Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2007, 00:32   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

En een kruiske rond bv uw nek is toch veel maar dan echt veel minder opvallend dan een hoofddoek dragen.
Laat wel duidleijk zijn;ik ben al helemaal niet voor de islam en christelijk gedoe en ik vind dat ze meteen dan alles maar verbieden.
Ik zeg nogmaals dat iemand die aan een loket zit deze geen hoofddoek of zoals joden mutske mogen ophebben.

Stel je voor dat je in een hotel daar mee een hoofddoek werken?
Dat zou al helemaal het einde zijn dat.
leuk zou zijn , in een hoerekot
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 10:28   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
De hoofdoek is geen religieus symbol
En wat zeggen de jonge Moslima's tegenwoordig (o.a. op tv)?
Waarom dragen Vlaamsche boerendochters hoofddoeken van zodra ze bekeerd zijn?
Om hun oren te beschermen tegen valse kritiek?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:05   #23
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En wat zeggen de jonge Moslima's tegenwoordig (o.a. op tv)?
Waarom dragen Vlaamsche boerendochters hoofddoeken van zodra ze bekeerd zijn?
Om hun oren te beschermen tegen valse kritiek?
Het is wel waar dat de hoofddoek deel maakt van de moslim cultuur maar het staat nergens vermeld in de koran iets over een draag plicht.
Oud 25 maart 2007, 11:08   #24
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel waar dat de hoofddoek deel maakt van de moslim cultuur maar het staat nergens vermeld in de koran iets over een draag plicht.
Goed, dan kunnen ze eindelijk ophouden met hun gezaag en leugenachtig gezeik dat hun vrijheid van godsdienst geschonden wordt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:17   #25
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Goed, dan kunnen ze eindelijk ophouden met hun gezaag en leugenachtig gezeik dat hun vrijheid van godsdienst geschonden wordt.
Absoluut,maar dan is hun eigenheid geschonden.Zal het vb straks jeans verbieden?
Oud 25 maart 2007, 11:17   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofdoek is geen religieus symbol
Klopt. Het is een kledingstuk. Niet meer, niet minder. Islamofoben hebben er een symbool van gemaakt. Een nepsymbool.
Oud 25 maart 2007, 11:18   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Veel moslima's dragen in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab) omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren.[2] Verschillende types door moslima's gedragen hoofddoek zijn de boerka, de chador en de nikaab.
Oud 25 maart 2007, 11:21   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

De hoofddoek in de Koran

Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran dat zij "hun schoonheid niet mogen tonen, behalve hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" en dat zij in de aanwezigheid van vreemde mannen "hun khumur over hun boezem moeten trekken" (Soera Het Licht 31). De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken.
Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn. De verplichting om een burka of gelaatssluier te dragen vindt volgens velen geen ondersteuning in de Koran.
Oud 25 maart 2007, 11:26   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut,maar dan is hun eigenheid geschonden.Zal het vb straks jeans verbieden?
Enkel de "eigenheid" van fundi's en extremisten.
Niets belet hen hun "eigenheid" in moslimparadijzen te gaan beleven.
Oud 25 maart 2007, 11:28   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Klopt. Het is een kledingstuk. Niet meer, niet minder. Islamofoben hebben er een symbool van gemaakt. Een nepsymbool.
Linkse extremisten en moslimextremisten : twee handen op één buik.
Oud 25 maart 2007, 11:36   #31
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik verelijk het hoofddoek altijd met de bruchte gele jodenster die tijdens het 1000 jarig rijk verplicht was. Ik denk dat de discussie dadelijk zou ophouden indien men het hoofddoek voor Moslima's verplicht zou stellen.

Dat van de "kuisheid" doet me altijd denken aan een gesprek dat ik lang geleden met een algerijn had die volgens mij terecht stelde dat voor een gelovige moslim een vrouw met een burka absoluut een sexsymbool is;
ongeveer zoals Godfried Bomans ooit stelde dat een helemaal aangeklede vrouw eigenlijk het prikkelenst is. "...ik sla een figuur" (uit kopstukken).

Alle "religies van het boek" hebben de neiging, op sommige historische momenten al meer dan op andere, om genot en zinnelijkheid te verketteren. Een moslima zou zelfs in de aanwezigheid of op een vermoede oorafstand van "mannen" niet mogen zingen ?
Is Oum Kalsoum, de grootste operazangeres van de vorige eeuw te verketteren als "zondige vrouw" ?

Ik ben verdraagzaam : ik kan niemand verplichten zich te buiten te gaan aan zinnelijke lusten. Men mag als monnik zich afzonderen en geloften van stilte afleggen - men hoeft "de wereld" hier echter niet verder mee lastig te vallen.

Wat overigens ook zeer behulpzaam zou zijn om dit ongelofelijk belangrijke probleem op te lossen is een "hoofdoekendag" - dat alle vrouwen en mannen eens allemaal tegelijk zich met diverse hoofddeksels zouden tooien. Misschien kunnen we er dan eens mee lachen ?
Oud 25 maart 2007, 11:37   #32
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

leuk zou zijn , in een hoerekot
Met Mieke Vogels in een boerka zou ze nog eens sukses kunnen hebben
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:41   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En natuurlijk gaan die ACV-ers en Groenen heel consequent zijn en ervoor pleiten dat het VB-personeel ook hun geloof mogen belijden en dus met VB-T-shirts, petjes, ed achter het loket mogen zitten. Want die ACV-ers gaan toch niet discrimineren zekers tussen een religieus geloof en een politiek geloof?
Volkomen gelijk Online.

Maar niet enkel VB t-shirts of petjes, waarom ineens geen witte puntmuts? (volgens sommigen is dat toch enkel een kledingstuk?)

De dienst BEVOLKING ziet er dan zo uit:

Waarom staat er geen verbod op het dragen van een helm? (nochtans VEILIG hoor, het plafond zou eens naar beneden kunnen komen....)

Kortom, het enige wat men vraagt is dat het stadspersoneel dat in aanraking komt met het publiek steeds een NEUTRAAL voorkomen heeft.
Blijkbaar is dat voor kopvodmadammen teveel gevraagd: ze vinden dat ze daarmee "terug naar de haard" gestuurd worden.

Welja! als ze dat vinden, dat ze dat dan doen hé? Niemand houdt hen toch tegen?
Of zouden ze soms willen dat ze in de toekomst bij de minder-validen worden gerekend? (hé mama kijk kijk, daar een madam met een kopvod! ssst kindje, die mensen kunnen daar niet aan doen, die vod is vastgegroeid op hun hoofd kindje, je mag daar niet zo erg naar kijken). Zoiets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2007 om 11:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:45   #34
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Groen! heeft natuurlijk overschot van gelijk. De hoofddoek verbieden om de emancipatie van moslimvrouwen te bevorderen is natuurlijk een lachertje als dit tot resultaat heeft dat ze opnieuw thuis zullen blijven. Doen alsof bevordering van emancipatie de reden is, is dan ook pure hypocrisie.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:58   #35
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Groen! heeft natuurlijk overschot van gelijk. De hoofddoek verbieden om de emancipatie van moslimvrouwen te bevorderen is natuurlijk een lachertje als dit tot resultaat heeft dat ze opnieuw thuis zullen blijven.
Groen moet dan ook dringend de oorzaak die tot dit resultaat leidt onderzoeken. Maar dat vergt lef uiteraard. En islamitische taboes doorbreken, laat staan aan de kaak stellen, dat is uiteraars niet besteed aan groene knuffelaars die louter om allahtonen geven omwille van hun stem.

Waarom blijft de moslima thuis als het vodje uit moet :
- schaamt ze zich om haar hoofdschaamhaar -> dringend pschylogische ondersteuning bieden
- mag ze niet met naakt hoofschaamhaar de straat op -> heropvoeden van dominante moslim-mannetjes

Citaat:

Doen alsof bevordering van emancipatie de reden is, is dan ook pure hypocrisie.
De pure hypocrisie ligt hem in het feit dat linkse knuffelaars menen dat de moslima pas zal emaniciperen als
1) ze haar "recht op achterlijkheid " mag uitoefenen
2) ze het recht op "inferioriteit en onderwerping aan de moslim" middels de hoofddoek mag uitoefenen
2) ze het recht krijgt om middels de hoofdvlag van de islam de sexuele frustraties en het machisme van de moslim-man te demonstreren

Linkse extremisten en moslimextremisten : 2 handen op één buik.
Oud 25 maart 2007, 12:00   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! heeft natuurlijk overschot van gelijk. De hoofddoek verbieden om de emancipatie van moslimvrouwen te bevorderen is natuurlijk een lachertje als dit tot resultaat heeft dat ze opnieuw thuis zullen blijven. Doen alsof bevordering van emancipatie de reden is, is dan ook pure hypocrisie.

Groot gelijk Edina.

Toen ik zes was en naar het eerste studiejaar ging bij de nonnekes mocht ik in de winter geen lange broeken dragen (ik vermoed dat dit te sexy was of zo). Boven mijn warme winterbroek deed mijn moeder dan mijn gewone winterplooirok aan. Geen gezicht hoor, maar anders stuurden de nonnekes me terug naar huis en mijn moeder wou vooral niet dat ik koude beentjes zou hebben.

Dit is nu vijftig jaar geleden.

Volgens mij moeten we nog een beetje verder terug in de tijd: corsetten dragen bijvoorbeeld! die losse borsten en buiken zijn veel te aantrekkelijk. Inpakken die toestanden, zodat onze dochters eindelijk nog eens buiten kunnen zonder te worden lastiggevallen door..... wie? moet je de koran voor lezen hoor.

Uw emancipatorisch inzicht is werkelijk subliem Edina (en voor mijn part dat van de vrouwenbeweging ook hoor, je blaat prachtig mee met de onnozele kudde)

"ze" mogen niet buiten zonder ingepakt te wezen, dus we gaan ze emanciperen door ervoor te pleiten dat ze zich moeten inpakken!
Wandelende vagina's heren, maar handjes af hoor: je ziet toch dat ze ingepakt zijn. Ingepakte wandelende vagina's daar moet je dus afblijven.
Kijk kijk daar sé: nog drie wandelende vagina's maar die hebben zich niet ingepakt! Wat let jullie om erop te kruipen? Die hoeren vr�*gen er toch gewoon om?

Gevaarlijke buurten hoeven niet "ongevaarlijk" te worden gemaakt hé Edina? De hoeren moeten dan maar 's avonds thuisblijven en de ingepakten kunnen er rustig doorwandelen, want "moslima's die herkenbaar zijn (zie koran) daar blijven we netjes af" zoals recent in Middelkerke werd bewezen.

Kortom Edina: ik vraag me al lang af in welk stadium de vrouwenbeweging is blijven steken. Soms heb ik de indruk dat ze nooit verder zijn gekomen dan het ostentatief uitgooien van de BH terwijl ze in alle stilte terugverlangen naar het gezapige leventje van "de huisvrouw", niet "moeder aan de haard" hoor, want de haard is vervangen door de centrale verwarming, maandag wasdag is verdwenen door het volautomatische wasmachine, de weckpotten zijn weggegooid omdat het goedkoper is heel het jaar door verse groenten te kopen, de stofzuiger heeft zijn intrede gedaan en met de microwave is alles op 10 minuten gaar, breien en naaien hoort er niet meer bij want de wol en de stof zijn duurder dan de kant en klare confectiekleding.... het enige wat ze dus (terug)willen is een vent die voor hun inkomen zorgt!

Leve de kopvod! Die gaan ze 'emanciperen' door ze af en toe ingepakt uit te laten... tot ze hun vers te importeren analfabete geitenhoeder moeten binnenhalen, dan mogen ze "moeder aan de chauffage" zijn van Edina.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2007 om 12:08.
Oud 25 maart 2007, 12:10   #37
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Niemand beweert hier dat moslima's moeten verplicht worden om een hoofddoek te dragen en daarmee zakt heel je uiteenzetting als een pudding in elkaar. Geloof jij maar verder in het idiote idee dat alle moslima's met hoofddoek daartoe verplicht werden of dat moslima's die daartoe verplicht werden zullen geholpen zijn met een verbod. Ik weet wel beter. Symptoombestrijding is zinloos.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 12:16   #38
Banneling

Standaard

De super geëmancipeerde vrouw volgens Edina.

Zij oefent haar recht op achterlijkheid vrij uit.

Zij oefent haar recht op vrijwillige onderwerping en vrijwillige inferioriteitsbevestiging middels haar verpakking uit.

In ruil daarvoor hoeft/moet ze niet thuis blijven aan de haard, maar mag ze zich geheel vrijwillig segregeren in de maatschappij.

Let op : veilig is het wel voor deze super geëmancipeerde vrouw. Haar mannelijke geloofsgenoten zullen in principe haar kuisheidsuniform respecteren. Niet-verpakten moeten op eigen risico de straat op, risico dat de groenen volstrekt normaal vinden (dat weten we sinds hun crimineel stilzwijgen na de gruwelijke verkrachting van een "onrein" (niet verpakt en andersgelovig) tienermeisje in Middelkerke).
Oud 25 maart 2007, 12:23   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand beweert hier dat moslima's moeten verplicht worden om een hoofddoek te dragen en daarmee zakt heel je uiteenzetting als een pudding in elkaar. Geloof jij maar verder in het idiote idee dat alle moslima's met hoofddoek daartoe verplicht werden of dat moslima's die daartoe verplicht werden zullen geholpen zijn met een verbod. Ik weet wel beter. Symptoombestrijding is zinloos.
Er is niet één moslims ter wereld die 'vrijwillig' voor de hoofddoek kiest zonder dat er eerst de "wijze" raadgeving van een man aan te pas kwam.

Symptoombestrijding plus het aan de kaak stellen van islamitische vrouwdenigrerende gebruiken is geenszins zinloos.
Het vergt natuurlijk lef.
Door de Groene hielenlikkersmentaliteit houden de Edina's van deze wereld de moslima's liever in het obscurantisme.

Linkse extremisten en moslimextremisten : twee handen op één buik.
Oud 25 maart 2007, 12:29   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ho! maar Edinaatje toch. Je loopt dus écht nog verder achter dan ik vermoedde. Ik geloof helem�*�*l niet dat die minder-valide meisjes daartoe verplicht worden hoor! ik wéét gewoon dat die kopvod op hun hoofd groeit. Ze kunnen daar niks aan doen hé - enfin, ze doen het vrijwillig en mét ondersteuning van de Edina's van deze wereld!

Ik ben dan ook volkomen voorstander om deze meiden te helpen in hun overtuiging hoor. Volgens hun profeet hebben ze dus weldegelijk een gebrek aan hun hersenen (dixit MOHAMMED, niet ik Jozef!) en bijgevolg vond Mo dat ze dus uit alle veiligheid beter binnen bleven.
En wie ben ik nu om de Mo tegen te spreken?

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be