Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2007, 16:10   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
... wie was hij om te zeggen dat die mensen voor hem hun cultuur moesten laten varen? Zouden ze naar hem geluisterd hebben denk je? Kunnen wij meer dan hij toen? Is het onze welvarende westerse wereld gelukt om besnijdenis te laten stoppen?
ben voor de kindjes uit de bijbel aan t lezen (een van de twee gaat naar gemeenschapsonderwijs en krijgt daar geen godsdienstles, en ik wil dat ie toch iets notie heeft over wat daarin staat, dus verhalen NT aan het voorlezen in een kinderbijbel) Jezus kantte zich wel onmiddellijk tegen allerlei harde vormen van de 'farizeërs' oa stenigen (hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ...)e.d. ... dat geeft toch een verschil hé ... als dat echt zo is dat Mohammed daar geen afstand van nam, dan vind ik dat toch wel heel spijtig en tamelijk onmenselijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:15   #22
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben voor de kindjes uit de bijbel aan t lezen (een van de twee gaat naar gemeenschapsonderwijs en krijgt daar geen godsdienstles, en ik wil dat ie toch iets notie heeft over wat daarin staat, dus verhalen NT aan het voorlezen in een kinderbijbel) Jezus kantte zich wel onmiddellijk tegen allerlei harde vormen van de 'farizeërs' oa stenigen (hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ...)e.d. ... dat geeft toch een verschil hé ... als dat echt zo is dat Mohammed daar geen afstand van nam, dan vind ik dat toch wel heel spijtig en tamelijk onmenselijk.
Mo heeft Jezus zijn werk gewoon naar de knoppen geholpen.
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:19   #23
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ok, Jezus zijn benadering was beter.... zoals je weet ben ik ook niet pro Mo he, in tegendeel maar het daarvoor in de schoenen van de Islam schuiven?? Zoek es op wie écht verantwoordelijk was, er moet toch ooit iémand mee begonnen zijn en sch*** dan op die zijn kop.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 16:20   #24
Laya
Minister

Standaard

Ik ga er dus van uit dat het een man was he.
Oud 22 februari 2007, 17:21   #25
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Vele vrouwenbesnijdenissen worden uitgevoerd door vrouwen.
En waarom leest Anna List voor uit de Bijbel aan kindjes? Zijn er nog niet genoeg vreselijke dingen gebeurd in naam van de bijbel om mensen ervan doen af te zien? Een of ander iets moderner werkje uit de moraalfilosofie of ethiek zou beter zijn dan zo'n archaïsch boek met dikwijls dubieuze verhalen in...
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 17:54   #26
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry he maar jij bent het die er hier de moslims bijhaalt. Er zijn streng islamitische landen waar geen enkele vrouw wordt besneden.

Wat C2C betreft: walgelijk!
Ik heb er de moslims inderdaad bijgehaald, maar doelde niet specifiek op hen. Het is van hen wel iets bekender dan van Christenen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 21:36   #27
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Opgelet! Het filmpje op de website is absoluut niet voor gevoelige kijkers, en diegenen die het wél wagen wens ik moed om meer dan drie seconden naar deze verschrikking te kijken. Geen verdoving, vastgehouden en geen enkele medische omkadering....

http://www.respect-ev.com/

VERDOMME STELLETJE ACHTERLIJK BARBAREN, KLERELIJERS EN ALLE MOSLIMS DIE DIT VOORSTAAN, VERDOMME DIRECT HET WESTEN UITSCHOPPEN

EIGEN VOLK EERST WEG MET DE ISLAM EN IEDER DIT VOORSTAAT.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:24   #28
ericdesm
Banneling

Standaard

Wel de eerste moslim die dit voorstond was ... uiteraard ... de profeet :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen....html#041.5251

(zie iets meer onderaan de pagina, barbarisme zonder grenzen inderdaad)
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:32   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
VERDOMME STELLETJE ACHTERLIJK BARBAREN, KLERELIJERS EN ALLE MOSLIMS DIE DIT VOORSTAAN, VERDOMME DIRECT HET WESTEN UITSCHOPPEN

Sommigen vergeten blijkbaar dat we het hier over mensen hebben. Mensen zoals jij en ik die met andere overtuigingen door het leven gaan. Ik heb het filmpje misschien slechts een halve seconde uitgehouden, maar ik vind het belangrijk dat men niet respect verliest omdat men tradities, hoe barbaars dan ook, in stand houdt. De meeste moslims zijn hele goede mensen hoor, vergis je daar niet in.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:33   #30
ericdesm
Banneling

Standaard

liberalist_NL : probleem is, uiteraard, dat moslims hun "traditie" een flinke portie massamoord op niet-moslims bevat.

Wil je die ook in stand houden ? Zij duidelijk wel.
Oud 25 februari 2007, 23:39   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
liberalist_NL : probleem is, uiteraard, dat moslims hun "traditie" een flinke portie massamoord op niet-moslims bevat.

Wil je die ook in stand houden ? Zij duidelijk wel.
Van mij mogen alle tradities gehandhaafd blijven, zolang die niet in strijd zijn met de wet. Als je vind dat dit soort taferelen verboden moeten worden, dan pas je de wet aan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:45   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel de eerste moslim die dit voorstond was ... uiteraard ... de profeet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vrouwenbesnijdenis is een pre-Islamitisch gebruik uit Afrika. Het komt er dan ook voor bij alle godsdiensten/religies. Ook vandaag nog. De meeste moslimlanden kennen het gebruik niet. Inclusief de meest strenge moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, Pakistan en Iran. En ook bijvoorbeeld in Marokko is het gebruik volslagen onbekend.
En ter info: ook sommige priesters in die landen weigeren onbesneden meisjes te dopen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 07:59   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ter info: ook sommige priesters in die landen weigeren onbesneden meisjes te dopen.
Nu dacht ik toch wel dat die meisjes werden besneden rond hun 6de of later.
Sinds wanneer wachten priesters om te dopen tot ze zo oud zijn Edina? Moet dat niet zo snel mogelijk na de geboorte?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 08:17   #34
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Wel de eerste moslim die dit voorstond was ... uiteraard ... de profeet :

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen....html#041.5251

(zie iets meer onderaan de pagina, barbarisme zonder grenzen inderdaad)
Mo was een vrouw tegengekomen die besneed en had gezegd dat ze beter voorzichtig was met wat ze doet, vrouwenbesnijdenis bestond al lang voor Mo geboren was, dus alles wat niet door Mo afgekeurd werd is fout van de Islam? Heksenverbranding, vierendelen, walvisjacht, vetmesten van ganzen, alles is de schuld van de Islam want nergens in de Koran staat dat dit niet mag! Nem!
Oud 26 februari 2007, 08:21   #35
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Stropkeuh... je maakt je een beetje belachelijk, vrouwenbesnijdenis heeft niets met Islaam te maken maar is cultuurgebonden. Het zit hier vol moslims, dus volgens jou besnijden die allemaal hun dochters? Het zal hier vrees ik wel gebeuren, door mensen die uit bepaalde Afrikaanse culturen komen, maar dat heeft niets met hun geloof te maken. Er zijn ook christenen die besnijden.

Laatst gewijzigd door Laya : 26 februari 2007 om 08:22.
Oud 26 februari 2007, 08:26   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga er dus van uit dat het een man was he.
touché
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 09:51   #37
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van mij mogen alle tradities gehandhaafd blijven, zolang die niet in strijd zijn met de wet. Als je vind dat dit soort taferelen verboden moeten worden, dan pas je de wet aan.
Die traditie IS radicaal tegen de wet. Net zoals de inhoud van de koran racistisch is en volgens de letter van de wet verboden. Lees dat ding eens. Het is belachelijk, dat weet ik ook, maar ga er eens vanuit dat je dat letterlijk gelooft. Lees hoofdstuk 8 van de koran eens :

http://digiboek.50megs.com/koran/koran008.html

Of lees gewoon 20 verzen daar, en stel jezelf de vraag "wat zou ik doen als ik dit letterlijk als het woord van god zag ?". En beantwoord die vraag eerlijk. En je gaat het antwoord helemaal niet leuk vinden.

Alle zwarten slaven maken is nog zoiets dat je op 50 plaatsen in de koran terugvind (alle "abed" (negers) dienen eigendom te zijn van iemands rechterhand, en mogen bijvoorbeeld verkracht worden tegen hun wil). En vergeet niet dat slavenhandel nog steeds bestaat in Saudi Arabie. "Toevallig" van voornamelijk zwarte afrikanen.
Oud 26 februari 2007, 09:56   #38
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zit hier vol moslims, dus volgens jou besnijden die allemaal hun dochters?
Geen idee eigenlijk. De moslims die ik ken antwoorden niet als je het hun vraagt. En eentje zei dat dat goed was, ook al wou hij niet zeggen of hij het deed of niet.

En de pedofiele profeet zei dat het goed voor de echtgenoot was dat de vrouw besneden is. Deel van de islam is iets wat perfect opzoekbaar is hoor, Laya.

Geef eens een tegenargument dat, voor 1 keer, van de verdrukking komt, en niet van jou eigen. Jij bent namelijk GEEN moslim.
Oud 26 februari 2007, 10:53   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee eigenlijk. De moslims die ik ken antwoorden niet als je het hun vraagt. En eentje zei dat dat goed was, ook al wou hij niet zeggen of hij het deed of niet.
Informeer je eens, beste ericdesm. Dat is echt niet zo moeilijk hoor:

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is een pre-Islamitisch gebruik uit Afrika. Het komt er dan ook voor bij alle godsdiensten/religies. Ook vandaag nog. De meeste moslimlanden kennen het gebruik niet. Inclusief de meest strenge moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, Pakistan en Iran. En ook bijvoorbeeld in Marokko is het gebruik volslagen onbekend.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 11:57   #40
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tja, cultuur, gebruiken, armoede, geloof, enz...weinig aan te doen lijkt me.
Elk zijn cultuur, hoe barbaars ik het ook vind.
Wij moeten ons niet gaan bemoeien met deze zaken, net zomin er bij ons moeten komen moeien.
Laat ze maar snijden, jongens.
Daar is dat meisje vet mee!
Dit heeft niets met cultuur te maken.

Met een mentaliteit van "och, laat die mens-kes maar doen" kom je vroeg of laat zelf in de problemen.
Het gebrek aan inlevingsvermogen is een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be