Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 20:22   #21
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Gewoon de auto in beslag nemen. Lijkt me het eerlijkst. Als je een ander misdrijf pleegt worden de hulpmiddelen ook in beslag genomen.
Oud 10 februari 2004, 20:53   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Snelheidsovertreding kost Fin 170.000 euro
---------------------------------------------------
In België worden vanaf 1 maart de zogenaamde superboetes ingevoerd. Onder meer voor snelheidsovertredingen kan een Belgische chauffeur dan enkele honderden euros boetes moeten betalen. De benaming ‘superboetes’ is wel heel relatief, want in Finland moet een man die in de bebouwde kom 80km/u reed, liefst 170.000 euro boete betalen. Dat is pas een superboete. Phaedra Hoste komt dus goed weg met haar boete van 1.000 euro (Lees hier).

In Finland is de hoogte van de boete afhankelijk van het inkomen van de overtreder. Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete. De miljonair Jussi Salonoja, die de worstenfabriek van zijn famile erfde, reed aan 80 km/u door Helsinki, waar een snelheidsbeperking van 40 km/u geldt. In 2002 gaf Salonoja zo’n zeven miljoen euro inkomsten aan bij de belastingen. In die inkomensschijf kost deze overtreding hem 170.000 euro of zo’n 2,5 procent van zijn jaarinkomen.

Het bedrag van de boete kan eventueel nog veranderen als de politierechtbank van Helsinki de zaak behandelt. Mocht het op 170.000 euro blijven, dan verpulvert Salonoja het record van internetmiljonair Jaakko Rytsola, die vier jaar geleden 80.000 euro moest betalen voor een snelheidsovertreding. (KH)

BRON: HLN
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...2863&p_lijst=1
Lijkt me een goed idee... Maar ik ben dan ook geen miljonair, misschien zou ik er in dat geval anders over denken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 21:25   #23
jef
Gouverneur

Standaard

Was het niet Margriet Hermans die op tv lachend verklaarde dat ze al meer dan 100000fr aan boetes had betaald? Ik had een boete van 5600fr en kon daar niet mee lachen, ik heb dan ook geen ministerloon voor jaren over een onozel onderwerp te mogen zeveren.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 21:27   #24
jef
Gouverneur

Standaard

Ik stel voor aan Bertje Bleit en Gratis Steve ze zijn in dezelfde partij, kunnen ze de boetes niet gratis maken?
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 21:27   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Was het niet Margriet Hermans die op tv lachend verklaarde dat ze al meer dan 100000fr aan boetes had betaald? Ik had een boete van 5600fr en kon daar niet mee lachen, ik heb dan ook geen ministerloon voor jaren over een onozel onderwerp te mogen zeveren.
Nee, da's waar, jij zevert er gratis over
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 00:18   #26
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Mmm, al iemand gedacht aan de onverbeterlijke fraudeur. We leven nog altijd in belgië he...

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 08:02   #27
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Gewoon de auto in beslag nemen. Lijkt me het eerlijkst. Als je een ander misdrijf pleegt worden de hulpmiddelen ook in beslag genomen.
Hoe ga je een leasing in beslag nemen?
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 08:06   #28
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Snelheidsovertreding kost Fin 170.000 euro
---------------------------------------------------
In België worden vanaf 1 maart de zogenaamde superboetes ingevoerd. Onder meer voor snelheidsovertredingen kan een Belgische chauffeur dan enkele honderden euros boetes moeten betalen. De benaming ‘superboetes’ is wel heel relatief, want in Finland moet een man die in de bebouwde kom 80km/u reed, liefst 170.000 euro boete betalen. Dat is pas een superboete. Phaedra Hoste komt dus goed weg met haar boete van 1.000 euro (Lees hier).

In Finland is de hoogte van de boete afhankelijk van het inkomen van de overtreder. Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete. De miljonair Jussi Salonoja, die de worstenfabriek van zijn famile erfde, reed aan 80 km/u door Helsinki, waar een snelheidsbeperking van 40 km/u geldt. In 2002 gaf Salonoja zo’n zeven miljoen euro inkomsten aan bij de belastingen. In die inkomensschijf kost deze overtreding hem 170.000 euro of zo’n 2,5 procent van zijn jaarinkomen.

Het bedrag van de boete kan eventueel nog veranderen als de politierechtbank van Helsinki de zaak behandelt. Mocht het op 170.000 euro blijven, dan verpulvert Salonoja het record van internetmiljonair Jaakko Rytsola, die vier jaar geleden 80.000 euro moest betalen voor een snelheidsovertreding. (KH)

BRON: HLN
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...2863&p_lijst=1
Lijkt me een goed idee... Maar ik ben dan ook geen miljonair, misschien zou ik er in dat geval anders over denken.
Dan schrijf je je in, in je eigen firma aan een minimumloon, onder de beslaggrens, en fuck them.
Oud 11 februari 2004, 09:50   #29
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Waarom zou dat niet gaan? Dan moet de dader het leasingbedrijf maar terugbetalen.
Oud 11 februari 2004, 10:00   #30
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit idee speelt al jaren bij mij, en plotseling kom ik te weten dat het al bestaat....in Finland!
DAt zouden ze hier moeten invoeren een minumembedrag en als je daarboven zit afhankelijk van je loon. Eerlijk toch iedereen betaald evenveel ? (en de rijken zelfs minder )
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 10:01   #31
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Legt mij ne keer uit waarom mensen voor eenzelfde misdaad of overtreding op een verschillende wijze gestraft dienen te worden?
(op basis van niet ter zaken doende kenmerk als inkomen, schoenmaat of haarkleur dan nog)
Nee ze worden gelijk gestraft nml 2.5% van je jaarinkomen.
Oud 11 februari 2004, 10:37   #32
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Legt mij ne keer uit waarom mensen voor eenzelfde misdaad of overtreding op een verschillende wijze gestraft dienen te worden?
(op basis van niet ter zaken doende kenmerk als inkomen, schoenmaat of haarkleur dan nog)
Dus een werkloze rijke krijgt een kleine boete?
Oud 11 februari 2004, 10:44   #33
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die zou ik een minumum laten betalen. Maar als dat 250€ is (voor een zware overtreding) en hij krijgt 7000€ per jaar dan is dat toch een 3.5% .
Oud 11 februari 2004, 11:22   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De werkloze krijgt een grotere straf, hij kan er zwart geld niet voor gebruiken en zal zijn broeksriem moeten aantrekken. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 14:36   #35
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby

Waarom zou dat niet gaan? Dan moet de dader het leasingbedrijf maar terugbetalen.
Gaat niet, de leasingmaatschappij is eigenaar.
Oud 11 februari 2004, 15:18   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet hoe het afpakken van de wagen kan helpen in termen van arm-rijk. De gemiddelde rijke (familie) heeft meer dan 1 wagen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 15:45   #37
Dimitri

Standaard

Citaat:
Voer gewoon een vermogensbelasting in, dan heb je dat probleem niet meer.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 16:02   #38
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Voer gewoon een vermogensbelasting in, dan heb je dat probleem niet meer.
Rijken betalen toch sowieso meer?
Oud 11 februari 2004, 16:11   #39
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Rijken betalen toch sowieso meer?
Ik weet niet precies hoe ze dat in Finland hebben opgelost met werkloze of gepensioneerde rijken die geen grote bedragen aan inkomstenbelasting meer betalen. Misschien hebben ze daar ook een vermogensbelasting.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 16:33   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zie niet hoe het afpakken van de wagen kan helpen in termen van arm-rijk. De gemiddelde rijke (familie) heeft meer dan 1 wagen...
Gevangenisstraffen, alternatieve straffen, ... mogelijkheden genoeg om mensen op een gelijkwaardige manier te bestraffen, maar ook dat zullen enkelen waarschijnlijk weer niet eerlijk vinden omdat het voor een 'arme' veel erger is om een tijd in de gevangenis te moeten doorbrengen (en bijgevolg niet te kunnen werken) dan voor een 'rijke'.

Vermogensbelasting, 'progressieve' belastingsheffingen, strafmaten afhankelijk van het inkomen, .... -> Laat de 'rijke' maar betalen zeker?!

Het werkelijke probleem/de oorzaken aanpakken vindt echter klaarblijkelijk niemand echt nodig.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be