Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2007, 16:45   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
komaan dat geloof je toch niet zeker
Iedereen die ietsje van de situatie van Venezuela kent, weet dat de hele media (met uitzondering van de staatszender) samenwerken met de CIA. Ik ben benieuwd wat de VS zou doen als Bin Laden 3/4 van de Amerikaanse media in handne zou hebben....
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:17   #22
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Het recht om een licentie te weigeren is hem lijkt me door het volk toebedeeld. Ik vraag me af wat de VS zou doen als zij een TV station ervan verdenken propaganda van de vijand uit te zenden.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:27   #23
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Als men de linkse reacties leest doet men aardig zijn best om hier deze toch zeer "antidemocratische" maatregel goed te praten. Linksen hebben hun mond altijd vol van "democratie" en "vrije meningsuiting" maar als het om rechtse opposanten gaat zijn alle antidemocratische middelen toegelaten, van censuur tot moord. Communisten en ander rood gespuis zouden door de grond moeten zakken van schaamte al zij nog 1 maal het woord "democratie" in hun mond nemen....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:36   #24
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

die zender wordt toch gesponsord door de vs?!? dus lijkt me vrij logisch dat chavez de religieuze, wet van de sterkste soort indoctrinatie vanuit dat land wil mijden als de pest.
Laat diene mens doen. Het feit alleen al dat de vs zo zenuwachtig rondom hem doen toont aan dat hij eigen ideeën heeft en nie onder druk of beloftes zomaar meeloopt met de religieuze zot uit het rijke noorden.
Ik snap nie wat mensen wat mensen tegen een andere aanpak kunnen hebben, als je ziet wat voor stront die Chavez over zich heen krijgt vanuit commerciële hoek en de massa maar meedansen. Het kan toch zo moeilijk niet zijn om diene mens efkens te laten doen (hij heeft zijn verkiezingen toch maar gewonnen ook btw) zonder te moeten afbreken. Maar nee, het is tegen de gangbare praktijk in (een keer af van het principe: de kaderleden mogen rijk zolang er op de vloer maar langer gewerkt wordt voor minder loon), 't is vreemd en dus moeten we angstig zijn en de boel maar afbreken.
leve de mens.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 02:02   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Als men de linkse reacties leest doet men aardig zijn best om hier deze toch zeer "antidemocratische" maatregel goed te praten. Linksen hebben hun mond altijd vol van "democratie" en "vrije meningsuiting" maar als het om rechtse opposanten gaat zijn alle antidemocratische middelen toegelaten, van censuur tot moord. Communisten en ander rood gespuis zouden door de grond moeten zakken van schaamte al zij nog 1 maal het woord "democratie" in hun mond nemen....
Schaamte staat niet in hun woordenboek. Een klein jaartje terug heb ik hier allerhande neonazi muziek in mijn signature gezet. De reacties waren niet van de poes. Ze werden rood en purper en tierden en jankten. Tegelijkertijd vonden ze dat het Vlaams Belang moest worden afgeschaft en dat diegenen die ervoor stemden het land moesten worden uitgezet, ze vinden nog steeds dat Vlaams Belangers geen arbeidersvertegenwoordiging mogen hebben en juichen het toe dat Aisha van Zele haar job verloor omdat ze bij die partij ging. Ze juichen het toe als Chavez meningen gaat verbieden en juichen het toe als de VRT van hun nieuws een propaganda kanaal maakt. Ik zie echt totaal het verschil niet tussen hen en good old Goebbels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 02:06   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Schaamte staat niet in hun woordenboek. Een klein jaartje terug heb ik hier allerhande neonazi muziek in mijn signature gezet. De reacties waren niet van de poes. Ze werden rood en purper en tierden en jankten. Tegelijkertijd vonden ze dat het Vlaams Belang moest worden afgeschaft en dat diegenen die ervoor stemden het land moesten worden uitgezet, ze vinden nog steeds dat Vlaams Belangers geen arbeidersvertegenwoordiging mogen hebben en juichen het toe dat Aisha van Zele haar job verloor omdat ze bij die partij ging.
Als u "ze" allemaal op één hoop gooit, zal u het waarschijnlijk ook geen probleem vinden dat ik u ook op één hoop gooi met uw mede-rechtsen uit de BUB.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 02:37   #27
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zeg AntiDeutsch, binnenkort komt er op de Nederlandse televisie, op het programma Tegenlicht, een tweedelige reeks documentaires over de Israel-lobby en hoe zij de media manipuleert - zowel in de VS als in de rest van de wereld. Dat gaat veel verder dan hier en daar een TV-zendertje sluiten hoor.

De fragmenten die ik al in avant-première gezien heb, laten mij vermoeden dat uw kleine kritiek op Chavez echt wel getuigt van een ongeloofelijke hypocrisie.

Als er een groep mensen is op deze planeet die de vrije meningsuiting haat en miljarden dollars investeert om die haat in werkelijkheid om te zetten, dan zijn het de Zionisten van de Israel-lobby.

Kijken dus. Als je het aankunt.

En nu niet onmiddellijk zeggen dat ik of de documentaire-makers anti-semieten zijn hé. Dat liedje pakt niet meer. Dat besef je wel.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 januari 2007 om 02:40.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 02:46   #28
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men de linkse reacties leest ...
Zeg AD, is het je nog niet opgevallen dat de enige die hardnekkig Ahmedinejad verdedigt op dit forum Max4Westland is? Die is niet links, maar extreem-rechts. En dan heb je nog Illusion natuurlijk, ook geen rode rakker. Misschien moet je iets aan je selectieve blindheid doen.
Oud 3 januari 2007, 06:58   #29
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Het recht om een licentie te weigeren is hem lijkt me door het volk toebedeeld. Ik vraag me af wat de VS zou doen als zij een TV station ervan verdenken propaganda van de vijand uit te zenden.

bombarderen en binnenvallen
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 06:59   #30
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Zeg AD, is het je nog niet opgevallen dat de enige die hardnekkig Ahmedinejad verdedigt op dit forum Max4Westland is? Die is niet links, maar extreem-rechts. En dan heb je nog Illusion natuurlijk, ook geen rode rakker. Misschien moet je iets aan je selectieve blindheid doen.
Niet links, niet rechts maar averechts ? Bwa hij sympathiseert soms met Guderian ja.
Het gekke is dat al de gebande mensen van hier, verder doen op een andere forum. Ik steun in het algemeen mijn ideologische medestanders maar er zijn wel een pak hypocieten tussen zenne
Een zekere misantroop (Harald) zit er nu ook, was de webmaster van de vroegere VJM website. Wedden dat Blokwatch dit niet weet ?
Er zijn pippo's die zich naar het nazistische toe gedragen op dat ander forum (omdat getolereerd word) en hier zich voordoen als de grote niet-racist.
Hoe willen die kerels meer als 25% halen met zo'n praat ?

Wat me stoort aan Max4Westland is dat hij een believer is van één of andere uitgevonden godsdienst en daar nogal te hard in opgaat.
Ok mensen geloven in alles en nog wat (holle maan, NWO, geen mensen op de maan enz) maar geloven in zoiets als een God en daar naar leven tjone jonge...
Hoe interessant dat Nationaal Solidarisme ook moge weze als ik zo iets lees stopt mijn goesting eerlijk gezegd.
Laten we het houden bij een gezonde portie atheïstisch nationalisme
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 10:20   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Laten we het houden bij een gezonde portie atheïstisch nationalisme
tja, dat "atheistisch" is op zich ook al een waarde-oordeel hé, dus het kan zijn dat er andere mensen zich op hun beurt weer storen aan u..
Ik zou dat allemaal maar een beetje relativeren.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 12:51   #32
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Niet vergeten: bij de staatsgreep tegen Chavez enkele jaren geleden was de private commerciële media ook betrokken. Een regelrechte staatsgreep zou in eender welk 'democratisch' land sterke represailles hebben uitgelokt maar Chavez heeft toen gekozen voor een diplomatischer aanpak: de uitvoerders van die staatsgreep en de sympathisanten ervan werden quasi niet aangepakt.
Wat nu gebeurt is niet meer dan een laattijdige kleine bestraffing van iets dat in eender welk westers land - zéker in Grote Broer VSA - véél zwaarder zou bestraft worden.
Hugo Chavez is dus in zijn recht.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 13:52   #33
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Niet vergeten: bij de staatsgreep tegen Chavez enkele jaren geleden was de private commerciële media ook betrokken. Een regelrechte staatsgreep zou in eender welk 'democratisch' land sterke represailles hebben uitgelokt maar Chavez heeft toen gekozen voor een diplomatischer aanpak: de uitvoerders van die staatsgreep en de sympathisanten ervan werden quasi niet aangepakt.
Wat nu gebeurt is niet meer dan een laattijdige kleine bestraffing van iets dat in eender welk westers land - zéker in Grote Broer VSA - véél zwaarder zou bestraft worden.
yep, goed geargumenteerd
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 14:50   #34
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang je geen echt antwoord hebt, denk ik dat je die excuses eerder kunt classificeren als zeer degelijke tegenargumenten die u stelling teniet doen.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 15:52   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Moest CNN mee een staatsgreep tegen Bush voorbereiden zou antideutschken wellicht den eerste zijn om schande en verdoemenis te spreken over die antisemitische terroristenzender.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 19:13   #36
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk omdat jezelf een communist bent....
Oud 3 januari 2007, 19:33   #37
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk omdat jezelf een communist bent....
Het valt me op dat u 'waarschijnlijk omdat uzelf...' moet gebruiken als argument maar niet kan antwoorden op:

Citaat:
Oud 3 januari 2007, 19:42   #38
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zeg AntiDeutsch, binnenkort komt er op de Nederlandse televisie, op het programma Tegenlicht, een tweedelige reeks documentaires over de Israel-lobby en hoe zij de media manipuleert - zowel in de VS als in de rest van de wereld. Dat gaat veel verder dan hier en daar een TV-zendertje sluiten hoor.

De fragmenten die ik al in avant-première gezien heb, laten mij vermoeden dat uw kleine kritiek op Chavez echt wel getuigt van een ongeloofelijke hypocrisie.

Als er een groep mensen is op deze planeet die de vrije meningsuiting haat en miljarden dollars investeert om die haat in werkelijkheid om te zetten, dan zijn het de Zionisten van de Israel-lobby.

Kijken dus. Als je het aankunt.

En nu niet onmiddellijk zeggen dat ik of de documentaire-makers anti-semieten zijn hé. Dat liedje pakt niet meer. Dat besef je wel.
Ik zal jouw eens wat vertellen jongen. Er is maar 1 reden waarom de media er belang bij heeft om deze documentaire te vertonen. De Europese politici willen gewoon niet dat de Arabieren nog maar eens de geldkraan toedraaien. De eerste oliecrisis dateerde reeds van 1973.
Naast de Verenigde Staten was Nederland doelwit van de Arabische olieboycot. Dit was te wijten aan de opstelling in het conflict tussen Israël en de Palestijnen waarin Nederland tot begin jaren zeventig een pro-Israëlisch standpunt innam. Het bleef echter niet bij symbolische steun aan Israël, want in 1973 leverde Nederland in het geheim wapens.
In oktober 1973 waren Egyptische en Syrische strijdkrachten namelijk Israël binnengevallen op Yom Kippur , een joodse feestdag waarop de meeste joden en dus ook veel militairen naar de Synagoge gaan. Het leger was totaal verrast door het offensief en leed zware verliezen. De situatie was zo benard, dat werd gevreesd voor het bestaan van de staat Israël. Nederland had zich weliswaar solidair verklaard met Israël, maar toenmalig minister van Defensie Henk Vredeling besloot achter de rug van zijn collega’s in het kabinet om Israël aan extra wapens te helpen, zo onthulde hij later in het televisieprogramma NOVA Overigens waren wapentransacties vaak geheim.
Al gauw kwamen Arabische inlichtingendiensten op de hoogte van de geheime wapenleveranties aan Israël. Als protest besloten enkele Arabische staten de oliekraan dicht te draaien. Op 17 oktober 1973 kondigde een aantal OPEC-landen, waaronder Saoedï-Arabië, Irak en Koeweit het olie-embargo af. Nederland was diep verontwaardigd over het embargo. Het kabinet Den Uyl hield vol dat van wapenleveranties geen sprake was, de boycot werd daarop voortgezet. Lees het boek van de Zwitserse schrijfster Bat Ye'or maar eens "The Euro-Arab Axis".
Oud 3 januari 2007, 19:46   #39
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat u 'waarschijnlijk omdat uzelf...' moet gebruiken als argument maar niet kan antwoorden op:
Mss dat Chavez dat zo interpreteerd. Kritiek hebben op die man is genoeg om te beschuldigd worden van poging tot staatsgreep. Geef toch es ff toe dat jullie linkse rakkers een bende hypocriete wezens zijn. Enerzijds roepend en tierend rechtse partijen de mond snoeren omdat ze een gevaar zijn voor de "democratie", anderzijds diezelfde democratie misbruiken om het volk te onderwerpen aan jullie voorliefde voor repressieve en dictatoriale regimes.
Oud 4 januari 2007, 01:48   #40
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mss dat Chavez dat zo interpreteerd. Kritiek hebben op die man is genoeg om te beschuldigd worden van poging tot staatsgreep. Geef toch es ff toe dat jullie linkse rakkers een bende hypocriete wezens zijn. Enerzijds roepend en tierend rechtse partijen de mond snoeren omdat ze een gevaar zijn voor de "democratie", anderzijds diezelfde democratie misbruiken om het volk te onderwerpen aan jullie voorliefde voor repressieve en dictatoriale regimes.
Gaat u ontkennen dat er een staatsgreep is geweest tegen Chavez enkele jaren geleden?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be