![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Linkse Vogel? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7,5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8,5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
9,5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Als je met sociaal voelend gewoon bedoeld dat ik politiek-bewust ben dan kan ik je daar praktisch geen antwoord op geven. Ik weet niet echt hoe ik er geïntresseerd in ben geraakt.
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wat is je mening over het Vlaams-nationalisme en de Vlaamse Beweging (waarmee ik bij het eerste de idee van de onafhankelijke Vlaamse staat bedoel en bij het tweede de organisaties die dat idee uitdragen of beweren uit te dragen)?
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel radicaal tegen de bewegingen die zo ver gaan dat ze vinden dat hun volk meer waard is dan een ander volk of dat hun cultuur mooier is als dat van een ander.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Je geeft dus toe dat er volkeren en culturen bestaan, mogen die dan niet een eigen leven leiden zonder te moeten worden opgezadeld met een constant gevoel van vrees voor verdringing en vernietiging?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Geloof jij in democratie? Welke democratie, maw hoe ver wil je daarin gaan? En welke partij vindt jij het meest geschikt om op te stemmen voor een echte democratie?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Hoe zou die vereniging van alle landen bestuurd moeten worden? Rechtstreekse democratie of onrechtstreekse democratie? Zouden de meeste bevoegdheden regionaal moeten gebeuren of vooral bij de "wereldregering" moeten liggen?
Denk je dat deze vereniging van de landen realistisch en haalbaar is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Dat is het nu juist. Ik pleit voor respect tussen onderlings culturen. Ik geef dat niet "toe". Ik heb dat nooit ontkent! Iedereen mag zijn eigen cultuur hebben. Nationalisme gaat dat probleem echt niet verhelpen hoor... Ik heb nergens gezegd dat ik wil dat iedereen dezelfde cultuur gaat lijden! Horrible zou ik daarop zeggen...
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 26 juli 2007 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor welke partij: zowieso niet één van de vier grote partijen. En ik hoop ook dat die verdomde kartels oprotten. Vooral N-VA omdat dat slecht is voor de kiezer die dan op het VB gaat stemmen om niet op CD&V te hoeven stemmen. Ik ben niet van mening dat sommige partijen duidelijk democratischer zijn dan anderen dus ik zou stemmen naar mijn mening over andere dingen. Democratie is een peulschil vergeleken met economie.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ooit al gedacht dat (directe) democratie een enorme impact op de economie kan hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() L. Vogel, als ge pro-Groen! zijt, zult ge waarschijnlijk ook iets tegen kerncentrales hebben, dus welk alternatief (of alternatieven) zul jij naar voor schuiven?
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=92787
Wat ga je daar antwoorden in de poll? (eerste bericht in de draad ook lezen)
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind in België dat het probleem juist is dat er te veel scheiding is. Betere samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië en de tweetaligheid moet ook beter worden. Over maatregelen gesproken: je kan niemand verbieden die in faciliteitgemeenten woont Frans te spreken. Dat is gewoon belachelijk en ethisch onverantwoord. Ik weet het niet goed... Ik voel in België totaal geen bedreiging van de Walen hoor! En 'op gebied houden' ... Ik vind eigenlijk dat dat niet echt nodig is hoor...
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Denk je dat dit in de (nabije?) toekomst ook zal gebeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als je echt wilt samenleven kies je voor onafhankelijkheid, in een Europees draagvlak zal samenleven met de Walen veel gemakkelijker zijn dan nu...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Vooral Zonne-energie. Dat is dé energie van de toekomst. Het biedt zeer veel mogelijkheden. Op dit moment is het nog onefficiënt: 1,5 Watt per vierkante decimeter. Maar dat gaat net zoals met de computerchips. Op den duur kunnen ze misschien wel 20 Watt per dm² verkrijgen. En dan begint het een stuk gemakkelijker te gaan.