![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Desalniettemin zou men toch nog het cordon nazistaire blijven toepassen!
Zelfs als het Vlaams Belang 49% zou halen laat men ze niet aan de macht. Uit schrik voor machtsverlies... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Ik wil wel geloven dat de allochtonen het verschil hebben gemaakt maar dat dat te wijten is aan het vreemdelingenstemrecht, daar heb ik het moeilijk mee. Bedoelt men niet eerder dat de nieuwe Belgen (als gevolg van de snel-Belg-wet) nu doorwegen?
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het speelt beiden een belangrijke rol! Pas op hé, dat gaat zich nog wreken naar de SP.a zelf toe! Dat besef zal nog wel komen... (het bewijs werd reeds geleverd in Antwerpen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Het gaat over een studie vaan een socioloog en wel geen VB-socioloog he. Nu was die man misschien verkeerd, maar de studie bestaat wel degelijk en de resultaten verschenen effectief in de pers. Ik heb ze ook gelezen.
Wat je ook niet kan ontkennen is dat de snel-belg wet en het vreemdelingenstemrecht voor sommige partijen, namelijk de waalse PS, effectief als een wapen werden gezien om het Vb klein te krijgen of te houden. Ook dat heeft in de (franstalige) pers gestaan (jaren geleden). Nu op zich is dat allemaal niet belangrijk, ware het niet dat vreemdelingenstemrecht aan Vlaanderen werd opgelegd door de franstaligen met behulp van minder dan 30% (SPA en Groen) van de Vlaamse volksvertegenwoordigers. Ik ben dat nog steeds niet vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Je reinste onzin.
Stemmen is anoniem, er is absoluut geen manier om te weten op wie die allochtonen gestemd hebben. Ik ken genoeg allochtonen die zó ingeburgerd zijn dat ze VB stemmen, uit pure onwetendheid ivm hun racisme, en enkel de harde lijn tov criminaliteit steunen. Maar ach, dat is een heel andere discussie omtrent het ware gelaat van het VB, natuurlijk.
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VB haalt 23 stemmen in een gemeente met 100 kiezers : score = 23% 6 jaar later haalt VB 26 stemmen, maar in de gemeente zijn er nu 115 kiezers. Score = 22,6%. Het VB gaat achteruit. Maar wat indien er in die 6 jaar 10 mensen werden genaturaliseerd, en 5 vreemdelingen zich hebben ingeschreven als kiezers voor de gemeentelijken? Dat zijn dingen die je perfect kan achterhalen. De lijsten van genaturaliseerden en hun woonplaats verschijnen in het Staatsblad. De gemeente weet perfect hoeveel vreemdelingen zich op de kiezerslijsten hebben ingeschreven. Je hebt die cijfers en dus kan je een scenario opbouwen die die nieuwe kiezers negeert. Volgens dat scenario haalt het VB 26 stemmen op 100. Score : 26% oftwel een groei van 3%. Allemaal grof vereenvoudigd maar het is op die manier dat die socioloog is tewerk gegaan. Laatst gewijzigd door Kaal : 7 maart 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Goed, er is dus "een" manier.
Er is echter geen betrouwbare manier, en dat is nog altijd wat we zoeken.
Steeds welkom op http://unitair.blogspot.com. Laatst gewijzigd door Unitair : 7 maart 2007 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Totaal nationaliteitsverwervingen
jaar 2000 : aantal 61.980 jaar 2001 : aantal 62.982 jaar 2002 : aantal 46.417 jaar 2003 : aantal 33.709 jaar 2004 : aantal 34 754 jaar 2005 : aantal 31 512 totaal : dat komt dan op 269.121 nieuwe stemgerechtigde Belgen...... en deze stemmen waarschijnlijk voor het VB ![]()
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst het kiesstelsel kompleet naar de botten helpen met "nieuwe belgen" en vreemdelingen die al dan niet voor de gemeente mogen stemmen ...
en dan zagen dat ze niet meer op een betrouwbare manier kunnen zeggen of hen grootste tegenstander al dan niet vooruitgegaan is... Ze wisten op voorhand maar al te goed wat het resultaat zou zijn, althans toch bij een eerste verkiezing, ... daarom ook dat ze en masse vreemdelingen regulariseren dat is de enige reden , trouwens dat ze ze regulariseren, nieuw kiesvee dat in 90 %% van de gevallen sos stemt in in die andere 10 % quasi nooit VB... Nu ze gaan het effect nog wel zien als het in hunne smoel gaat ontploffen, want wie een put graaft voor een ander, weet ge wel, ... Onderlijfke is al goe bezig met zijn eigen put te graven, geen allochtone schepenen, en onder druk van 't vlaams belang gaat hij toch niet te veel allochtoon vriendelijke standpunten mogen innemen... het resultaat zal zijn dat binnen dit en 6 of 12 jaar ze een generatie allochtone politiekers zullen hebben opgeleid die zelf zullen opkomen met een lijst en dan kunnen de sossen het in antwerpen schudden... Dat wordt nog lachen, ge moet alleen wat geduld hebben dat is alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uit de discuisssie achteraf is gebleken dat die kerel zich compleet vergist heeft en eerder een fantast is. Target voor VB is 18 % zoals de directie zelf vooropstelt. We zullen zien als zelfs deze target gehaald wordt rekening houdend met het revisionisme in het Blok/Belang en de systematische afwijzing van verruiming. Laatst gewijzigd door PieterP : 7 maart 2007 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt dus 100 autochtonen, 10 genaturaliseerde Belgen en 5 vreemdelingen die stemmen... Want je kan natuurlijk ook de mensen die gestorven zijn, de volmachten die uitgereikt werden, de nieuwe kiezers (18-jarigen) enz... Erbij tellen. Maar dan zit je toch met een groot probleem ? Het zijn vrij gedetailleerde cijfers, per partij. Hoe weet je nu wie op welke partij stemt ? Dat een meerderheid niet zal stemmen op het Vlaams Blok, daar kan ik inkomen. Maar dat is een gok. Dat is toch niet wetenschappelijk ? En de nieuwe kiezers zijn toch evenzeer een onvoorspelbaar gegeven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door C.C. : 7 maart 2007 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als hij geen keikop is als bijvoorbeeld professor Storme dan hangt hem uiteraard het progressieve berufsberbot boven het hoofd...die man heeft waarschijnljk ook vrouw en kinderen....
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals de veruimers de ondergang zijn geweest van de Volks Unie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nakijken of al die gerechtsdeurwaarders geen VB-aanhangers zijn. En... En... En... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Men weet uit andere studies dat nieuwe belgen verhoudingsgewijs meer geneigd zijn te stemmen op linkse partijen, waar het Bolok niet toe behoord dacht ik. Verder heb ik die studie niet gemaakt en kan dus moeilijk verder gaan in de discussie. Het bestaan van een studie werd ontkend. Ik heb dat rechtgetrokken. Meer weet ik niet. De conclusie van de studie lijkt mij wel logisch en waarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zeker kan achterhaald worden, dat is het aantal stemmen voor het VB. Is die in A'pen gestegen of gedaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik doe ook helemaal geen uitspraken over de conclusie, ik vraag me alleen een paar dingen af over het cijfermateriaal. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat de "nieuwe belgen" over het algemeen niet op het Vlaams Blok gaan stemmen, dat heb ik zelf ook geschreven. Maar er zijn toch nog veel andere partijen ? Ze stemmen misschien wel rechts, maar dan voor CD&V/NVA, of voor Coveliers, of voor de kleine partijtjes die lokaal opkomen. Of links, en dan zijn er nog verschillende mogelijkheden. Snap je mijn probleem ? Er staan gedetailleerde procenten bij elke partij, dus ga ik ervan uit dat niet enkel kijken: Vlaams Blok, ja of nee... En met "nieuwe kiezers" bedoelde ik eigenlijk de 18-jarigen die nu mogen kiezen, en daarvoor niet. Die zijn toch een onbekend gegeven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |