Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 10:24   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens paaseitjes vergelijken met hoofddoeken dragen is absurt, als zij met hun "suikerfeest" graag snopejes zouden willen uitdelen zou daar ook geen bezwaar op zijn.
Denk je nu werkelijk dat er geen commentaar op zou zijn als men tijdens het suikerfeest gesubsidieerde snoepjes uitgedeeld zouden worden?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:26   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Denk je nu werkelijk dat er geen commentaar op zou zijn als men tijdens het suikerfeest gesubsidieerde snoepjes uitgedeeld zouden worden?
het punt blijft dat dit onze cultuur is, en dat zij zich dienen aan te passen.
Love it or leave it!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:27   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom zou daar commentaar op zijn? Welke gesubsidieerde hoofddoek heeft dit al eens voorgesteld, laat staan GEËIST? Of zouden ze het vervelend vinden als ook een niet-moslim een gesubisideerd suikerfeestsnoepje zou krijgen?

Hoeveel miljoenen denk je dat er al over de balk zijn gesmeten op gesubsidieerde hoofddoeken van hun gesubsidieerde "feestjes" te voorzien denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2007 om 10:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:29   #24
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ze kunnen het CGKR inschakelen. Deze zullen welwillend deze klacht ondersteunen.

Paaseitjes geven zal tot schending van de mensenrechten uitgeroepen worden, terwijl bvb. vrouwenbesnijdenis maar getolereerd moet worden omwille van verdraagzaamheid tegenover de Islam.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:32   #25
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk. En iemand heeft het hier over 'argumenten'?

Chocolade eitjes en winterversiering, feest van de lente... dat heeft niks met stigmatisering en vrouwenonderdrukking te maken, laat staan met geloof. Plus het zijn leuke dingen, ofte tradities, waar kinderen alleen maar plezier aan hebben. Dat kan men van verplichte koplappen niet zeggen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:35   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zou daar commentaar op zijn? Welke gesubsidieerde hoofddoek heeft dit al eens voorgesteld, laat staan GEËIST? Of zouden ze het vervelend vinden als ook een niet-moslim een gesubisideerd suikerfeestsnoepje zou krijgen?
Ik zou daar commentaar op leveren. Net zoals op kerstbomen en paaseieren en hoofddoeken.

Citaat:
Hoeveel miljoenen denk je dat er al over de balk zijn gesmeten op gesubsidieerde hoofddoeken van hun gesubsidieerde "feestjes" te voorzien denk je?
Geen flauw idee. Wrslk teveel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:38   #27
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vergeet je ineens Istanbul?
Heb jij in Istanbul slechts 3 hoofddoeken gezien?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:53   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Het zijn grote steden, men draagt er bijna geen hoofddoeken.
Gent en Antwerpen zijn ook grote steden, men ziet er meer hoofddoeken rondlopen als in Antalya en Bodrum.
Jup en Antalya en Bodrum zijn enorm representatief voor Turkije en het zijn vooral geen oorden die overspoeld worden door VTM en frigoboxtoeristen.

Voor de rest is het natuurlijk een compleet belachelijke eis. Maar door aandacht aan die zever te schenken geef je hen natuurlijk exact wat ze willen.

Laatst gewijzigd door fox : 22 augustus 2007 om 10:54.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:54   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jup en Antalya en Bodrum zijn enorm representatief voor Turkije en het zijn vooral geen oorden die overspoeld worden door VTM en frigoboxtoeristen.
In Istanbul zie je alvast minder kopvodden dan in Gent of Antwerpen of Thielemans-town.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2007 om 10:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:55   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Istanbul zie je alvast minder kopvodden dan in Gent of Antwerpen.
Niet waar.
Oud 22 augustus 2007, 10:56   #31
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Niet waar.
Welles.
DenKempenzoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:03   #32
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

En het zal er niet op verbeteren, ik liep gisteren rond in Gent en verschoot ervan hoeveel allochtonen ik op straat tegenkwam.

Aha, gij waart die mens die helemaal bleek en met angstzweet op het voorhoofd langs de muren kroop.

Tactisch een blunder natuurlijk dat ze kerstmis en pasen aanvallen. Beetje wanhoopsdaad. Maar wat maakt het uit of iemand een hoofddoek draagt aan een loket? Zolang de mens zijn werk doet en mij respecteert schrikt de al dan niet duidelijke geloofsovertuiging mij niet af. Sommige loketbedienden zouden ze beter een tijdje op cursus sturen of even een andere functie geven, want er zijn daar boerse typekes bij. Goeie professionele mensen, de rest mag maakt niets uit.

Laatst gewijzigd door TommyMax2 : 22 augustus 2007 om 11:03.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:21   #33
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
En het zal er niet op verbeteren, ik liep gisteren rond in Gent en verschoot ervan hoeveel allochtonen ik op straat tegenkwam.

Aha, gij waart die mens die helemaal bleek en met angstzweet op het voorhoofd langs de muren kroop.

Tactisch een blunder natuurlijk dat ze kerstmis en pasen aanvallen. Beetje wanhoopsdaad. Maar wat maakt het uit of iemand een hoofddoek draagt aan een loket? Zolang de mens zijn werk doet en mij respecteert schrikt de al dan niet duidelijke geloofsovertuiging mij niet af. Sommige loketbedienden zouden ze beter een tijdje op cursus sturen of even een andere functie geven, want er zijn daar boerse typekes bij. Goeie professionele mensen, de rest mag maakt niets uit.
Helemaal akkoord ! Ik word aan het loket veel liever geholpen door een keurig Nederlands sprekende Moslima dan door een boerse blanke die me in het dialect te woord staat . En of iemand in een of andere god of allah wil geloven interesseert mij verder geen bal ! Daar heb ik ook geen zaken mee , daar heb ik mij ook niet mee te moeien .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:25   #34
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar.
Nog nooit naar turkije geweest zeker?
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:32   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Istanbul zie je alvast minder kopvodden dan in Gent of Antwerpen of Thielemans - town.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:32   #36
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Helemaal akkoord ! Ik word aan het loket veel liever geholpen door een keurig Nederlands sprekende Moslima dan door een boerse blanke die me in het dialect te woord staat . En of iemand in een of andere god of allah wil geloven interesseert mij verder geen bal ! Daar heb ik ook geen zaken mee , daar heb ik mij ook niet mee te moeien .

Het zal eerder een keurig Nederlands sprekende blanke man en een amper verstaanbare en zichtbare moslima zijn.....
Welk geloof hij/zij heeft interreseerd me ook niet maar ik hoef/wil er niet mee geconfronteerd te worden!
Zo min als ik wil geconfronteerd worden met een politieagent met hakenkruis aan zijn nek zo min wil ik geconfronteerd worden met een moslima met hoofddoek aan het loket!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:35   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Het zal eerder een keurig Nederlands sprekende blanke man en een amper verstaanbare en zichtbare moslima zijn.....
Welk geloof hij/zij heeft interreseerd me ook niet maar ik hoef/wil er niet mee geconfronteerd te worden!
Zo min als ik wil geconfronteerd worden met een politieagent met hakenkruis aan zijn nek zo min wil ik geconfronteerd worden met een moslima met hoofddoek aan het loket!
En gelijk heb je !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 11:41   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Nog nooit naar turkije geweest zeker?
Enkel naar Istanbul op hotel in het niet-toeristische gedeelte. Idd niet naar Antalya en Bodrum, maar veel zal ik daar niet gemist hebben denk ik.
Oud 22 augustus 2007, 11:42   #39
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het flauw maar al bij al een goed punt.

Er moest volledige neutraliteit zijn betreffende goedsdienst en die is er dus niet.
Een moslima mag ook geen Koranverzen aan de muur hangen tijdens de Ramadam vanwege die neutraliteit ik zie niet waarom het omgekeerd dan ook niet het geval zou mogen zijn.
Oud 22 augustus 2007, 11:42   #40
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Paaseitjes geven zal tot schending van de mensenrechten uitgeroepen worden, terwijl bvb. vrouwenbesnijdenis maar getolereerd moet worden omwille van verdraagzaamheid tegenover de Islam.
Dit is 'humoristisch' bedoeld, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
In Istanbul zie je alvast minder kopvodden dan in Gent of Antwerpen of Thielemans-town.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be