Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 17:21   #21
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik ben blij dat die opmerking uit de mond van een N-VA'er komt.
Robert is geen NVA-er. Gij weet dat.

O zo zwakjes.

Citaat:
De enige bedoeling van streberke Weverke was, en is, om in de belangstelling te staan. Altijd prijs heeft hij gedacht: ofwel een postje in de regering, ofwel als een onverzettelijke held weer naar mijn partij terugkeren.
En daar is wat exact fout mee?

Citaat:
Toch zou het voor Weverke wel eens zwaar kunnen tegenvallen als hij hoopt om van deze onmogelijke regeringsvorming garen te spinnen.
Ik denk dat gij aan uw theewater voelt dat de NVA wel eens spectaculair zou kunnen beloond worden in 2009. En dat gij daar een probleem mee hebt.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 september 2007 om 17:22.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 17:42   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De enige bedoeling van streberke Weverke was, en is, om in de belangstelling te staan. Altijd prijs heeft hij gedacht: ofwel een postje in de regering, ofwel als een onverzettelijke held weer naar mijn partij terugkeren.
En wat exact is daar mis mee? Als maar meer Vlaamse excellenties meedongen naar de onverzettelijkheidsaward.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 18:55   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat die opmerking uit de mond van een N-VA'er komt. De enige bedoeling van streberke Weverke was, en is, om in de belangstelling te staan. Altijd prijs heeft hij gedacht: ofwel een postje in de regering, ofwel als een onverzettelijke held weer naar mijn partij terugkeren. Toch zou het voor Weverke wel eens zwaar kunnen tegenvallen als hij hoopt om van deze onmogelijke regeringsvorming garen te spinnen.
Door mensen als u en Jan Hyoens en door mensen als Clemens indertijd, zullen we nooit een vrij Vlaanderen kennen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:20   #24
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wie bedoelt u met 'enfant terrible'? Het Cdh of het FDF?
Ik vind dat Ecolo consequent moet zijn en eveneens het FDF als scherpslijper zou moeten weren.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:22   #25
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Door mensen als u en Jan Hyoens en door mensen als Clemens indertijd, zullen we nooit een vrij Vlaanderen kennen.
Akkoord, maar hoe representatief zijn ze nog? Verder doet er zich iets merkwaardig voor : door de onverzettelijkheid van de Franstaligen zou het wel eens kunnen dat de Vlamingen in de diverse partijen of het nu confederalisten, Belgicisten of separatisten zijn, zullen verplicht zijn aan één zeel te trekken, al was het maar uit schrik in 2009 afgestraft te worden indien ze collaboreren met de Franstaligen. M.a.w., de Franstaligen zijn bezig onze onafhankelijkheid te realiseren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:07   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Akkoord, maar hoe representatief zijn ze nog? Verder doet er zich iets merkwaardig voor : door de onverzettelijkheid van de Franstaligen zou het wel eens kunnen dat de Vlamingen in de diverse partijen of het nu confederalisten, Belgicisten of separatisten zijn, zullen verplicht zijn aan één zeel te trekken, al was het maar uit schrik in 2009 afgestraft te worden indien ze collaboreren met de Franstaligen. M.a.w., de Franstaligen zijn bezig onze onafhankelijkheid te realiseren.
héhéhéhé... misschien horen we Vandeurzen dan toch zeggen dat separatisme op de politieke agenda staat.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:10   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Bart Dewever heeft nog altijd geen kiezersbedrog gepleegd. Als er geen staatshervorming komt en geen splitsing van bhv, en n-va blijft toch in de regering zitten, d�*n mag u van uw kloten maken. En dan zal ik dat ook doen.
Maar momenteel moeten we nog altijd wachten met spanning op wat komen zal.
Euh, bent u de verkiezingscampagne van 2004 vergeten?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:15   #28
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
héhéhéhé... misschien horen we Vandeurzen dan toch zeggen dat separatisme op de politieke agenda staat.
Hij beseft het nog niet...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:37   #29
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Robert is geen NVA-er. Gij weet dat.

O zo zwakjes.

En daar is wat exact fout mee?

Ik denk dat gij aan uw theewater voelt dat de NVA wel eens spectaculair zou kunnen beloond worden in 2009. En dat gij daar een probleem mee hebt.
Hoe kun jij weten wat ik weet? O, zo zwakjes. En als ik Robert ten onrechte een N-VA'er noem, sorry dan.

Neen, er is helemaal niets fout mee dat Weverke de Belgische kaart zou trekken.

Ik voel niets, ik denk eerder dat jij boven je theewater bent.

N-VA beloond?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 21:11   #30
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ecolo zou oranje-blauw wel willen depaneren. Alleen moet Groen! ook meedoen en... moet de N-VA er uit (sic).

Is dit het begin van een cordon sanitaire?
Ja, maar mét NVA is er geen Belgisch land te bezeilen, en Ecolo en Groen! zijn nog altijd Belgische partijen, en sorry, maar NVA krijgt meer en meer VB-allures..
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 21:18   #31
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
correct
Klets NVA én FDF buiten - misschien komen we dan wel ergens uit
Oud 4 september 2007, 21:34   #32
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het zou niet verwonderlijk zijn. Als je je gedraagt als een enfant terrible, dan moet je achteraf niet verbaast zijn als je in de hoek moet staan.

offtopic:
Montalcino,

Mooi avatar. Wie is dat?
Elke familie heeft zo zijn zwart schaap CD&V had NVA nodig om de grootste te worden, maar het is ondertussen 'the pain tn the ass' (of de cactus zoals Decroo zegt). Idem dito voor het FDF, want zonder was MR nooit gegroeid. Zij zijn inderdaad de stoute kinderen van de klas, wat het hopeloos maakt. Lees vandaag maar eens het interview met Millequet in Humo: c'est une grande dame, en zeker niet 'madamme non'. DUS: zet de twee stoute llerlingen maar in de hoek, met hun knieën in klompern én met ezelsoren op en twee strijkijzers in hun handen, zoals men vroeger in het katholiek onderwijs deed, en maak een regering die zich kan bezig houden met wat echt telt: de uitverkoop van onze energie aan Frankrijk, de honger in Darfur, de nakende rebellenoorlog in Congo, de uitverkoop van onze auto-industrie. First things first - en laat een raad van wijzen zich over het communotaire buigen, want politici komen er sowieso niet uit..
Oud 4 september 2007, 22:30   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Elke familie heeft zo zijn zwart schaap CD&V had NVA nodig om de grootste te worden, maar het is ondertussen 'the pain tn the ass' (of de cactus zoals Decroo zegt). Idem dito voor het FDF, want zonder was MR nooit gegroeid. Zij zijn inderdaad de stoute kinderen van de klas, wat het hopeloos maakt. Lees vandaag maar eens het interview met Millequet in Humo: c'est une grande dame, en zeker niet 'madamme non'. DUS: zet de twee stoute llerlingen maar in de hoek, met hun knieën in klompern én met ezelsoren op en twee strijkijzers in hun handen, zoals men vroeger in het katholiek onderwijs deed, en maak een regering die zich kan bezig houden met wat echt telt: de uitverkoop van onze energie aan Frankrijk, de honger in Darfur, de nakende rebellenoorlog in Congo, de uitverkoop van onze auto-industrie. First things first - en laat een raad van wijzen zich over het communotaire buigen, want politici komen er sowieso niet uit..
Om dan vervolgens afgeslacht te worden door de kiezer, die een Belgisch compromis niet nog een keer zal accepteren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 00:17   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ja, maar mét NVA is er geen Belgisch land te bezeilen, en Ecolo en Groen! zijn nog altijd Belgische partijen, en sorry, maar NVA krijgt meer en meer VB-allures..
Waarom? Mensen hebben gestemd voor het N-VA programma. Die is sederd haar oprichting nog niks veranderd.
Een meethode gebruiken is geen afvoer van programma.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 00:28   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom? Mensen hebben gestemd voor het N-VA programma. Die is sederd haar oprichting nog niks veranderd.
Tot hiertoe houden ze woord, dus..... .
Ik ben wel VB' er maar als het goed is mag het ook gezegd worden vind ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 04:01   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Als dat er zou komen, betekent dit het onmiddelijke einde van België.
Wat een onzin, NVA vertegenwoordigt amper 5% van de Vlaamse kiezers, minder dan groen!. Geen enkele grote Vlaamse partij behalve het VB wil België splitsen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 04:05   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
klopt, maar vermits haar separatistische programma nog geen haar veranderd is, zie ik niet in hoe er ooit een regering zal komen met NVA EN franstaligen. Voor de NVA is het vormen van een nieuwe regering, of betere instellingen, geen prioriteit. Prioriteit voor de NVA is zo veel mogelijk bevoegdheden op Vlaams niveau, zo weinig mogelijk voor belgië. Die houding zie je zelfs bij Bourgeois, die weigert samen te werken met federale instanties in het beheer van het Vlaamse ontwikkelingsbeleid, wat uiteraard de efficiëntie nauwelijks bevordert...
Oud 5 september 2007, 04:09   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de titel van een item op "man bijt hond" wel goed vandaag. "Kaakslagroom"... Een subtiele maar toch duidelijke verwijzing naar de actualiteit.
Oud 5 september 2007, 04:15   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, neen, niets daarvan. Dit zou alleen maar het cordon rond het Vlaams Belang aan het wankelen brengen. Men legt geen cordon rond drie man en een (ezels)paardenkop. Pas op de dag dat de partij van het Weverke meer dan 10% haalt, worden palen en schrikdraad uit de tricolore kast gehaald.

Nogmaals, ik heb geen respect voor een man die wist dat hij niet kon slagen in wat hij zijn kiezers beloofd heeft. Of is het Weverke nu echt zo naief?
Ik vind dat hij vooral veel noten op z'n zang heeft voor een partijtje van maar amper 5%, net zoals Spirit trouwens.
Oud 5 september 2007, 04:18   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart Dewever heeft nog altijd geen kiezersbedrog gepleegd. Als er geen staatshervorming komt en geen splitsing van bhv, en n-va blijft toch in de regering zitten, d�*n mag u van uw kloten maken. En dan zal ik dat ook doen.
Maar momenteel moeten we nog altijd wachten met spanning op wat komen zal.
BHV zal gesplitst worden en er komt een (bescheiden) staatshervorming, en daar is niets mis mee. Maar NVA blokkeert deze doelstellingen door zich volledig compromisloos op te stellen en alle tegeneisen van de franstaligen in de grond te boren, net als Spirit voor hen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 september 2007 om 04:19.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be