![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees mijn antwoord aan Jan van den Berghe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez, dat is dan de tweede overwinning voor de democraten
![]() het bewijs dat de Vlaamse bewegingen met alle mogelijke middelen moet bestreden worden ook al zijn die niet democratisch ![]() ![]() Vlaanderen Boven "Viva bomma, patate met saucissen..." ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een verloren veldslag is geen verloren oorlog! Dat stemrecht is nog steeds geen wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik ben het met je eens Rudy.
Alle juridische middelen moeten aangewend worden om deze miskleun van een wet tegen te houden, hetzij te laten vernietigen. Rudy, kan je mij informeren welke juridische stappen ik als burger tegen deze miskleun kan ondernemen? Ik ga ervoor ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik laat U zeker iets weten op 26 november, maar U begrijpt wel dat ik niet erg diep in detail zal gaan over de klacht die ik bij het Arbitragehof zal indienen. Ik kan U nu al wel vertellen dat er drie punten zijn in het wetsvoorstel, dewelke discriminerend zijn en die ik bijgevolg zal aanvoeren ten bewijze van die discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zou u het wetsvoorstel hier kun posten. Deze heb ik namelijk niet.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard pas, wanneer het wetsvoorstel in het Staatsblad verschijnt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De commissie Binnenlandse Zaken van de Senaat heeft vandaag de discussie rond het gemeentelijk stemrecht voor niet-Europese migranten hervat. Vorige week kon de commissie niet stemmen door vertragingsmanoeuvres van VLD, CD&V en Vlaams Blok. Die partijen hadden vandaag opnieuw 170 amendementen ingediend.
Het wetsvoorstel voor migrantenstemrecht werd artikel per artikel besproken en ook de ingediende voorstellen tot wijziging of amendementen kwamen aan bod. De meeste kwamen van de radicale partijen Vlaams Blok en Front National. CD&V en het Vlaams Blok hadden gisteren al aangekondigd dat ze vandaag een beperkt aantal amendementen ten gronde zouden indienen en verdedigen. Het Vlaams Blok wilde hierover lange tussenkomsten houden. Gisteren nog liet VLD-fractieleider Hugo Coveliers weten dat de voorstanders van het migrantenstemrecht heel wat moeite zouden moeten doen om het wetsvoorstel voor Kerstmis in de plenaire Senaat gestemd te krijgen. Ik ben beniewd wat sommige Vlaamse VLD leden nog in petto hebben ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() De reden dat ik het liever mail is tweevoudig:
1) Ik wil luiaarden als PDR niet de pap in de mond geven. Dat zij hun politiek huiswerk maar zelf maken. 2) Ik moet gaan zoeken naar de exacte link en daar heb ik geen zin in, omdat ik het document op mijn harde schijf heb staan. Mailen gaat beter en sneller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Idd. 2de overwinning vandaag. Hopelijk mogen er nog veel volgen ! Wbt die zogezegde meerderheid van de bevolking, sta me toe daar aan te twijfelen. 'T hangt er vanaf welke enquëte je als bron gebruikt. Volgens de ene enquëte 80-20 tegen, volgens een andere een totaal andere verhouding met zelfs een kleine meerderheid voor migrantenstemrecht.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() "U kan de klacht binnenkort samen met mij gaan indienen in Brussel?
Uiteraard pas, wanneer het wetsvoorstel in het Staatsblad verschijnt!" Met plezier ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu rustig afwachten, want de kans dat het wetsvoorstel ook effectief wet wordt lijkt me nogal klein. Er zit nog een verkiezing aan te komen en ik verwacht dat een aantal grote partijen serieus op hun bek gaan gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Daar houd ik U aan.
Nu rustig afwachten, want de kans dat het wetsvoorstel ook effectief wet wordt lijkt me nogal klein. Er zit nog een verkiezing aan te komen en ik verwacht dat een aantal grote partijen serieus op hun bek gaan gaan... That's a deal ![]() Ik ben het met je eens. Ik ben ook nieuwsgierig naar het stemgedrag van de SPA-ers. Gaan ze in eer en geweten mogen stemmen, of gaat Stevie Gratis voor führer spelen en zijn mandatarissen vóór de stemming duidelijk maken hoe ze moeten denken op straffe van slechte lijstplaatsjes bij de volgende verkiezingen? Zouden er SPA-ers zijn die het lef hebben hun overtuiging te volgen (u weet wel, de verkozenen van de 60 % van de SPA-kiezers die tegen zijn). Het zal heet worden onder de voeten van Robert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij heeft zijn partij in ieder geval ten grave gedragen, door deze wet door ons strot te proberen rammen... Hij mag terug in zijn kroegske gaan staan op 24 juni 2004! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dit geen discussie waard,aangezien deze appelen(geen voorkeurstemmen,niet verkozen)zichzelf willen vergelijken met peren. ![]() |
||
![]() |
![]() |