Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 20:42   #21
Golradir
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kandas Bekijk bericht
Dit is nie die regering wat die misdade pleeg nie, hulle is net (NL: slechts) onmagtig om dit hok te slaan.
De regering is er wel verantwoordelijk voor. Dood door schuld heet dat ook wel.

PS: Gezellig.

Laatst gewijzigd door Golradir : 5 februari 2007 om 20:54.
Golradir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:42   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik heb alleszins veel sympathie met jullie. Mijn zuster woont in Kaapstad en ik bezoek jullie prachtig land heel graag. Zij stuurt mij ook soms petities tegen de misdaad in SA en de 'onwil' van de regering. Ik teken die maar vrees dat met het ANC weinig zal veranderen. Toch zullen de politiekers wel iets moeten doen als ze onder andere het buitenlands imago van Zuid-Afrika willen oppoetsen voor de WK-voetbal in 2010. Zal het veilig zijn voor de vele supporters?
Ik weet in ieder geval dat het niet veilig zal zijn door de vele supporters, maar het is inderdaad wel vervelend als je de verkeerde uitzoekt om mee op de vuist te gaan.
Oud 5 februari 2007, 22:02   #23
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAXIM Bekijk bericht
D'ARTOIS en Dycore. In 1994 is hierdie land op vreedsame wyse deur die toenmalige regering oorhandig aan die ANC bewind. As die rykste en mees ontwikkelde staat in Afrika, met 'n gevestigde infrastruktuur wat op alle vlakke in volle bedryf was. Wat binne die verloop van een dekade verander het in 'n misdadiger paradys. Waar gemiddeld meer as 50 mense per dag vermoor word oor die afgelope 10 jaar. Ek kan u verseker dat ek inderdaad veiliger is in die armste Afrika land, as in my geboorteland. Kolonisasie kan moontlik in die arm lande werk, maar is beslis nie 'n opsie by ons nie.

C2C. Indien 'n regering, enige regering waar ookal, nie die eerste en mees elementêre verpligting teenoor sy burgers kan uitvoer, naamlik om hulle te beskerm teen die moord en doodslag wat in hierdie land heers nie, hoe en wanneer dink u, gaan so 'n regering instaat wees om die ander probleme te hanteer of suksesvol op te los? Terloops, die Apartheid donkie is al so moeg gery en geslaan, dat niemand in hierdie land of in Afrika meer daardie ou dier beskuldig vir die krisisse wat hulself in hierdie land manifesteer nie.

Longhorn. Dankie vir u opmerkings. Is duidelik dat u 'n goeie kennis het van ons omstandighede.

Golradir. Ek is van moederskant, 7de generasie Afrikaner. As 50 plusser sou dit om 'n verskeidenheid redes, moeilik wees om na my stam land terug te keer. Meer as 1 miljoen van my landgenote het egter reeds na Oseanië, Amerika's en Europa uitgewyk. Ek het vir lang tydperke in Europa gewoon. Onder andere in België, waar ek vir langer as 5 jaar deeglik kennis gemaak het met jul heerlike bier, Vlaamse gasvryheid, wonderlikste cuisine en rot weer!
Hallo Maxim,

Je verhaal ken ik en ontroert me. Ik ben een oude Afrika-zwerver, heb de nodige dingen meegemaakt tijdens de rebellenoorlog in de Congo en helaas, ik heb geen fiducie meer in de zwarte mens. Sommige idioten hebben dat nog wel, maar ik in ieder geval niet meer.
De nog enige oplossing is de zwarte kinderen naar normale scholen te sturen, en te zorgen voor een normale infrastructuur.
Het alternatief daarvan is Afrkia te verlaten en ze aan hun lot overlaten; het een of het ander. Geen hulp, geen voedselhulp, vooral geen wapens, en zeker geen geld.
Maar dan - en dat zegt Dycore terecht, nemen de Chinezen het over!
Welnu, het zij zo. Jullie zijn Afrikaanders en geen geimporteerde westerlingen.
Keer terug naar de Ossewa Brandwacht. Laat het niet zo ver komen als in Kenya en later in Zimbabwe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 februari 2007 om 22:04.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 07:44   #24
Kandas
Vreemdeling

Standaard

Longhorn, jy laat my onwillekeurig dink aan die gesegde wat ons hier dikwels hoor: Wat is die verskil tussen 'n toeris en 'n rassis? Antwoord: Twee weke!
Verder weet ek van Vlaams weinig, minder as vele van julle van Afrikaans. Maar tog kom ons op 'n manier reg, nie so? Mens is oor en weer sekerlik ook welkom om 'n uitleg te vra, soos ook reeds gebeur het.
Kandas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:54   #25
MAXIM
Vreemdeling

Standaard

D'ARTOIS
U voorstel dat Afrika aan sy eie lot gelaat moet word, sonder skenkings van geld, wapens, ens is inderdaad 'n baie interessante een. Sodoende sou mens kon dink dat die inwoners van ons vasteland, heel gou aan't werk moet spring om die wolf van die deur te hou. In die proses gedwing word om hul aandag te vestig op die ontwikkeling van hul onderskeie state. Om 'n leefbare bestaan en toekoms vir hulself te skep en nie voortdurend te bedel om hulp van die noordelike halfrond se state nie.

Ek is nie so veel begaan oor die Sjinese in Afrika nie. Natuurlik soek hulle afset gebiede asook toegang tot goedkoop grondstowwe. Tog, het ek bedenkinge oor die omvang van die Sjinese "kolonisasie". Dit is egter 'n onderwerp wat elders op hierdie forum bespreek word en ek sal dus nie verder daarop ingaan nie.

Baie dankie, (soos ons Afrikaners sê) vir u en u landgenote se begrip. Dit word hoogs waardeer.

Laatst gewijzigd door MAXIM : 6 februari 2007 om 16:00.
MAXIM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:29   #26
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAXIM Bekijk bericht
D'ARTOIS
U voorstel dat Afrika aan sy eie lot gelaat moet word, sonder skenkings van geld, wapens, ens is inderdaad 'n baie interessante een. Sodoende sou mens kon dink dat die inwoners van ons vasteland, heel gou aan't werk moet spring om die wolf van die deur te hou. In die proses gedwing word om hul aandag te vestig op die ontwikkeling van hul onderskeie state. Om 'n leefbare bestaan en toekoms vir hulself te skep en nie voortdurend te bedel om hulp van die noordelike halfrond se state nie.

Ek is nie so veel begaan oor die Sjinese in Afrika nie. Natuurlik soek hulle afset gebiede asook toegang tot goedkoop grondstowwe. Tog, het ek bedenkinge oor die omvang van die Sjinese "kolonisasie". Dit is egter 'n onderwerp wat elders op hierdie forum bespreek word en ek sal dus nie verder daarop ingaan nie.

Baie dankie, (soos ons Afrikaners sê) vir u en u landgenote se begrip. Dit word hoogs waardeer.
Ook hartelijk dank van mijn zijde.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:47   #27
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Golradir Bekijk bericht
Zuid-Afrika is een zinkend schip. Ik lees de gruwelijkste verhalen en de misdaadstatistieken liegen er niet om. Waarom niet emigreren? Heb je geen recht op een Nederlands of Belgisch paspoort?
Op welke basis?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 16:23   #28
Golradir
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Op welke basis?
Ook in recente tijden zijn er nog Nederlanders geëmigreerd naar Zuid-Afrika. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan me voorstellen dat als je van Nederlandse afkomst bent, je makkelijker een paspoort kan krijgen. Ook het feit dat Afrikaans niet zo heel veel verschilt met Nederlands zou kunnen helpen. Ik weet het niet, daarom vroeg ik het.
Golradir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 16:33   #29
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in recente tijden zijn er nog Nederlanders geëmigreerd naar Zuid-Afrika. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan me voorstellen dat als je van Nederlandse afkomst bent, je makkelijker een paspoort kan krijgen. Ook het feit dat Afrikaans niet zo heel veel verschilt met Nederlands zou kunnen helpen. Ik weet het niet, daarom vroeg ik het.
Dat geld alleen als je ouder(s) hun Nederlandse/Belgische paspoort hebben behouden en jezelf bij de geboorte automatisch Nederland/Belg wordt. Althans zo ben ik eraan gekomen, De Nederlanse/Belgische overheden verstrekken geen paspoorten op basis van "Historische rechten." Wel is het zo dat migratie naar de EU makkelijker is aangezien je een "westerse migrant" bent. Groot-Brittanie geeft trouwens wel makkelijk paspoorten weg aan Zuid-Afrikanen, maar daar weet ik niet de details van.
Oud 9 februari 2007, 20:56   #30
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dat geld alleen als je ouder(s) hun Nederlandse/Belgische paspoort hebben behouden en jezelf bij de geboorte automatisch Nederland/Belg wordt. Althans zo ben ik eraan gekomen, De Nederlanse/Belgische overheden verstrekken geen paspoorten op basis van "Historische rechten." Wel is het zo dat migratie naar de EU makkelijker is aangezien je een "westerse migrant" bent. Groot-Brittanie geeft trouwens wel makkelijk paspoorten weg aan Zuid-Afrikanen, maar daar weet ik niet de details van.
Die Nederlanders, beste Brandaan, zijn wel heel snel weer teruggekomen (bv Johnny Kraaykamp Sr om er eens een te noemen.) van het SA avontuur.
Het communisme en de linkse regeiringen in Europa hebben gezamelijk de republiek SA om zeep geholpen. Apartheid was natuurlijk het hoofddoel van hun aanvallen, slechts vergaten ze dat ze de situatie in situ niet kenden, geen benul hadden van het leven van de zwarte Afrikaan, maar zich mee lieten slepen door hun eigen politiek.
Een van de grote hoofdschuldigen, maar zeker niet de enige was Jan Pronk, die alles even in Darfur recht zou zetten. Die is innmiddels naar huis gestuurd met 0 op het rekest. Politieke baantjes zijn vaak niet de eenvoudigste.
Maar afgezien daarvan, of wel of niet de zwarte afrikaan is voorbereid, we kijken naar het heden en we zien dat nergens in Afrika het heden ergens toe leidt.
Oud 9 februari 2007, 21:44   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er niet aan doen, maar Afrikaans is toch een geweldige taal!
Ik wou dat ik ze ook kon spreken!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 23:02   #32
D'ARTOIS

Standaard

De Afrikaanders is een geweldig volk!
Oud 10 februari 2007, 07:46   #33
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kandas Bekijk bericht
Longhorn, jy laat my onwillekeurig dink aan die gesegde wat ons hier dikwels hoor: Wat is die verskil tussen 'n toeris en 'n rassis? Antwoord: Twee weke!
Verder weet ek van Vlaams weinig, minder as vele van julle van Afrikaans. Maar tog kom ons op 'n manier reg, nie so? Mens is oor en weer sekerlik ook welkom om 'n uitleg te vra, soos ook reeds gebeur het.
Suster/Broeder welkomen! Dank u dat ik niet so alleen die boodschap moet oordragen.*

My Nederlands is glad nie so goed as wat ek dink nie

lo
Rudirainbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 08:29   #34
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Mbeki maakte ooit de uitspraak dat aids genezen kan worden door seksuele omgang met een maagd.
De ideale manier om verkrachtingen terug te dringen. Afrika is verloren. Wie twijfelt daar nog aan?

ons is ook Afrikane! Net blank.
Oud 10 februari 2007, 08:46   #35
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Natuurlik om te emigreer - dit is die land van melk en heuning. Wel, dit kan wees, as daar nie so ergere aanhoudende gatvliegie is nie - misdaad.

Daarsonder IS dit die land van melk en heuning.

Maar helaas, paradys is seker wat jy darvaan maak , nê?
Oud 10 februari 2007, 09:41   #36
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard :-(

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik kan er niet aan doen, maar Afrikaans is toch een geweldige taal!
Ik wou dat ik ze ook kon spreken!
Afrikaans is 'n bewys dat Nederlands, Flaams en nog 'n paar ander dietse tale 'n toekoms in die wêreld het.

Ons is die bewys daarvan.
Oud 10 februari 2007, 09:44   #37
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
wel vervelend als je de verkeerde uitzoekt om mee op de vuist te gaan.

Ek wil geen kommentaar gee op die stelling, behalwe dat die Taal so mooi is!

Oud 10 februari 2007, 13:19   #38
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Rudirainbow, Maxim en Kandas bedankt voor de toelichting over de situatie in ZA.

Welk effect heeft het afschaffen van de apartheid, het ANC en de criminalteit op de economie, het dagelijks leven en de cultuur in ZA?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 09:49   #39
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

http://www.news24.com/Rapport/Nuus/0...067425,00.html
Oud 11 februari 2007, 12:08   #40
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

http://www.news24.com/Rapport/Nuus/0...067459,00.html
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be