![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vermoed wel dat zoiets eerst langs Geert Bourgeois moet passeren ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De evolutie in Vlaanderen: meer Engels en minder Frans is dus volkomen normaal, positief en onvermijdelijk Eigenaardig maar wel typisch dat je hier niet vermeldt dat Franstaligen doorgaans geen Nederlands kennen en dat Nl er ook geen opgelegde tweede taal is (Fr wèl in Vl). Als je echt bekommerd ben over de vervreemding en polarizatie dan zou je dat toch in allereerste plaats moeten vermelden. 2) Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de verstandhouding tussen Vl en Fr in belgië zal verbeteren als bv Vl vernemen wat op de Fr duidingsprogramma's over de Vl zoal verteld wordt. Mogelijk gaan we dan nog vlugger naar een splitsing. 3) Vlaanderen heeft van het beste onderwijs ter wereld, ook wat taalkennis betreft. Daar moet dus niet aan geraakt worden. Het Fr onderwijs hinkt achterop, zeker ook in zake taalkennis. Daar moet dus iets gebeuren. Ze hebben de bevoegdheid om er iets aan te doen. Ten slotte denk ik dat goed bestuur belangrijker is dan het land hechter te maken. De feiten tonen aan dat die twee niet goed samengaan Laatst gewijzigd door luc broes : 29 juni 2007 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Omdat het ervoor kan zorgen dat men elkaar weer kent, nu hebben de meeste Belgen geen idee wat er aan de andere kant van de taalgrens gebeurd en de media kan dit gebrek aan kennis oplossen. Als men weer regelmatig met elkaar in contact komt (ookal is het slechts via de media) dan kan men weer naar elkaar toe groeien.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Mij dochter woont al jaren in Frankrijk, en het Fr aldaar is wel verschillend van het Belgisch Fr! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Mag ik u erop wijzen dat everytime volledig aan uw voorwaarde beantwoordt ...hij is dus van harte welkom in Vlaanderen ...
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 29 juni 2007 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Uhu, u zal het wel weten. Vertel me eens, hans: wat is de gemiddelde prijs van een appartement in Knokke?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Verfranste Vlamingen dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Is dat de reden waarom men in Frankrijk lacht met het 'frans' van de Walen?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom de Walen daarbij moeten bevoordeeld worden op de andere onmiddellijke buren, alleen maar omdat in 1830 een toevallige beslissing genomen is. Op de een of andere duistere manier heb jij schrik van een andere organisatie van jouw overheid. Wel, je hebt schrik om niets. Je hoeft zo weinig te vrezen van een staatshervorming als van de fusie van de gemeenten destijds, of van de instelling van distrikten in de stad Aantwaarpen. (tussen die distrikten is vb. nog geen oorlog uitgebroken; evenmin zal er een oorlog uitbreken tussen zelfstandig Wallonië en zelfstandig Vlaanderen; we zullen beide nog de € gebruiken als munt, en we zullen intensief handel drijven waaruit we beide winst en voordeel zullen puren)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij voelt zich hier zodanig thuis dat hij loopt te klagen dat hij aan de kust onvoldoende Franstalige TV-zenders kan ontvangen...
|
![]() |
![]() |