![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zwerven op dit forum ook wel een aantal technocraten rond, die menen dat mensen die er niet voor gestudeerd hebben er beter over zwijgen, of die vinden dat niemand echt goed kan autorijden enz. Vandaar dat ik mijn reactie enigszins vanuit een Pavlovreflex heb geschreven. Bent u het met mij eens dat we dit incidentje achter ons kunnen laten?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 13 juli 2007 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik heb ook gezegd dat ik het een boeiende tekst vond, alleen een beetje ruw geschreven.µ We laten het achter ons, drinken een pint bier en gaan dan samen naar de cinéma.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben serieus hoor. Het is een kunstfilosoof.
't is nikske, 'k moet om 8 uur al gaan slapen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me toch nuttig om de volledige tekst eens mee te geven. Flinke brok lectuur, maar woord voor woord de moeite waard:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Goeie punten gekregen van die man, trouwens.
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 15 juli 2007 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Hij is filosoof en doceert voornamelijk kunstfilosofievakken blijkbaar. Ik heb nochtans het vak "politieke en sociale denkers" gekregen van hem, en dat ging niét over schilderijen had ik de indruk.
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Maar wat maakt het uit? De tekst moet beoordeeld worden op zijn argumenten, niet op zijn auteur.
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 15 juli 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige argumenten vind ik een beetje leeg. Het is niet X, het is Y! Maar x en y sluiten elkaar toch niet uit?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() In een poging zijn eigen intellectuele onvermogen te verbergen om de tekst van Prof. De Graeve te verwerken, probeert iemand de auteur van het artikel in een verkeerd daglicht te stellen.
Voor een intelligent iemand zou de inhoud van de tekst primeren over de naam die eronder staat, maar ja, elk aap kan slechts die kunstjes opvoeren die hem geleerd zijn. Of is het hier een hondje dat enkel geleerd heeft van langs de zijlijn te blaffen? Dat hij ook nog totaal verkeerd zit met wat hij te vertellen heeft over Prof. De Graeve is in de ganse context graag meegenomen om een bepaalde intellectuele luiheid van betrokkene te illustreren. Peter De Graeve http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=pete...how=all&p=true Filosofie van de kunst (tweejaarlijks, oneven jaren) Dit vak wordt gedoceerd in: Eerste licentie Wijsbegeerte - Wijsbegeerte / Dagonderwijs / Voltijds / 1ste Licentie / Tweede licentie Wijsbegeerte - Wijsbegeerte / Dagonderwijs / Voltijds / 2de Licentie / http://www.kubrussel.ac.be/onderwijs...ilprincipe.htm PETER DE GRAEVE is filosoof en docent aan de Hogeschool WenK (Gent). Hij studeerde aan de universiteiten van Gent, Parijs en Turijn, en promoveerde in Straatsburg op een proefschrift over Martin Heidegger. Hij neemt deel aan de werkgroep politieke filosofie van de K.U. Brussel. Hij publiceerde onder meer over Heidegger, Nietzsche, Deleuze. http://www.orpheusinstituut.be/default.asp?id=39&mnu=39 Peter De Graeve studeerde rechtsgeschiedenis en wijsbegeerte aan de Universiteit van Gent en doceert kunstfilosofie aan de Universiteit van Antwerpen en politieke filosofie aan de Katholieke Universiteit Brussel. Hij werkt momenteel aan een handboek over de Westerse esthetica, waarin een herinterpretatie van de platonische kunstfilosofie centraal zal staan. http://www.kubrussel.ac.be/onderwijs...evep/index.htm Peter de Graeve Peter de Graeve is als deeltijds docent verbonden aan de Afdeling Wijsbegeerte. http://www.vrijzinnighumanisme.be/ph...9&id_lezer=345 De Graeve, Peter Friedrich Nietzsche: chaos en [ ver] wording SUN, Amsterdam, 2003 http://www.scfa.be/?cat=lessenpakket...sus&cursus=189 Hedendaagse westerse filosofie 4 Nietzsche en de postmodernen INHOUD 1. Inleiding: Nietzsches plaats in de Westerse cultuur(geschiedenis) De erfenis van de Oude Grieken 2. Kritiek van de beschaving: de erfenis van het christendom 3. De gedachte van de eeuwige terugkeer 4. De tragiek van het bestaan – Nietzsche, een ‘existentiële’ denker? Slotbeschouwingen: Nietzsches relevantie voor de huidige tijd Docent: prof.dr. Peter De Graeve:
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je gemist dat ik zei dat ik het een interessante tekst vond? 'k vind zelfs dat hij voor grote delen gelijk heeft. Als zijn argumenten kloppen, waarvoor een deel - voor mij - niet falisifeerbaar zijn. Dus daar sta ik dan. Wat moet ik dan doen? Eens gaan kijken of ik hem een autoriteit kan noemen, natuurlijk. En mijn ondervindingen kunnen niet bepaald uitwijzen dat dat terecht zou zijn. De links die je geeft (beter, de tekst die eronder staat), geven mij ook die zekerheid niet. Nietzsche, Heidegger e.a. zijn niet bepaald Belgische geschiedenis. Citaat:
Het ging om kritiek. Maar u heeft toch ook geen kritiek? Het enige dat u ziet is een tekst anti-België en bent direct content. Dat is natuurlijk ook een beetje dwaas, vind je niet? Maar dat verandert niks aan mijn mening. Interessante tekst, goede argumenten. 'k heb niks anders beweert. Wat je hier dan onnozel zit te doen, weet ik niet goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie eerdere posts.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Binnenlandse politiek is niet een rubriek waar ik me mee bezig hou. Maar de analyse van Prof. Dr. De Graeve is de beste die ik -- ik lees inderdaad niet zoveel over binnenlandse politiek -- in jaren gelezen heb, en geeft enkele verrassende invalshoeken. Derhalve dacht ik dat mensen op dit forum die zich wel vaak roeren in deze rubriek die analyse punt voor punt grondig zouden uitpluizen en becommentariëren. Het blijft echter bij wat gemakkelijk commentaar op de auteur en een al dan niet wijfelende "ik vond het een boeiede tekst", of iets volgens die strekking.
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Om het goed te maken zal ik een van de komende dagen eens uitgebreid inhoudelijk beargumenteren wat ik goed vind en wat ik er minder goed aan vind. Zijn we dan terug vriendjes?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |