![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bwa, kweeni ze
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() en what about sieg heil??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Gone, gone, the damage dooooone.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ik sluit me hier bij aan. Langer dan 60 jaar werken zal moeten, maar je zal maar op je 51ste ergens worden buitengegooid hé. Vroeger toen er nog veel meer staatssectoren waren was het eenvoudiger, je had toen de "Zwartbergwet", voor elke job die verloren ging moest er één in de plaats komen. Aldus konden (in theorie althans) de 50-plussers elders aan de slag. Ergens zou men moeten streven om die ontslagen 50-plussers hoe dan ook aan 't werk te krijgen, want anders kan de politiek inderdaad de eigen (moeilijk doorgeduwde) regels niet meer toepassen.---- Jaja jong, ge moet maar op je 52ste ontslagen worden bij een kleine aannemer, na 36 jaar, geen gouden horloge, geen gouden handdruk, niks brugpensioen, nul de(versleten) botten of toch, jaja ieder week een briefje in de bus van de vdab.Juist ja, je kan daar of daar gaan kijken want ze helpen u zoeken....(Aanhef : U bent ingeschreven als werkzoekende bij de VDAB. Dit betekent dat u op zoek bent naar werk.)Met dan in kleine lettertjes ,met m'n gewone leesbril kan ik het niet lezen,onderaan : Ter info: Voor de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA), die bevoegd is voor de toekenning van uitkeringen, is het actief zoeken naar werk een belangrijke voorwaarde om blijvend aanspraak te kunnen maken opuitkeringen.De RVA zal dit nagaan bij langdurig werkzoekenden.
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Pretorian :
Citaat:
Pour les flamands la même chose ... Laatst gewijzigd door predator : 30 juni 2007 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ge kunt zeggen wat ge wilt allemaal hé. Ik werk daar, ik ben 50, ben op mijn veertiende beginnen werken, werk 29 jaar voor GM.Wij zijn niet gaan vragen of ze 2400 mensen willen buiten gooien. Ik weet niet of ik het brugpensioen aan neem, maar moest ik er niet werken, zou ik de regeling toejuichen.
Liever een 50 of 55 jarige op brugpensioen, daar betaalt de staat dan nog 10 of 15 jaar voor, dan een 20 of 25 jarige ontslaan, daar draait de staat nog 40 of 45 jaar voor op, want die sturen ze niet voor werk, ze sturen liever een 50 of 55 jarige, God weet waarom. Trouwens de 50 plussers die op 50 op brugpensioen gaan, komen in een, verplichte tewerkstellingscel terecht, waarin de RVA intensief opzoek gaat naar ander werk voor die mensen. ze zouden beter zoiets oprichten voor de duizenden jonge werklozen en daar werk voor zoeken. wij hebben de pech al dat we na jaren onze kloten afdraaien voor, het heil onzer werkgever, nu teveel zijn. Zelfs een overlevingsvergoeding wordt ons hier door sommigen blijkbaar niet gegund. Jullie zouden beter je mond uitwassen met zeep en eens nadenken over jullie egoïstisch gedrag, ipv ons de armoe in te willen jagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waar ik voorstander voor ben, is dat er een wettelijke regeling komt, dat bij brugpensioen, wat tenslotte slechts een verdoken vorm van mensen buiten gooien is, elke werkgever verplicht wordt om het stempelgeld op te trekken tot een bepaald bedrag. Groot bedrijf of kleine baas, allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Al maar goed dat het forum hier geen regering is.
Er zouden heel rare wetten gestemd worden, medunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 1 juli 2007 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() ik hoorde vandaag van de vrouw van een opel-werknemer van 56 hoe het zit: ze gaan op brugpensioen, maar als ze binnen het jaar samen met de VDAB een ander werk vinden dat hen ligt, dan kunnen (moeten?) ze alsnog actief blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Toch mogen wij niet vergeten dat uiteindelijk niet de arbeiders verantwoordelijk zijn voor deze situatie, maar wel het patronaat. Met een bedrijfsleiding die duizenden arbeiders van een goeddraaiende fabriek buitengooit heb ik geen medelijden, laat hen maar dokken.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 juli 2007 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |