![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik kies voor... | |||
categorie 1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
categorie 2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
halverwege omschakelen van 1 naar 2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
halverwege omschakelen van 2 naar 1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een werklozenbestaan op de rug van de harde werkers |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
hard werken, want ook dat maakt het leven 'kwalitatief' |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
daling arbeidsintensiviteit, volkomen tewerkstelling, langer werken |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten ons echter als samenleving wel zodanig kunnen reorganiseren dat we terug evenveel vrijheid en vrije tijd hebben als onze vroege voorouders. En dan lijkt het me geen gek idee om het aantal nuttige en productieve bezigheden net zoals toen te beperken tot maximaal 4 uur per dag, waarvan er 2 uur bij voorkeur dienen aangewend in een soort vorm van 'arbeidsdienst' die op een basisdemocratische manier bepaald en verdeeld wordt. Dit om ons te verzekeren van de gemakken van de moderne industriële samenleving. De andere 2 uur kunnen dan gestopt worden in initiatieven die ieder zelf vrij bepaalt. Dat er mooie initiatieven van hoog niveau bestaan die het resultaat zijn van gemotiveerd vrijwilligerswerk wordt elke dag bewezen door o.a. de mensen van www.politics.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kunnen mensen de vrijheid die een kapitalistisch systeem niet altijd gebruiken, om bvb meer op hun gemak te gaan leven. Wat toch mogelijk moet zijn gezien de enorme vooruitgang van onze welvaart. Vandaar mijn interesse voor andere systemen. Als mogelijke aanvulling voor een kapitalistisch systeem. Dat er volgens mij altijd een deel van uit moet maken. Iets als vrijwillige parecon-systemen (maar dan op kleinere schaal dan jij ze ziet) lijkt me niet slecht. Mensen kunnen altijd switchen als het kapitalistisch systeem hén te slecht is.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens ook mensen die bij bedrijven werken (bediende) die min of meer evenveel werk en vakantie hebben. De werkweek is wel erg subjectief, er zijn veel leerkrachten die héél wat meer uren kloppen. Met opletten tijdens de lunchpause, oudercontacten, personeelsvergadering, klas op orde zetten, ...
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt u ooit een godganse dag (8 u) voor een klas of auditorium gestaan ? En zonder verslapping van de aandacht de aandacht van uw leerlingen/studenten aangepord ? En het doeltreffend voorbereid ? Avond aan avond ? En ernaast de oblogate correcties, beoordelingen, lesfiches, .. gemaakt ? En de ouders tot 's avonds laat tewoord gestaan ? De sociale problemen van de kinderen begeleid ? Het is een 16/24 job. Minimum. Dat weet ik heel zeker. Met dezelfde verdienste van de ambtenaar. Met een (nauwelijks) 8/24 job. E al eens nagegaan hoe vaak zij 'in verlof' zijn ? Mijn statistiek hierover is ... vernietigend. Spaar tenminste degenen die zorgen voor een efficiënt onderwijs voor uw kinderen ! Het staat trouwens aan de wereldtop ! |
|
![]() |
![]() |