Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2004, 18:58   #21
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

een aanslag begrijpen is naar mijn inziens niet gelijk aan een aanslag goed keuren.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 19:03   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
een aanslag begrijpen is naar mijn inziens niet gelijk aan een aanslag goed keuren.
wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen? Dat de joden de moslims onderdrukten in Istanbul ofwat en dat het daarom terecht is dat ne wacko een auto vol explosieven een synagoge binnenrijdt?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 19:16   #23
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen?
Als student handelsingenieur krijgt ge toch ook sociologie hé? Zoek in uw cursus maar eens naar "Verstehende-methode" en Weber en Boudon.

Het waarom dat aan de basis ligt van die aanslagen is dan wel (in onze ogen) onbegrijpbaar en afkeuring is dan ook niet meer dan normaal, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen verklaarbare oorzaken zijn.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 19:31   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
wat valt er dan te begrijpen aan die aanslagen?
Als student handelsingenieur krijgt ge toch ook sociologie hé? Zoek in uw cursus maar eens naar "Verstehende-methode" en Weber en Boudon.

Het waarom dat aan de basis ligt van die aanslagen is dan wel (in onze ogen) onbegrijpbaar en afkeuring is dan ook niet meer dan normaal, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen verklaarbare oorzaken zijn.
wij krijgen volgend jaar sociologie, TEW heeft dat dit jaar al. Kun je me dan eens vlug uitleggen wat dat betkent, ben wel benieuwd
Oud 17 januari 2004, 19:56   #25
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wij krijgen volgend jaar sociologie, TEW heeft dat dit jaar al. Kun je me dan eens vlug uitleggen wat dat betkent, ben wel benieuwd
Oei, mijn excuses dan
De "Verstehen-methode" komt erop neer dat men het gedrag van mensen van een andere cultuur "begrijpt" omdat men zich kan inbeelden dat men in eenzelfde situatie op eenzelfde manier zou handelen.

Ik zal een voorbeeldje geven om proberen duidelijk te maken wat ik eigenlijk bedoelde:
als men in een bepaalde cultuur gelooft dat een goed uitgevoerde regendans noodzakelijk is om een goede oogst voort te brengen, dan lijkt dat vanuit onze cultuur onbegrijpbaar. Onze (wetenschappelijke) kennis leert ons namelijk dat er absoluut geen verband bestaat tussen een regendans en het weer en het al dan niet mislukken van een oogst. Door ons te verplaatsen in de gedachtengang en door het ons eigen maken van de kennis die in die andere cultuur gangbaar is zullen we echter wel tot het begrijpen kunnen komen van het waarom die regendans in die bepaalde cultuur van belang is.

In dit geval geeft dat: ik ben niet gelovig en zou dan ook nooit omwille van één of ander mogelijk verder bestaan in één of ander hiernamaals mijn leven op het spel wensen te zetten. Ik "begrijp" echter wel dat mensen die dat wel geloven en geloven dat zo handelen het juiste is, dat wel doen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 20:11   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oei, mijn excuses dan
De "Verstehen-methode" komt erop neer dat men het gedrag van mensen van een andere cultuur "begrijpt" omdat men zich kan inbeelden dat men in eenzelfde situatie op eenzelfde manier zou handelen.

Ik zal een voorbeeldje geven om proberen duidelijk te maken wat ik eigenlijk bedoelde:
als men in een bepaalde cultuur gelooft dat een goed uitgevoerde regendans noodzakelijk is om een goede oogst voort te brengen, dan lijkt dat vanuit onze cultuur onbegrijpbaar. Onze (wetenschappelijke) kennis leert ons namelijk dat er absoluut geen verband bestaat tussen een regendans en het weer en het al dan niet mislukken van een oogst. Door ons te verplaatsen in de gedachtengang en door het ons eigen maken van de kennis die in die andere cultuur gangbaar is zullen we echter wel tot het begrijpen kunnen komen van het waarom die regendans in die bepaalde cultuur van belang is.

In dit geval geeft dat: ik ben niet gelovig en zou dan ook nooit omwille van één of ander mogelijk verder bestaan in één of ander hiernamaals mijn leven op het spel wensen te zetten. Ik "begrijp" echter wel dat mensen die dat wel geloven en geloven dat zo handelen het juiste is, dat wel doen.
ik snap wat je bedoelt, maar ik ben er 100% van overtuigd dat Mustafa "begrijpen" anders interpreteert. Hij bedoelt met begrijpen dat hij vindt dat er een reden toe was, terwijl dat overduidelijk weer eens de zoveelste anti-semitische moslimfundiactie was. Uiteraard kan ik "begrijpen" dat wanneer je volledig bent gebrainwasht door de islam en denkt 50 maagden te krijgen, je het nuttig vind om jezelf op te blazen, maar er is nog altijd geen enkele aanleiding toe die die joden in Istanbul veroorzaakt hebben
Oud 22 januari 2004, 02:58   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Duidelijk een argument waar veel tijd in werd gestoken zeker?
Dat is geen argument, dat is gewoon een feit. Of ontken jij dat? Jouw berichten in het forum laten blijken dat je precies hèt voorbeeld bent van die allochtonen die het boeltje zodanig verziekt hebben dat een steeds grotere massa Vlamingen heel jullie gemeenschap niet meer moet hebben en jullie zo snel mogelijk willen terugsturen naar jullie respectievelijke landen.

Maar blijkbaar genoeg heb je zelfs dat niet door.
spreek voor jezelf, niet voor mij, Antoon.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2004, 08:17   #28
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mustapha:
Ik veronderstel dat Turk4Ever een discussie op gang wilt trekken over inhoud en niet over vergelijkingen maken tussen forumleden.
ydde:
Ik ook niet, dus eventjes niet persoonlijk oppakken. Ik stel vast dat er hier [size=2](bei uns in Mechlen)[/size] tussen de Turkse en de Marokkaanse gemeenschap absoluut géén hartelijke betrekkingen onderhouden worden. Integendeel zelfs, zou ik durven beweren ...
Is er dan toch géén absolute broederschap tussen moslims en zijn ze slechts tegen "kaffers" verenigt?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be