet, in dat geval kwam je in aanmerking voor euthanasie wegens ondraaglijk lijden

ff serieus:
Turk4ever uw vraag klopt gewoon niet. Termen zijn veel te vaag

Elke "westerling" kan zich morgen als ie echt zou willen tot de islam bekeren. Het blijf een westerling.
Ook "de moslim" bestaat niet:
in hoeverre kan jeeen welvarende inwoner van Casablanca vergelijken met een geitenhoeder in Afghanistan? Een Indonesische soldaat met een Saudische prins? Het Oeigoerisch centrum in Bxl met al Qaida? enz
Ik heb dus niet gestemd...
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:09   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als je een kijkje neemt op verschillende marokkaanse forums, dan kan je zo het verschil ontdekken tussen een "westerse" moslim en een "niet-westerse" moslim.

In het westen heeft men een discussie mentaliteit. Men hoeft niet dezelfde mening te hebben: men kan van gedachten wisselen.
Net d�*t stukje mis ik volkomen bij de meeste moslims (in dat geval van marokkaanse afkomst): het is een uiterst strikt zwart/wit denken dat hun leefwereld bepaalt: ofwel MOET iets, ofwal MAG HET NIET! Het tussenstadium dat ik gemakkelijkheidshalve "vrijheid en eigen verantwoordelijkheid" noem, best�*�*t in die mentaliteit gewoonweg niet.

Indien men oplossingen wil zoeken voor de zure vruchten van de ons opgelegde mulcitulturele maatschappij, zal men daar rekening mee moeten houden! De meeste migranten - zelfs de zogenaamde derde generatie - kent het begrip vrijheid gekoppeld aan eigen verantwoordelijkheid nog steeds niet.
Vandaar dat er tegenwoordig ook steeds meer stemmen oproepen vanuit diezelfde migrantenmaatschappij om meer strenge straffen en duidelijker richtlijnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:25   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maddox,
Zo rechtlijnig is het nu ook weer niet : een goede gelovige, van gelijk welke godsdienst, monotheïstische of andere heeft altijd een goede dosis hypocrisie nodig:
Citaat:
Zie JIJ de kristenen ale dagen leven volgens het evangelie
? Ik niet, op zéér zeldzame uitzonderingen na... Idem voor joden en moslims( en de anderen): een leven vol regeltjes, en een stapel middeltjes of excuses om die regeltjes enkel toe te passen waar het hen past: zo is de mens...jood zowel als kristene als moslim. Zéér veel van wat er in de Koran staat blijft voor eeuwig pure theorie, zoals de inhoud van de bijbel...Dus zoals er kristene communisten bestonden (en waarschijnlijk nog bestaan) is er geen reden dat er geen westerse moslims zouden bestaan: ik ken er...
Je angst is ongegrond.
Filosoof, 1) deze topic, gestart door Turk4ever vraagt dat er Westerse Moslims zijn.
2) niet dat er hypocriete Joden,Kristenen of Hare Krisna'ers rondlopen

Mijn reactie is dat een echte, goeie gelovige niet hypocrite moslim iemand is die zijn handboek perfect probeert te volgen.Misstapjes worden wel uitgewist na een Hadj.
Maar dat dit totaal verouderde handboek geen enkele andere interpretatie toelaat van de regeltjes, tja Ik heb dat niet geschreven he.Ik heb het wel gelezen.
Ik haal ook alleen aan, in niet versvorm,wat de basisstelregels zijn uit dit stukje proza uit de 680+.Die basisregels verbieden kortweg het westerse tolerante denkbeeld.

Ik geloof nooit dat je de Koran ooit eens doorbladerd hebt.Of op zijn best om een positive vers te vinden.
En als en indien je het wel gelezen zou hebben, dan heb je een eigen westerse interpretatie gevormd, wat eigenlijk al een overtreding is van de Mohamedaanse regels.Islam=Volledige Onderwerping aan het Woord van Allah.
Oud 5 november 2003, 12:43   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Mijn reactie is dat een echte, goeie gelovige niet hypocrite moslim iemand is die zijn handboek perfect probeert te volgen.Misstapjes worden wel uitgewist na een Hadj.
Maar dat dit totaal verouderde handboek geen enkele andere interpretatie toelaat van de regeltjes, tja Ik heb dat niet geschreven he.Ik heb het wel gelezen.
Er zijn verschillende stromingen in de islam sommige zullen inderdaad de letter van "de wet" volgen andere niet, wie de "ware" moslims zijn ik zou het niet weten. Jij die duidelijk iets hebt tegen moslims nog minder zou ikzeggen.

Citaat:
Ik haal ook alleen aan, in niet versvorm,wat de basisstelregels zijn uit dit stukje proza uit de 680+.Die basisregels verbieden kortweg het westerse tolerante denkbeeld.
Net zoals de bijbel dat doet.

Citaat:
Ik geloof nooit dat je de Koran ooit eens doorbladerd hebt.Of op zijn best om een positive vers te vinden.
Ik heb het hier op mijn PC als iemand geintreseerd is ...
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 12:59   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

K9, ik weet dat er Soenieten, Soefi's, Shijieten,Wahabisten, en nog andere strekkingen zijn binnen de Islam.
Het verschil tussen die groepen is dat ze de Hadiths aanvaarden of niet, of andere versies van die Hadiths aanhalen.Of zelfs de "moderne" interpretaties van Imaans als waarheid klakkeloos slikken.

Maar al die strekkingen aanvaarden de Koran als een onaantastbaar, onwijzigbaar boek,waarin de opperste waarheid staat.
Oud 5 november 2003, 13:06   #27
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Net zoals de bijbel dat doet.

Citaat:
Ik heb het hier op mijn PC als iemand geintreseerd is ...
De bijbel heb je duidelijk n�*et op je PC, of veel heb je er nog niet in gelezen.

Scheiding van Kerk en Staat
“Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.” (Mattheüs 21, vers 22)

Verdraagzaamheid en vergevingsgezindheid
Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere; en dengene, die u den mantel neemt, verhindert ook den rok niet te nemen.
Maar geeft een iegelijk, die van u begeert; en van dengene, die het uwe neemt, eist niet weder.
En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks.
En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars hebben lief degenen, die hen liefhebben.
En indien gij goed doet dengenen, die u goed doen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars doen hetzelfde.
En indien gij leent dengenen, van welke gij hoopt weder te ontvangen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars lenen den zondaren, opdat zij evengelijk weder mogen ontvangen.
Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is. (Lucas 6, vers 29-36)

Afwijzing van letterlijke interpretatie van religieuze geboden en verboden
Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Wel heeft Jesaja, van u, geveinsden, geprofeteerd, gelijk geschreven is: Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij.
Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden zijn der mensen;(Marcus 7, vers 6-7)

En zo zijn er nog talloze andere.

Kun je gelijkaardige verzen aanhalen uit de Koran?

PS: Citaten uit de Statenvertaling (http://www.statenvertaling.net)
Oud 5 november 2003, 13:17   #28
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato

Kun je gelijkaardige verzen aanhalen uit de Koran?
"There shall be no compulsion in religion. True guidance is now distinct from error. He that renounces idol worship and puts faith in God shall grasp a firm handle that will never break. God hears all and knows all." (2:256)

…Each time they kindle the fire of war, Allah extinguishes it. They rush about the earth corrupting it. Allah does not love corrupters. (Surat al-Ma'ida: 64)

Permission to fight is given to those who are fought against because they have been wronged - truly God has the power to come to their support - those who were expelled from their homes without any right, merely for saying, 'Our Lord is God'… (Surat al-Hajj: 39-40)

...God does not forbid you from being good to those who have not fought you over religion or driven you from your homes, or from being just towards them. God loves those who are just. God merely forbids you from taking as friends those who have fought you over religion and driven you from your homes and who supported your expulsion... (Surat al-Mumtahana: 8-9)

You who believe! Show integrity for the sake of God, bearing witness with justice. Do not let hatred for a people incite you into not being just. Be just. That is closer to heedfulness. Heed God (alone). God is aware of what you do. (Surat al-Ma'ida: 8)

....
Oud 5 november 2003, 13:18   #29
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Als je een kijkje neemt op verschillende marokkaanse forums, dan kan je zo het verschil ontdekken tussen een "westerse" moslim en een "niet-westerse" moslim.

In het westen heeft men een discussie mentaliteit. Men hoeft niet dezelfde mening te hebben: men kan van gedachten wisselen.
Net d�*t stukje mis ik volkomen bij de meeste moslims (in dat geval van marokkaanse afkomst): het is een uiterst strikt zwart/wit denken dat hun leefwereld bepaalt: ofwel MOET iets, ofwal MAG HET NIET! Het tussenstadium dat ik gemakkelijkheidshalve "vrijheid en eigen verantwoordelijkheid" noem, best�*�*t in die mentaliteit gewoonweg niet.
Ik probeer al 10 jaar "van gedachten te wisselen" met Vlaams-Blokkers over de cannabiskwestie.
Ik stel daarbij vast dat juist datgene wat u de moslims verwijt (ofwel MOET iets ofwel MAG HET NIET) hun belangrijkste eigenschappen zijn.
Zijn zij ook geen westerlingen?
Daarbovenop komt dat ik met de gemiddelde Turk(in Turkije weliswaar) een veel opener en constructiever gesprek kan voeren over de kwestie dan met veel Vlamingen.
Als u denkt dat het "openlijk van gedachten wisselen" iets typisch westers is en per defenitie a-typisch voor moslims.... nou nou.
En wat betreft het zo typische zwart-wit denken, daar kan u de VS toch ook makkelijk van beschuldigen? Your with us ore against us. Je bent ofwel voor Amerika ofwel voor de terroristen, een tussenweg is er niet.
Of zijn de Amerikanen geen westerlingen.
Wanneer iemand al dan niet een zwart-wit beeld heeft van de maatschappij, heeft dat eerder te maken met zijn persoonlijk karakter en opvoeding dan met de cultuur waartoe hij behoort.
Oud 5 november 2003, 13:24   #30
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

K9,

Vergelijk

Citaat:
...God does not forbid you from being good to those who have not fought you over religion or driven you from your homes, or from being just towards them. God loves those who are just. God merely forbids you from taking as friends those who have fought you over religion and driven you from your homes and who supported your expulsion... (Surat al-Mumtahana: 8-9)
....
met

Citaat:
Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere; en dengene, die u den mantel neemt, verhindert ook den rok niet te nemen.
Maar geeft een iegelijk, die van u begeert; en van dengene, die het uwe neemt, eist niet weder.
En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks.
En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars hebben lief degenen, die hen liefhebben.
En indien gij goed doet dengenen, die u goed doen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars doen hetzelfde.
En indien gij leent dengenen, van welke gij hoopt weder te ontvangen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars lenen den zondaren, opdat zij evengelijk weder mogen ontvangen.
Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen. Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is. (Lucas 6, vers 29-36)
Als je het verschil niet ziet, als je niet ziet dat de evangelische tekst net het tegenovergestelde zegt van dat koranvers, dan weet ik het ook niet meer.
Ook de andere verzen die je aanhaalt, zijn niet gelijkaardig aan de verzen uit het Nieuwe Testament: 'Permission to fight is given'. Krak het omgekeerde dus van wat Jezus verkondigde.
Oud 5 november 2003, 13:32   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Bij het christendom heb je ook meedere gradaties. Je kan mensen hebben die zich zo nauw aan de letter van de bijbel houden dat dit ontaardt in een fundamendalistische houding. Anderen zijn niet zo dogmatisch, maar beperken zich tot de kern van de christelijke visie. Of ze daarom hypocriet en minder christen zijn betwijfel ik, volgens mij maakt hen dat zelfs christelijker dan fundamentalisten.

Hetzelfde geldt dus voor moslims: een open islam, die ontdaan is van dogmatisch totalitarisme, is denk ik te rijmen met onze westerse waarden, en hoeft niet 'minder islamitisch' te zijn.

Uiteraard is deze zinsnede wel belangrijk:"die ontdaan is van dogmatisch totalitarisme"
Oud 5 november 2003, 13:38   #32
k9

Standaard

Citaat:

Als je het verschil niet ziet, als je niet ziet dat de evangelische tekst net het tegenovergestelde zegt van dat koranvers, dan weet ik het ook niet meer.
Ook de andere verzen die je aanhaalt, zijn niet gelijkaardig aan de verzen uit het Nieuwe Testament: 'Permission to fight is given'. Krak het omgekeerde dus van wat Jezus verkondigde.
Jij vroeg voorbeelden van verdraagzaamheid ik gaf die als je de fijne pountjes wil discusieren start dan ergens anders een topic over. Ook de bijbel bevat wreedaardigheden, spreekt zichzelf tegen,... Van beide hangt het gewoon af wat je leest en hoe je het interpreteerd.

Nogmaals deze versen tonen duidelijk aan dat er meer dan genoeg "positieve" verzen in de koran staan.
Oud 5 november 2003, 13:46   #33
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jij vroeg voorbeelden van verdraagzaamheid ik gaf die als je de fijne pountjes wil discusieren start dan ergens anders een topic over. Ook de bijbel bevat wreedaardigheden, spreekt zichzelf tegen,... Van beide hangt het gewoon af wat je leest en hoe je het interpreteerd.

Nogmaals deze versen tonen duidelijk aan dat er meer dan genoeg "positieve" verzen in de koran staan.
Voorbeelden van verdraagzaamheid? (permission to fight)
Fijne puntjes?
Positieve verzen?

Hier vind je nut-ti-ge tips:
http://www.huiswerkweb.nl/lerenlezen.htm
Oud 5 november 2003, 13:49   #34
k9

Standaard

Citaat:

Fijne puntjes?
Positieve verzen?

Ach denk maar wat je wil een islamoboof zoals jij zal toch nooit het positieve zien alleen het negatieve . Voor al de rest is het duidelijk dat er wel positieve verzen in de koran staan .
Oud 5 november 2003, 13:50   #35
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Fijne puntjes?
Positieve verzen?

Ach denk maar wat je wil een islamoboof zoals jij zal toch nooit het positieve zien alleen het negatieve . Voor al de rest is het duidelijk dat er wel positieve verzen in de koran staan .
Yep, had ik het niet gedacht, de argumenten zijn al weer op, ben ik meteen weer een 'islamoboof'
Oud 5 november 2003, 13:55   #36
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Fijne puntjes?
Positieve verzen?

Yep, had ik het niet gedacht, de argumenten zijn al weer op, ben ik meteen weer een 'islamoboof'
Argumenten zijn op ? ik heel snel 5 verzen en jij neemt er 1 uit en besluit dat ik toch niet gelijk heb . zeg eens wat is er mis met :

"There shall be no compulsion in religion. True guidance is now distinct from error. He that renounces idol worship and puts faith in God shall grasp a firm handle that will never break. God hears all and knows all." (2:256)
Oud 5 november 2003, 14:28   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een hele mooie natuurlijk!

There shall be no compulsion! Maar als je het niet doet moet je wel extra belastingen betalen, opzij gaan als wij voorbijkomen, je gebedshuizen niet herstellen of bouwen etc.......

Origineel was het zelfs zo dat moslims helemaal niet WILDEN dat mensen zich bekeerden! Dan liepen ze de inkomsten mis natuurlijk!

Maar die taksen dienden dan weer als "bescherming" .... ooit al de Godfather fims gezien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 november 2003, 14:36   #38
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit is een hele mooie natuurlijk!

There shall be no compulsion! Maar als je het niet doet moet je wel extra belastingen betalen, opzij gaan als wij voorbijkomen, je gebedshuizen niet herstellen of bouwen etc.......
Dat staat daar nergens in het ging over de koran niet wat jij erbij verzint.

Het is wel duidelijk dat je islamofoob bent hoor als je niks weet wat zeggen begin je opeens over iets andershet ging over verzen hou je dus daar AUB bij .
Oud 5 november 2003, 15:10   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

http://answering-islam.org/NonMuslims/rights.htm
Hier vind je de rechten van de niet-moslim in moslimlanden.

Verder (uit de ahadith): http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...unnah/bukhari/

Volume 4, Book 55, Number 657:
Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "By Him in Whose Hands my soul is, surely (Jesus,) the son of Mary will soon descend amongst you and will judge mankind justly (as a Just Ruler); he will break the Cross and kill the pigs and there will be no Jizya (i.e. taxation taken from non Muslims).

Volume 5, Book 59, Number 351:
Narrated Al-Miswar bin Makhrama:

That 'Amr bin Auf, who was an ally of Bani 'Amir bin Luai and one of those who fought at Badr in the company of the Prophet , said, "Allah's Apostle sent Abu 'Ubaida bin Al-Jarrah to Bahrain to bring the Jizya taxation from its people, for Allah's Apostle had made a peace treaty with the people of Bahrain and appointed Al-'Ala' bin Al-Hadrami as their ruler. So, Abu 'Ubaida arrived with the money from Bahrain

Book 019, Number 4294:
It has been reported from Sulaiman b. Buraid through his father that when the Messenger of Allah (may peace be upon him) appointed anyone as leader of an army or detachment he would especially exhort him to fear Allah and to be good to the Muslims who were with him. He would say: Fight in the name of Allah and in the way of Allah. Fight against those who disbelieve in Allah. Make a holy war, do not embezzle the spoils; do not break your pledge; and do not mutilate (the dead) bodies; do not kill the children. When you meet your enemies who are polytheists, invite them to three courses of action. If they respond to any one of these, you also accept it and withold yourself from doing them any harm. Invite them to (accept) Islam; if they respond to you, accept it from them and desist from fighting against them. Then invite them to migrate from their lands to the land of Muhairs and inform them that, if they do so, they shall have all the privileges and obligations of the Muhajirs. If they refuse to migrate, tell them that they will have the status of Bedouin Muilims and will be subjected to the Commands of Allah like other Muslims, but they will not get any share from the spoils of war or Fai' except when they actually fight with the Muslims (against the disbelievers). If they refuse to accept Islam, demand from them the Jizya. If they agree to pay, accept it from them and hold off your hands. If they refuse to pay the tax, seek Allah's help and fight them. When you lay siege to a fort and the besieged appeal to you for protection in the name of Allah and His Prophet, do not accord to them the guarantee of Allah and His Prophet, but accord to them your own guarantee and the guarantee of your companions for it is a lesser sin that the security given by you or your companions be disregarded than that the security granted in the name of Allah and His Prophet be violated When you besiege a fort and the besieged want you to let them out in accordance with Allah's Command, do not let them come out in accordance with His Command, but do so at your (own) command, for you do not know whether or not you will be able to carry out Allah's behest with regard to them.

Oud 5 november 2003, 15:13   #40
k9

Standaard

Citaat:
http://answering-islam.org/NonMuslims/rights.htm
Hier vind je de rechten van de niet-moslim in moslimlanden.

....

Daar ging het over niet wat jij er allemaal bijsleept . Je blijft rond de pot draaien . Zoals ik al zei doe maar als islamofoob kan je niets anders.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be