Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 18:37   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit dat met het Noorderse superras? Wanneer word dat ingevoerd?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 18:40   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En hoe zit dat met het Noorderse superras? Wanneer word dat ingevoerd?
U weet niks van Nederlanders.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 18:41   #23
Bhairav

Standaard

Wat heeft dat daar nu me te zien?
Oud 17 december 2006, 18:42   #24
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat daar nu me te zien?
?????
Ik ging ervan uit dat u bedoelde dat na een hereniging van de Nederlanden de Nederlanders zich als Noorders superras zouden omschrijven.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 december 2006 om 18:43.
Oud 17 december 2006, 18:44   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Geef toe, Flaminganten willen een staat stichten voor een volk dat niet bestaat. Alleen inwoners van Oost en West Vlaanderen zijn Vlamingen en dat zijn trouwens ook nog eens gewoon Nederlanders.
wat zult gij als nederlander daar eens over beslissen hé?
of ge het graag hebt of niet, ik ben als Vlaams-Brabander verdomme fier om VLAMING te zijn. En we hebben een VLAAMSE regering en een VLAAMSE openbare omroep. Dus gij hebt in feite ongelijk, het is niet omdat er tweehonderd jaar geleden iets "was", dat dit onveranderd is gebleven. Geschiedenis is dynamisch niet statisch.

En néen ik voel mezelf geen "nederlander", de enige band met jullie is de taal, en zelfs dat is neit hetzelfde. Ik voel er niks voor om door jullie imperialisten geannexeerd te worden. Vriendelijk bedankt, van kleinburgerlijkheid en oranjegekte en bekakt poldernederlands en zjudorans moet ik niks hebben
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 18:45   #26
Ambiorix

Standaard

en bhairav geef ik in deze overschot van gelijk
Oud 17 december 2006, 18:46   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
of ge het graag hebt of niet, ik ben als Vlaams-Brabander verdomme fier om VLAMING te zijn. En we hebben een VLAAMSE regering en een VLAAMSE openbare omroep. Dus gij hebt in feite ongelijk, het is niet omdat er tweehonderd jaar geleden iets "was", dat dit onveranderd is gebleven. Geschiedenis is dynamisch niet statisch.

En néen ik voel mezelf geen "nederlander", de enige band met jullie is de taal, en zelfs dat is neit hetzelfde. Ik voel er niks voor om door jullie imperialisten geannexeerd te worden. Vriendelijk bedankt, van kleinburgerlijkheid en oranjegekte en bekakt poldernederlands en zjudorans moet ik niks hebben
Aangewakkerd door angst voor de Fransen en de Nederlanders stichten de Vlamingen een eigen staat die bestaat uit extreem cultuur-protectionisme. Lees mijn handtekening en het is het tegenovergestelde van jullie o zo geliefde Vlaams Belangertjes.

Uit de geschiedenis blijkt het namelijk zo te zijn dat er drie dingen zijn die nationalisme aanwakkeren:
Onderdrukking
Armoede
Angst

Er was helemaal geen sprake van Vlaams nationalisme of een Vlaams gevoel vlak na het ontstaan van België, en raad eens hoe dat nationalisme is ontstaan?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 december 2006 om 18:48.
Oud 17 december 2006, 18:48   #28
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Aangewakkerd door angst voor de Fransen en de Nederlanders stichten de Vlamingen een eigen staat die bestaat uit extreem cultuur-protectionisme. Lees mijn handtekening en het is het tegenovergestelde van jullie o zo geliefde Vlaams Belangertjes.
ik een VB'er?
hihi

jij snapt als Nederlander duidelijk niks van ons. maar goed ook.
Oud 17 december 2006, 18:49   #29
Bhairav

Standaard

Citaat:
?????
Ik ging ervan uit dat u bedoelde dat na een hereniging van de Nederlanden de Nederlanders zich als Noorders superras zouden omschrijven.
Dat houdt helemaal geen steek dat ze dat DAN pas zouden doen.
Er is hier (in Belgie) geen Noorders superras. Alleen in 'ollant. Hoewel... "super"?
Oud 17 december 2006, 18:50   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik een VB'er?
hihi

jij snapt als Nederlander duidelijk niks van ons. maar goed ook.
Maar ik snap wel iets van geschiedenis en van nationalisme in het algemeen. Blijkbaar snappen jullie niet je eigen nationalisme, wat eigenlijk heel natuurlijk is gezien vaderlandsliefde ook iets onnatuurlijks is.
Oud 17 december 2006, 18:51   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat houdt helemaal geen steek dat ze dat DAN pas zouden doen.
Er is hier (in Belgie) geen Noorders superras. Alleen in 'ollant. Hoewel... "super"?
Nederlanders voelen zich alleszins superieur. We bespotten zelfs onzelf in het buitenland, daar staan we bekend om.
Oud 17 december 2006, 18:52   #32
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Maar ik snap wel iets van geschiedenis en van nationalisme in het algemeen. Blijkbaar snappen jullie niet je eigen nationalisme, wat eigenlijk heel natuurlijk is gezien vaderlandsliefde ook iets onnatuurlijks is.
gij weet niks van de belgische situatie, en dus ook niet waar en hoe het vlaamsnationalisme ontstaan is.

Verder zegt ge meteen dat ik een vlaamsbelanger ben wat ook niet waar is, dus politieke inschatting is ook al niet weggelegd voor u.

Ik snap niet wat ge ons eigelijk de les komt spellen? Of is dat ook iets typisch hollands?
Oud 17 december 2006, 18:58   #33
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

De Vlaamse Vlaamsheid is de Vlaamste van alle Vlaamsheden. Wie zou daar ooit aan durven twijfelen?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 17 december 2006 om 19:14.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 19:24   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gij weet niks van de belgische situatie, en dus ook niet waar en hoe het vlaamsnationalisme ontstaan is.

Verder zegt ge meteen dat ik een vlaamsbelanger ben wat ook niet waar is, dus politieke inschatting is ook al niet weggelegd voor u.

Ik snap niet wat ge ons eigelijk de les komt spellen? Of is dat ook iets typisch hollands?
1) Helemaal niet. Ik heb gezegd dat VB o zo geliefd is in Vlaanderen.

2) Een nationale traditie, maar verwijt de pot nu niet de ketel?
Oud 17 december 2006, 19:42   #35
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
1)
Een nationale traditie, maar verwijt de pot nu niet de ketel?
Die nationale traditie zorgt misschien wel voor het ooo zo 'goede' (zal het maar tussen aanhalingstekens zetten voor het geval hij niet verstaat dat het ironie is) imago van jullie hier bij ons.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 20:27   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Die nationale traditie zorgt misschien wel voor het ooo zo 'goede' (zal het maar tussen aanhalingstekens zetten voor het geval hij niet verstaat dat het ironie is) imago van jullie hier bij ons.
Ach, Vlamingen zijn gezellige mensen. Eerlijk gezegd zie ik niet zo heel veel verschil tussen Nederlanders en Vlamingen.
Oud 17 december 2006, 22:31   #37
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Want ooooh wat voel jij je verheven boven ons. Wat moet ik van dit soort text kokhalzen zeg.

Want ohja natuurlijk zijn er mensen in Nederland die jus d'orange (zo wel goed? geen idee) verkeerd uitspreken. NOU EN?!!? Ik ken dat soort mensen en ze zijn hartstikke aardig, gewone Nederlanders. Daar ga ik mij niet voor schamen, sterker nog ik ben er trots op dat zij tot mijn vriendenkring behoren.

Ambiorix de Grote. Wat een beschaving hebben hij en zijn volk! NOG NIET EENS GENOEG OM ANDEREN TE RESPECTEREN!!!

Nou ben ik echt heel heel erg benieuwd wat voor levensstijl jij hebt en wat je stemt. Vertel ze mij gauw zodat ik je keihard kan afkraken! Ik ben ook ernstig benieuwd naar je uitspraak van sommige woorden in andere talen.
Oud 17 december 2006, 22:40   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Want ooooh wat voel jij je verheven boven ons. Wat moet ik van dit soort text kokhalzen zeg.

Want ohja natuurlijk zijn er mensen in Nederland die jus d'orange (zo wel goed? geen idee) verkeerd uitspreken. NOU EN?!!? Ik ken dat soort mensen en ze zijn hartstikke aardig, gewone Nederlanders. Daar ga ik mij niet voor schamen, sterker nog ik ben er trots op dat zij tot mijn vriendenkring behoren.

Ambiorix de Grote. Wat een beschaving hebben hij en zijn volk! NOG NIET EENS GENOEG OM ANDEREN TE RESPECTEREN!!!

Nou ben ik echt heel heel erg benieuwd wat voor levensstijl jij hebt en wat je stemt. Vertel ze mij gauw zodat ik je keihard kan afkraken! Ik ben ook ernstig benieuwd naar je uitspraak van sommige woorden in andere talen.
Keats, ik begrijp je reactie. Maar vergeef Ambiorix zijn domheid. Het blijkt zo te zijn dat hoe meer je over een land weet, hoe positiever je beeld is. In Nederland zijn ook heel veel domme mensen die nog steeds Belgen moppen vertellen, die in de werkelijkheid helemaal geen waarde hebben. Zo zijn er aan beide kanten van de grens wel typetjes.
Oud 18 december 2006, 01:18   #39
Heftruck

Standaard

Citaat:
Keats, ik begrijp je reactie. Maar vergeef Ambiorix zijn domheid. Het blijkt zo te zijn dat hoe meer je over een land weet, hoe positiever je beeld is. In Nederland zijn ook heel veel domme mensen die nog steeds Belgen moppen vertellen, die in de werkelijkheid helemaal geen waarde hebben. Zo zijn er aan beide kanten van de grens wel typetjes.
Moet je dom zijn om zulke moppen te vertellen? Ik kan er best mee lachen zonder daadwerkelijk iets tegen Nederlanders te hebben. Humor houdt gewoon van zulke clichés.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 01:24   #40
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Aan de houding van Cals dacht ik dat hij nationalist was. Aangezien het een Nederlander is, heb ik dat mis.
OH... Nederlandse nationalisten bestaan niet???
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be