Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Linkse Vogel?
1 1 9,09%
2 1 9,09%
3 1 9,09%
4 0 0%
5 2 18,18%
6 0 0%
7 0 0%
7,5 0 0%
8 0 0%
8,5 1 9,09%
9 2 18,18%
9,5 0 0%
10 3 27,27%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2007, 15:23   #21
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Voor een 14 jarige ben jij een bijzonder iemand !!!
Hoe komt het dat jij zo sociaal voelend bent op Uw leeftijd?
Wat bedoel je precies met sociaal voelend? Dat ik bewust ben over armoede? In dat geval: ik ben er mee opgevoed mijn ouders hebben me steeds duidelijk gemaakt als ik zei dat ik niet tevreden ben (bijvoorbeeld de tafel afruimen ofzo) dat er mensen in nog veel moeilijkere situaties zitten als mij. Ik kom uit een Freinetschool in Leuven (Lagere), daar ging het niet bepaald meer over politiek maar het was eigenlijk een school met tamelijk veel "linkse" ouders en leerkrachten. Wij zaten in het Freinet-onderwijs en een belangrijk onderdeel daarvan was dat er projecten werden gehouden waar je zelf mocht kiezen waarover ze gingen. En daarbij werd je automatisch geconfronteerd met armoede.

Als je met sociaal voelend gewoon bedoeld dat ik politiek-bewust ben dan kan ik je daar praktisch geen antwoord op geven. Ik weet niet echt hoe ik er geïntresseerd in ben geraakt.
Oud 26 juli 2007, 15:26   #22
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
mag ik u jordanië aanraden? prachtig land met hele lieve mensen. al is dat nu wel enigszins veranderd met al die irakese vluchtelingen

soit, on-topic, worden je radicaal-linkse standpunten scheef bekeken op je school door medeleerlingen, leraren,...? hoe ga je daarmee om?
Och op school kennen de meesten de verhouding links-rechts niet eens... De leerlingen uiteraard. Ik wordt eerder scheef bekeken omdat ik zoveel met politiek bezig ben. (niet door iedereen hoor, er zijn er ook een heleboel die er geen problemen mee hebben.) Ik praat met mijn vrienden praktisch nooit over politiek. De leraren weten niet echt dat ik zo ben, uitgezonderd enkelen.
Oud 26 juli 2007, 15:30   #23
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wat is je mening over het Vlaams-nationalisme en de Vlaamse Beweging (waarmee ik bij het eerste de idee van de onafhankelijke Vlaamse staat bedoel en bij het tweede de organisaties die dat idee uitdragen of beweren uit te dragen)?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 15:34   #24
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Zij zijn wel eerder links. Maar ik ben zeker linkser en progressiever als hen. Ik ben ook veel meer met politiek bezig als hen en ben vaak bewuster over de stand van zaken en weet veel meer over de inhoud ervan. Zo kan ik mij ook gemakkelijker tonen als een radicale linkse.

Naar mijn weten is er niet echt iemand die mij "politiek heeft opgevoed".
Bedankt voor je antwoord.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 15:46   #25
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat is je mening over het Vlaams-nationalisme en de Vlaamse Beweging (waarmee ik bij het eerste de idee van de onafhankelijke Vlaamse staat bedoel en bij het tweede de organisaties die dat idee uitdragen of beweren uit te dragen)?
Zelf ben ik zeker niet Vlaams of nationalist. Ik weet niet goed wat ik er over moet denken. Ik ben tegen het vlaams-nationalisme omdat ik vind dat het volkeren van elkaar scheidt. Ik hecht geen waarde aan nationaliteiten dus ik ben tegen de onafhankelijkheid. Zoals ik al gezegd heb voel ik me verbonden met iedereen in de wereld. Ik heb er helemaal niks op tegen dat sommige mensen wel nationalistsich zijn of voor de onafhankelijkheid. Veel mensen zijn fier op hun afkomst en dat kan ik zeker begrijpen. Sommige mensen voelen zich veel meer Vlaming dan Belg, dat kan ik begrijpen.

Maar ik ben wel radicaal tegen de bewegingen die zo ver gaan dat ze vinden dat hun volk meer waard is dan een ander volk of dat hun cultuur mooier is als dat van een ander.
Oud 26 juli 2007, 15:50   #26
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Maar ik ben wel radicaal tegen de bewegingen die zo ver gaan dat ze vinden dat hun volk meer waard is dan een ander volk of dat hun cultuur mooier is als dat van een ander.
Je geeft dus toe dat er volkeren en culturen bestaan, mogen die dan niet een eigen leven leiden zonder te moeten worden opgezadeld met een constant gevoel van vrees voor verdringing en vernietiging?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 15:51   #27
baseballpolitieker

Standaard

Geloof jij in democratie? Welke democratie, maw hoe ver wil je daarin gaan? En welke partij vindt jij het meest geschikt om op te stemmen voor een echte democratie?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 26 juli 2007, 16:00   #28
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Hoe zou die vereniging van alle landen bestuurd moeten worden? Rechtstreekse democratie of onrechtstreekse democratie? Zouden de meeste bevoegdheden regionaal moeten gebeuren of vooral bij de "wereldregering" moeten liggen?

Denk je dat deze vereniging van de landen realistisch en haalbaar is?
Oud 26 juli 2007, 16:42   #29
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Je geeft dus toe dat er volkeren en culturen bestaan, mogen die dan niet een eigen leven leiden zonder te moeten worden opgezadeld met een constant gevoel van vrees voor verdringing en vernietiging?
Dat is het nu juist. Ik pleit voor respect tussen onderlings culturen. Ik geef dat niet "toe". Ik heb dat nooit ontkent! Iedereen mag zijn eigen cultuur hebben. Nationalisme gaat dat probleem echt niet verhelpen hoor... Ik heb nergens gezegd dat ik wil dat iedereen dezelfde cultuur gaat lijden! Horrible zou ik daarop zeggen...

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 26 juli 2007 om 16:48.
Linkse Vogel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 17:00   #30
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Geloof jij in democratie? Welke democratie, maw hoe ver wil je daarin gaan? En welke partij vindt jij het meest geschikt om op te stemmen voor een echte democratie?
Zeker geloof ik daarin. Ik vind dat er wel nog wat veranderingen mogen komenn, dingen die ECHT niet democratisch zijn: Afschaffing koningshuis gelijklopende lijn tussen aantal stemmen en aantal zetels (verwerping van de systemen van vooral Imperali en ook D'Hondt), rechtstreekse verkiezing van politieke hoofden (minister-pres, burgemeester, vlaams min-pres enz...) en dan moet de partij van de rechtstreeks-verkozene zowieso zetelen in de uitvoerende macht, afschaffing kiesdrempel,... eeuh... ik weet niet helemaal vanbuiten wat ik allemaal wil dus als er nog dingen zijn mag je het me gerust vragen.

Voor welke partij: zowieso niet één van de vier grote partijen. En ik hoop ook dat die verdomde kartels oprotten. Vooral N-VA omdat dat slecht is voor de kiezer die dan op het VB gaat stemmen om niet op CD&V te hoeven stemmen. Ik ben niet van mening dat sommige partijen duidelijk democratischer zijn dan anderen dus ik zou stemmen naar mijn mening over andere dingen. Democratie is een peulschil vergeleken met economie.
Oud 26 juli 2007, 17:04   #31
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist. Ik pleit voor respect tussen onderlings culturen. Ik geef dat niet "toe". Ik heb dat nooit ontkent! Iedereen mag zijn eigen cultuur hebben. Nationalisme gaat dat probleem echt niet verhelpen hoor... Ik heb nergens gezegd dat ik wil dat iedereen dezelfde cultuur gaat lijden! Horrible zou ik daarop zeggen...
Wat stel jij dan als maatregelen voor om beide belgische culturen/talen (walen/frans en vlamingen/nederlands) in stand te houden op hun eigen gebied? (heb ik het vooral over de taalgrens en over brussel en de faciliteitsgemeenten)

Oud 26 juli 2007, 17:07   #32
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Voor welke partij: zowieso niet één van de vier grote partijen. En ik hoop ook dat die verdomde kartels oprotten. Vooral N-VA omdat dat slecht is voor de kiezer die dan op het VB gaat stemmen om niet op CD&V te hoeven stemmen. Ik ben niet van mening dat sommige partijen duidelijk democratischer zijn dan anderen dus ik zou stemmen naar mijn mening over andere dingen. Democratie is een peulschil vergeleken met economie.
Van de reeds opgekomen partijen zijn er naar mijn mening ook geen echte democratische partijen, daarom Vrij Vlaanderen, zou je misschien eens de moeite willen doen om heel de site te willen lezen en je commentaar te geven? (ps: ofwel lees je hem niet ofwel helemaal, zo half gaat niet want dan ga je dingen interpreteren die uit een context zijn gehaald )

Ooit al gedacht dat (directe) democratie een enorme impact op de economie kan hebben?

Oud 26 juli 2007, 17:40   #33
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

L. Vogel, als ge pro-Groen! zijt, zult ge waarschijnlijk ook iets tegen kerncentrales hebben, dus welk alternatief (of alternatieven) zul jij naar voor schuiven?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 18:01   #34
baseballpolitieker

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=92787

Wat ga je daar antwoorden in de poll? (eerste bericht in de draad ook lezen)

Oud 26 juli 2007, 21:27   #35
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Hoe zou die vereniging van alle landen bestuurd moeten worden? Rechtstreekse democratie of onrechtstreekse democratie? Zouden de meeste bevoegdheden regionaal moeten gebeuren of vooral bij de "wereldregering" moeten liggen?

Denk je dat deze vereniging van de landen realistisch en haalbaar is?
Ik had even zin om dit simpel met een woord te zeggen: anarchie. Maar die verleiding kan ik weerstaan. Geen wereldregering. Regionale macht maar een goede samenwerking tussen de regio's. Er moet een soort van wereldparlement komen ofzo, net zoals EU. De VN is in die richting maar dat is niet goed genoeg. ALLE landen moeten er bij aangesloten zijn. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat Turkije niet mag toetreden tot de EU. Juist door toe te treden zal te toestand er verbeteren! er moet nog steeds de meeste macht bij de regio's liggen maar er moeten ook zeer zeker afspraken worden gemaakt op internationaal niveau. Rechtstreekse verkiezing van het volk met afgevaardigden per land. Ik denk zeer zeker dat het realistisch is. Ik vind het op dit moment zelfs onrealistisch dat het er NIET is.
Oud 26 juli 2007, 21:31   #36
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat stel jij dan als maatregelen voor om beide belgische culturen/talen (walen/frans en vlamingen/nederlands) in stand te houden op hun eigen gebied? (heb ik het vooral over de taalgrens en over brussel en de faciliteitsgemeenten)
Ik vind in België dat het probleem juist is dat er te veel scheiding is. Betere samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië en de tweetaligheid moet ook beter worden. Over maatregelen gesproken: je kan niemand verbieden die in faciliteitgemeenten woont Frans te spreken. Dat is gewoon belachelijk en ethisch onverantwoord. Ik weet het niet goed... Ik voel in België totaal geen bedreiging van de Walen hoor! En 'op gebied houden' ... Ik vind eigenlijk dat dat niet echt nodig is hoor...
Oud 26 juli 2007, 21:33   #37
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Denk je dat dit in de (nabije?) toekomst ook zal gebeuren?
Oud 26 juli 2007, 21:36   #38
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Ik vind in België dat het probleem juist is dat er te veel scheiding is. Betere samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië en de tweetaligheid moet ook beter worden. Over maatregelen gesproken: je kan niemand verbieden die in faciliteitgemeenten woont Frans te spreken. Dat is gewoon belachelijk en ethisch onverantwoord. Ik weet het niet goed... Ik voel in België totaal geen bedreiging van de Walen hoor! En 'op gebied houden' ... Ik vind eigenlijk dat dat niet echt nodig is hoor...
Dan weet je toch dat culturen/talen/volkeren zullen worden onderdrukt, over andere de baas spelen hoort nu eenmaal bij het mens zijn, dus als jij geen regels gaat maken of alles op een boeltje gaat gooien zal uiteindelijk de ene winnen op de andere zo simpel is da. Ik zeg niet dat het het Nederlands of het Frans wordt mss zelfs iets anders maar het zal gebeuren. Zou het dan niet beter zijn dat we splitsen en ieder voor zijn eigen opkomt, dat iedereen over zijn eigen toestand zorg draagt en ook de verantwoordelijkheden zelf draagt, dan constant de schuld op de walen of de vlamingen te willen steken?
Als je echt wilt samenleven kies je voor onafhankelijkheid, in een Europees draagvlak zal samenleven met de Walen veel gemakkelijker zijn dan nu...?

Oud 26 juli 2007, 21:39   #39
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Dan weet je toch dat culturen/talen/volkeren zullen worden onderdrukt, over andere de baas spelen hoort nu eenmaal bij het mens zijn, dus als jij geen regels gaat maken of alles op een boeltje gaat gooien zal uiteindelijk de ene winnen op de andere zo simpel is da. Ik zeg niet dat het het Nederlands of het Frans wordt mss zelfs iets anders maar het zal gebeuren. Zou het dan niet beter zijn dat we splitsen en ieder voor zijn eigen opkomt, dat iedereen over zijn eigen toestand zorg draagt en ook de verantwoordelijkheden zelf draagt, dan constant de schuld op de walen of de vlamingen te willen steken?
Als je echt wilt samenleven kies je voor onafhankelijkheid, in een Europees draagvlak zal samenleven met de Walen veel gemakkelijker zijn dan nu...?
Schitterende tekst van Baseballpolitieker, ik zeg dat ommdat Baseballpolitieker normaal het forum vol spamt, maar deze post is een juweeltje.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 21:40   #40
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
L. Vogel, als ge pro-Groen! zijt, zult ge waarschijnlijk ook iets tegen kerncentrales hebben, dus welk alternatief (of alternatieven) zul jij naar voor schuiven?
Vooral Zonne-energie. Dat is dé energie van de toekomst. Het biedt zeer veel mogelijkheden. Op dit moment is het nog onefficiënt: 1,5 Watt per vierkante decimeter. Maar dat gaat net zoals met de computerchips. Op den duur kunnen ze misschien wel 20 Watt per dm² verkrijgen. En dan begint het een stuk gemakkelijker te gaan.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be