![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Het waren twee kwieten: één in Waver - dacht ik - die geen Nederlands sprak, en één in Leuven die geen Frans sprak. (Herinner u de pijnlijke opname van het gesprek, met zware Leuvense tongval: Da verstanekik nie ze man). Om te miscommuniceren moet je met z'n tweeën zijn...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 19 december 2006 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Er worden zelfs kamervragen over gesteld. Het is namelijk niet de eerste keer.
Citaat:
De belgische communautaire problemen veroorzaken dus ongelukken. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 december 2006 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Zeker.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Voorzover ik kan nagaan mogen op nederlands grondgebied alleen nederlandse machinisten rijden (van de NS). Dit, in verband met bekendheid met trajecten en taal. In Nederland wordt natuurlijk gewoon nederlands gesproken. Sinds kort (ik geloof sinds de TGV) kan van de regel worden afgeweken MITS de buitenlandse machinist de nederlandse taal beheerst.
Hij moet namelijk nederlandse trajecten afleggen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 december 2006 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zonder dit jargon te begrijpen haal je je pilootbevret niet eens !
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Over Duitsland en taalonderricht - Engels is er in het onderwijs DE 2de taal/
Maar in de grensstreken geniet de kennis van de taal van het aangrenzende land een voorkeur in het onderwijs (wat de leerlingen niet moeten volgen, die mogen vanzelfsprekend als 3de taal ook iets anders kiezen); Zo leert men in het Noorden van Schleswig Holstein : Deens. In het Westen van Duitsland (Niedersachsen) : Nederlands, Aan de Grens met België en Frankrijk : Frans, Aan de grens met Tsjechië : Tsjechisch & in het oOosten : Pools. Het is een typisch Duitse zaak dat men aan zovele grenzen,diverse taalgebieden grenst. Misschien ook een reden voor de zeer oude Esperanto-Verenigingen in dat land (Nürnberg is geloof ik één van de oudste, een omgevormde Volapük club) Volapük een voorloper van het E-O, ten onder gegaan oa. door de voortdurende "veranderingsdrift".
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Een trein gaat over een vast traject. Er is geen ruimte tussen het ene en het andere land. Het ene moment ben je in België, het moment erop in Nederland. Omdat een trein deeluitmaakt van het binnenlands verkeer (overwegen, stations e.d.) is het logisch dat in de taal van het betreffende land wordt gecommuniceerd. Vandaar dat aan de grens buitenlandse machinisten worden vervangen door binnenlandse, TENZIJ deze buitenlandse machinist de nederlandse taal beheerst. Daar kan niemand, onder het motto 'Ik spreek een wereldtaal, iedereen hoort die taal te verstaan', iets aan doen. Het vreemde is wel dat Vlaanderen het pikt dat een machinist die geen nederlands spreekt als een ongeleid projectiel over de vlaamse lijnen dendert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ziedaar de beknopte geschiedenis van het "koninkrijk België" in één zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ziehier de verklaring voor bovenvermelde beknopte geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen verwachten dat onderling ook. Dat is vreemd voor een Nederlander en een Belgisch 'feit' voor een Vlaming.
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik weet het. Ik zei het zo met opzet. Er zijn zelfs vlamingen verontwaardigd dat Nederland dit niet accepteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Waar zitten jullie eigenlijk over te brabbelen?
Het is de schuld van de NMBS om de Nederlandse wet proberen te omzeilen. En als die wet ginder nu enmaal zo ineenzit tja, dat mag je dit resultaat toch verwachten zeker. Bekijk het eens anders, hoe zou de situatie in vlaanderen zelf zijn, rijd een franstalige treinbestuurder op vlaams gebied terwijl de controleur in kwestie enkel nederlands kent vanwege, diep in vlaams grondgebied. Dat gaat ook tot problemen leiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Bekijk het eens anders, hoe zou de situatie in Engeland zelf zijn, rijd een duitstalige treinbestuurder op engels gebied terwijl de controleur in kwestie enkel engels kent vanwege, diep in engels grondgebied. Dat gaat ook tot problemen leiden. Ja, maar door wie veroorzaakt? Ziet u nu echt niet hoe arrogant die houding is? |
|
![]() |
![]() |