![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Dit idee speelt al jaren bij mij, en plotseling kom ik te weten dat het al bestaat....in Finland!
De vraag die ik mij dan stel is: waarom kunnen we dat hier ook niet doen? Dit zou veel democratischer zijn, en het zou ook een groter effect geven aan de grootverdieners in dit land. Zo moeten arme gezinnen geen geld lenen om hun superboete te betalen. OK, je moet de gevolgen dragen van te snel rijden, maar toch.... (dit is een onderwerp waar altijd over gediscussieerd wordt) Snelheidsovertreding kost Fin 170.000 euro --------------------------------------------------- In België worden vanaf 1 maart de zogenaamde superboetes ingevoerd. Onder meer voor snelheidsovertredingen kan een Belgische chauffeur dan enkele honderden euros boetes moeten betalen. De benaming ‘superboetes’ is wel heel relatief, want in Finland moet een man die in de bebouwde kom 80km/u reed, liefst 170.000 euro boete betalen. Dat is pas een superboete. Phaedra Hoste komt dus goed weg met haar boete van 1.000 euro (Lees hier). In Finland is de hoogte van de boete afhankelijk van het inkomen van de overtreder. Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete. De miljonair Jussi Salonoja, die de worstenfabriek van zijn famile erfde, reed aan 80 km/u door Helsinki, waar een snelheidsbeperking van 40 km/u geldt. In 2002 gaf Salonoja zo’n zeven miljoen euro inkomsten aan bij de belastingen. In die inkomensschijf kost deze overtreding hem 170.000 euro of zo’n 2,5 procent van zijn jaarinkomen. Het bedrag van de boete kan eventueel nog veranderen als de politierechtbank van Helsinki de zaak behandelt. Mocht het op 170.000 euro blijven, dan verpulvert Salonoja het record van internetmiljonair Jaakko Rytsola, die vier jaar geleden 80.000 euro moest betalen voor een snelheidsovertreding. (KH) BRON: HLN http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...2863&p_lijst=1
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() en ons Phaedra moet maar 1000euro betalen voor de ZOVEELSTE overtreding.
Phaedra Hoste moet rijbewijs weer inleveren ---------------------------------------------------- De politierechtbank in Brugge heeft vandaag model en tv-presentatrice Phaedra Hoste veroordeeld tot 45 dagen rijverbod en duizend euro effectieve boete. Hoste werd op 7 juni 2003 onderschept toen ze met haar Jaguar te snel over de Koninklijke Baan in Bredene reed. Een motorrijder van de politie moest volgens zijn verklaring 180 km/u rijden om Hoste in te halen. Op de plaats van de feiten geldt een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur. De verdediging haalde onder meer aan dat de overtreding niet objectief werd vastgesteld. De vaststelling gebeurde niet met een geijkt toestel. De rechtbank hield bij haar uitspraak rekening met de eerdere veroordelingen van Hoste. Ze kreeg al een rijverbod van 15 dagen in Brugge en van 35 dagen in Dendermonde. De politierechter besloot het vonnis met de woorden: "Iedereen is gelijk voor de wet, arm of rijk, mooi of lelijk.". http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...1&p_artid=2856
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien eerst en vooral de onverdraagzaamheid en aggressie op de baan aanpakken !
![]() ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(op basis van niet ter zaken doende kenmerk als inkomen, schoenmaat of haarkleur dan nog)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe maak je uit wie een grootverdiener is?
De belastingsaangifte is alleen bij werknemers een goede bron. Mijn voorstel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis heel simpel:
1e overtreding: bij mij den afwas komen doen. 2e overtreding: afwas + kuisen 3e overtreding: afwas + kuisen + de was ophangen. Meer moet dat niet zijn.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dies
Dat is toch logisch, een straf moet een straf zijn, geen lachtertje voor de ene en een ruinatie voor een andere. Als ik morgen een boete van 2.5% van mijn neto loon mag neertellen, dan haal ik mijn schouders op, kwestie 25 euro gaat me niet zo hard schaden. Als uitkeringstrekkende, die elke euro nodig heeft om net rond te komen, is 18 eu een week geen brood met beleg. We spreken hier dan wel over boetes niet gehaald met te snel rijden, dus die Fin betaald een habbekrats, een vliegescheet ten opzichte van zijn inkomen. Neen, als ik morgen gestraft word met een boete van 1000 eu zoals het "schone" voorbeeld P. Hoste dan kan ik een maand op mijn kin kloppen.Die dame daarentegenover kan het blijkbaar weglachen. Voor onze ministers geld net hetzelfde, of hoogwaardigheidsbekleders.Een superboete van 2500 eu, tja, dat halen ze even met hun door de staat verstrekte visa uit de muur. Die superboetes zijn helemaal zo super niet dus.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je voor iedereen dezelfde boete hanteert, komt deze niet bij iedereen even hard aan. Iemand die het minimumloon verdient zal veel moeite hebben met een boete van 1000 euro, terwijl diezelfde boete voor een miljonair geen enkele betekenis heeft. Om te zorgen dat zo'n verkeersboete iedereen even hard in zijn portemonnee raakt, kun je die variabel maken naar inkomen. Er is dus wel degelijk een verband tussen inkomen en geldstraf, aangezien het effect van een geldstraf afhankelijk is van de hoeveelheid geld waarover iemand kan beschikken. Als je wil dat iedereen mentaal even zwaar gestraft wordt, is een variabele boete een goedeoplossing. Een alternatief is een vrijheidsstraf, daarbij is geen sprake van een onderscheid tussen mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een puntenrijbewijs is wel een goed alternatief, maar voor de schatkist niet zo aantrekkelijk. Bovendien moet er bij zeer forse overtredingen meteen ingegrepen worden. Iemand die een grote x aantal km. te hard rijdt, is gewoon een potentiële moordenaar en moet wat mij betreft ook als zodanig (poging tot doodslag) bestraft worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een dik verschil tussen het uitmelken van een kleine burger of het straffen van een moordenaar.
Voor moordenaars is vrijheidsberoving een basisstraf. Die vrijheidsberoving komt voor zowel arm als rijk hetzelfde aan.Had de misdadiger maar beter moeten nadenken voor ie de misdaad pleegde. Een bijkomende geldstraf,weerom proportioneel. Dan zijn beide misdadigers even hard gestraft.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om de poen blijft het te doen ! niet meer niet minder !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Alles wat er 'nieuw' is komt van Finland.
Zelf iets bedenken is blijkbaar te moeilijk
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() @Dimitri
Is er in Nederland geen puntensysteem voor jonge chaufeurs? (eerste 5 jaar ofzo) Ik heb er iets van gezien bij 'blik op de weg'.
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Blijft het bij minder dan drie ernstige overtredingen, dan wordt het beginnersrijbewijs na vijf jaar automatisch omgezet in een definitief rijbewijs. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil nu dat er een algemeen puntenrijbewijs wordt ingevoerd voor iedereen. De vraag is wanneer dat zal gebeuren, want de minister lijkt er niet zo'n voorstander van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Volkomen mee eens,bij klein mensen is dat een drama,bij dikke beurzen zelfs een spel,zie gumball ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze mag zich gelukkig prijzen,een gewoon mens zou zen rijbewijs kwijtspelen voor veel minder ![]() |
|
![]() |
![]() |