![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Let wel: ik hoop dat Gennez geen voorzitter wordt, maar deze uitspraak is uitsluitend om tactische redenen bedenkelijk. Kiezers verdragen immers geen kritiek, tenzij op anderen. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() In "The Fast show" is er als steeds weerkerende sketch een man die in een café binnenstapt en iets vertelt bv; ik ga deze zomer naar de Canarische eilanden.. Onmiddelijk beginnen zijn 2 kompanen en de waard dit idee dan met de grond gelijk te maken .. het is daar te heet in de zomer enz.. en de goede man verandert dan ook onmiddelijk van idee.
Is dat het soort politieker dat we van doen hebben, is dat onze opvatting over democratie ? Ik dacht het niet ! Zowel de uispraak van Van Delanotte als van Genez maken duidelijk dat er tussen de opvattingen van de SP en de kiezer (de meerderheid van de kiezers) een kloof gaapt ; overigens is die kloof er bij iedereen aanwezig : geen enkele partij heeft de absolute meerderheid ! De percentages zijn bekend - een federale belgische regering moet een mix bevatten van een voldoende grote meerderheid. Wat Van De Lanotte in feite zegt is dat het gewicht van de opinie die met hem "mee" is te klein is om zijn (de partij) programmapunten aan bod te doen komen. zonder de zetels van "links" Groen/Ecolo + Ps/Spa.. in het parlement krijgt "Centrum-rechts" nu volop de kans "haar" programma uit te voeren ! Wat volgens mij een rol speelde is de toegenomen "ontpolitizering" van de vakbonden.. hun invloed op de politieke partijen gaat zodanig achteruit en die van de patroonsorganisaties gaat zodanig vooruit dat daar binnen een niet al te lange tijd de spreekwoordelijke vodden van gaan komen. In de voorbije 8 jaar kon het ACV als "buiten de regering staande" een meer militante koers varen - ik zie die koers niet verzwakken onder een "centrum-rechts" bestuur en voorzie, helaas, confrontatie. Het voorbije tijdperk van centrum-links had als voordeel de relatieve sociale vrede, de fout was evident : het in de koelkast (eerder diepvries) steken van communautair overleg/vooruitgang.. om die bevroren zaak terug te ontdooien en er een bloeiende onderneming van te maken zal er hard gezweet moeten worden.
#23 |
|
![]() VDL had mijn respect al. Ik overwoog voor hem te stemmen ipv op Groen!
Ik zie hier iemand iets zeggen over Vandenbroucke en bekwaam. Als je weet wat die man werkelijk uitgestoken heeft (en dat weet je niet tenzij het jouw sector is waar hij in rommelt zodat je er direct me geconfronteerd wordt, het is dus geen verwijt) dan stel je je daar heel ernstige vragen bij. ![]()
![]() |
#24 |
|
![]() Als ik even mag simplifiëren dan kan ik in de annalyse van de voorbije verkiezingen niet voorbij aan een parallel met de voorbije gemeenteraadsverkiezingen.
In Antwerpen heeft Janssens een presidentiële campagne gevoerd met als resultaat dat hij fors heeft gewonnen, zijn tegenstrevers zijn geplaffoneerd en zijn medestanders verpletterd tussen hemzelf en zijn tegenstrevers. Door dit succes hebben de media besloten op nationaal vlak hetzelfde te doen. In de federale is bijgevolg iets gelijkaardigs gebeurd. Leterme heeft fors gewonnen, het VB heeft standgehouden en paars is verpletterd tussen hemzelf en zijn tegenstrevers. VDL was een evengrote verliezer als Van Campenhout en de Antwerpse Tjeven. Dit is nogal nieuw in onze politieke geschiedenis. Om parrallelen te trekken op het vervolg van deze evolutie is het nogal vroeg. ... Evenwel is het niet onvoorstelbaar dat diegene die door zulk een mediatechniek aan de macht komt met een serieus probleem zit wegens een te adoratief aureoolgehalte... wordt vervolgd...
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel mijn overtuigingen haaks staan tov die van VDL heb ik ook grenzeloos veel respect voor de man en dat al van voor deze verkiezingen. Hij is zowat de enige sos die werkelijk weet wat hij zegt. Dat idd in tegenstelling tot sujetten zoals Caroline, Freya en in het verleden Steve Stunt.
|
![]() |