![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije toetreden tot de Europese unie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 35,71% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 64,29% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie eigenlijk niet in waarom punt 1 een belachelijke eis zou zijn. Voor de autochtone bevolking in Europa is dat al een feitelijk gegeven. Als de Turken tot Europa willen toetreden dan moeten ze zich ook maar als Europeanen gedragen. Praktisch alle landen die over enkele maanden tot de Europese Unie toetreden hebben een bevolking die al jaren aan het dalen is. Voor een land als Turkije mogen mijns insziens de eisen dan ook strenger gesteld worden als tegenover andere landen. Over enkele jaren zal ook Rusland tot de Unie toetreden. Dat land staat van heel Europa al het verst in de demografische controle. Het kan niet dat het land met het grootste aantal inwoners in de Europese Unie een moslimland zou zijn. En dit zou nu juist over dertig jaar het geval kunnen zijn als Turkije op dat moment meer inwoners (120 miljoen) heeft dan Rusland (115 miljoen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
FF denken............. Oh ja *ff snel in de atlas gespiekt*, de Britten hebben twee punten in handen daar (stelt inderdaad niet veel voor) en voor de Britten ligt het natuurlijk op een hele strategische locatie... Maar laten we eerlijk zijn, de Britten mogen ondertussen die enclaves wel eens opgeven (Gibralter incluis)
![]() |
![]() |
#23 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zou Gibralter trouwens opgegeven moeten worden? De bevolking wil dat het Brits blijft, en dat is het belangrijkste. Politieke machtsspelletjes van Aznar horen daar ondergeschikt aan te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo lang er apen zijn op Gibralter, wappert er een Union Jack ![]() Ach ja, ik snap de Britten wel, ze blijven daarmee toch ook een speler in dat soort aangelegenheden... Overigens blijf ik het nog steeds verschrikkelijk vinden dat er Amerikaanse bases in Nederland zijn (zeker sindsdat het Amerikaanse Congres een wet heeft goedgekeurd die een evt. invasie van Nederland mogelijk maakt, als wij Amerikanen voor het INTERNATIONALE Gerechtshof brengen) ...
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geen idee... We hebben naar het schijnt ook nog steeds wat Amerikaanse Kernraketten hier staan --> waar, dat zullen we over een eeuw wel weten (ff wachten dus nog)... Voor alsnog zullen de Amerikanen niet vertrekken, zeker aangezien het grootste deel van de bevolking niet eens weet dat ze er zijn...
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
U.S. Army Units, Netherlands TODAY, the U.S. Army presence in the Netherlands includes soldiers assigned to the 254th BSB; Regional Headquarters, Allied Forces, North Europe (formerly Allied Forces, Central Europe), in Brunssum; HQs., Combat Equipment Group-Europe, in Eygelshoven, with two of its subordinate combat equipment bases in Europe, one at Brunssum, the other in Vriezenveen; Allied Command, Europe, Communications-Information Systems Contingency Assets Battalion, in Maastricht; and the U.S. Military Traffic Management Command's 598th Transportation Group in Rotterdam. Het zou gaan om minder dan 2000 Amerikaanse soldaten en die zitten dus allemaal in Zuid-Limburg (Brunssum, Eygelshoven, Maastricht). Ergens anders las ik in een artikel dat de twee 'combat equipment bases' (zie schuingedrukt deel) gesloten worden, dus in Vriezenveen vertrekken de Amerikanen. Verder zit er dus blijkbaar nog een transportlegertje in Rotterdam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, ik denk niet dat de Nederlanders die raketten bewaken, hooguit de poort of wat dan ook, voor de rest is het allemaal Amerikaanse verantwoordelijkheid...
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het feit dat Turkije een seculiere staat is, is van bijkomstig belang. Veel belangrijker is wat de Turkse bevolking wil en welke evolutie er in die wensen van de bevolking zit. En daar zien we dat het islam-fundamentalisme oprukt. Het is ten andere al erg gesteld als het leger met tanks die seculiere staat moet "beschermen" tegen de eigen bevolking.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
FASE A 1. In een eerste fase kan inderdaad een verbod op vrij verkeer van mensen tussen Turkije en Europa gelden. 2. De toetreding zou tevens gekoppeld moeten zijn aan een "terugkeerprogramma" dat in overleg tussen de Unie en Turkije op gang gebracht wordt en tot doel heeft de overgrote meerderheid van de Turkse migranten weer in Anatolië te huisvesten. De relocatie van veel Europese bedrijven richting Turkije zou dit kunnen bevorderen en ondersteunen. 3. Een derde voorwaarde zou betrekking hebben op de demografie. Hierbij zou de Turkse overheid zich ertoe moeten verbinden om een programma op te starten dat de mensen in Turkije ertoe moet bewegen om het demografisch patroon van de Europeanen over te nemen. Zodra deze voorwaarden in een verdrag dat door de Turken in een referendum is goedgekeurd aanvaard worden, kan Turkije voorwaardelijk lid worden van de EU, de Euro invoeren etc. FASE B Als dan na verloop van tijd de Turkse bevolking stagneert en vervolgens gedurende een aantal jaren (vb 5 of 10 jaar) dalende is zoals in Europa, dan kan in deze tweede fase bovendien het vrij verkeer van mensen tussen Turkije en de rest van Europa van kracht worden. En als dit proces met Turkije goed lukt dan zou ditzelfde systeem ook voor de andere landen rond de Middellandse Zee kunnen toegepast worden. Alle zogenaamde argumenten als de 'grens van Europa' zijn slechts schijnargumenten en enkel bedoeld als sofisme om niet over de kern van de zaak te moeten spreken en toch de boot af te kunnen houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Blijven jullie verder gezellig discusseren over Turkije. Turkije zal toch binnenkort lid worden van de EU. Dat zal Turkije bewijzen in december 2004. Gaan jullie maar met andere kandidaat-lidstaten verder discusseren. Want tis niet jullie die de Eu regeren,ook al wilt ge Turkije niet in de Eu maar ze zullen er toch komen. Hahahahahhaha
![]()
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's toch duidelijk TomB.
Subsidies en egotripperij, meer is dat niet. Turkije in huidige vorm kan alleen een bijdrage leveren in pure ongeschoolde mankracht,waar Polen ook al een overvloedige overbodige bijdrage van gaat leveren . Voor de rest wat verouderde vervuilende industrie.En een Economie die op de boekhouding van Parmalat lijkt.(hey, een voorbeeld voor onze politici-zo kunnen ze het fallisement van de staat België nog 15 jaar verstoppen)
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() u bent precies niet erg blij met dit alles. turkije moet gewoon niet bij EU omdat het geen europees land is. Zeer simpel. Het grootste deel ligt in azië.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Turkije zal zeker toetreden. Jullie zijn ZEER jaloers op Turkije. Jullie willen niet dat zo een land met moed en de nodige kracht toetreedt tot de EU. Jullie zijn bang dat Turkije jullie piepklein stuk land voorbij zal steken, nietwaar?Hoeveel keer moet ik het verduidelijken, door Turkije zal de Eu elke jaar 32 miljard dollar in zn kassa krijgen.Maar ik zal nog een paar jaar wachten wanneer Turkije beter dan Belgie zal worden. En daar geloof ik in. De huidige Turkse regering werkt hier volop aan.Turkije zal machtiger en rijker zijn dan jullie klein landje . Geef het gewoon toe, Turkije zal een datum krijgen dat hebben ze toch duidelijk gezegd. Of zijn jullie mss doof?
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die andere topic gelezen waarin staat wat de Turken betekenen voor de Duitse economie??? Nog niet zeker. Ooit al eens in Turkije geweest? Ook nog niet zeker. Ik kom er al bijna tien jaar en doe er nu al drie jaar zaken. Dat betekent dat ik een aanzienlijk deel van m'n tijd daar doorbreng, en ik kan je verzekeren; ik ken geen enkel Europees volk dat zo hard werkt als Turken.Terwijl hier volop gestaakt wordt omdat we te hard en te lang voor te weinig moeten werken met onze 35-uren week, werken ze daar 12 tot 16 uur per dag. En met de glimlach meneer. Je moet al lang op zoek en dan nog veel geluk hebben om in Vlaanderen een restaurant te vinden waar je zo vriendelijk wordt behandelt als ik élk Turks restaurant. Mijn trots op Vlaanderen -voor zover ik die al bezat- is met elk bezoek aan Turkije beetje bij beetje verandert in schaamte. Ik weet ondertussen met zekerheid dat de gemiddelde Vlaming véél meer kan leren van een Turk, dan omgekeerd.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 32 miljoen DOLLAR,computeringenieur, we hebben net de nobele munt Euro ingevoerd in zowat HEEL Europa.
Er zelfs stemmetjes aan het opgaan dat de 2de golfoorlog een straf was omdat Saddammetje van zijn vuile dollars afwou om zo de ideale kontlikkende euro in te laten als oliemunt. Dus wat is het nu, 32 miljoen dollars binnenbrengen en 500 miljoen euro's in landbouw en integratiesubsidies eisen op grond van oppervlak en vertegenwoordiging van de grootste natie van de EU? Jaloers op Turkije? Waarom? Een alfabetiseringsgraad die schandelijk is, een nog steeds lopende vete/halve oorlog met de al lang tot de EU toegetreden Grieken. Een Economie die wel snel groeit op papier, maar meer de trekjes vertoond van de Belgische boekhouding- een Parmalat opstelling, of een L&H filosofie. Ik pas hoor, dan liever het apenland waar ik nu in woon verbeteren dan een semi derdewereldland waar het leger de enige blokade is voor een Islam gedomineerde maatschappij.(of blazen ze in de grootsteden geen multiculturele doelen op?) Waar ik wel mee akkoord ben is de stelling van Demoncrate Steve dat we hier in Vlaanderen de werklust verloren zijn. Maar wat wil je, we krijgen buitenlandse voorbeelden dat je alleen maar racist moet fluisteren en de poen rolt in veel gevallen vanzelf van het OCMW karretje. hard werken, ik ken hardwerkende Turken,Chinezen zelfs magrebijnen. Maar het is een minderheid, evenals bij de Vlaamingen, die tot voor kort de werkezels van Europa waren. Die 35 eurenweek, opdonderen ermee.Laat mensen zelf eens kiezen hoelang ze willen werken. En de baas, tja die kan vanuit zijn positie ook dingen eisen en vragen. Zonder bazen geen werk, en zonder werkvolk geen bazen. Oftewel, als het aan mij ligt word Turkije de 53ste staat van de VS, na Irak. Maar Niet bij de EU zolang de hele boel daar nog leeft als tijdens de Ottomanen.(JaJa er zijn enkele gemoderniseerde steden, Waw we hebben hier in Vlaanderen een echte onvervalste Technopolis en een Huis van de Toekomst, dat telt harder door op bevolkingsaantal)