![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 18/02/2004
Verkiezing van een lid van de Vlaamse regering De heer Filip Dewinter: Ik voel zowel plaatsvervangende schaamte als medelijden. Het politiek bedrijf is tot een circus verworden, met de Vlaamse regering als apenkot. De vertoning van de voorbije dagen doet denken aan een carnavalsverkiezing. Ook de Vlaamse regering beperkt zich tot minister spelen. De politieke partijen van de meerderheid maar ook bepaalde politici in de oppositie hebben sadomasochistische neigingen : ze mikken op zelfdestructie. Het schokt me dat de heer Sannen niet om principiële redenen ontslag genomen heeft maar wegens zijn carrière en een lijstvorming. De particratie overheerst het Vlaamse belang. De kiezer zal op 13 juni reageren op de politieke slapstick. Wij zijn bereid om, zoals de Gazet van Antwerpen vanmorgen stelde, de rol van botsautootje te spelen in de kermis van de Wetstraat. In het middagjournaal zei de heer Tavernier dat hij vier maanden campagne zal voeren voor Groen!, regeren is blijkbaar niet belangrijk. De Vlaamse regering is een uitzendbureau van propagandisten, met minister Tavernier als Suzanne van Interlabor. Uiteindelijk trekken sp·a en de heer Stevaert aan de touwtjes van de recente crises. Groen! binnenhalen is voor hen belangrijker dat het algemeen belang. De politiek wordt vooral gekenmerkt door lintwormpartijen en parasietpolitici, die zich in het lichaam van andere nestelen om er zelf beter van te worden. De Vlaamse regering is een kiekenkot met de kenmerken van een loterij : prijs bij elke poging. De ministers wisselen elkaar op, maar hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum. Het zijn blijkbaar supermensen die op gemiddeld 10 maanden, 3 weken en een paar dagen de dossiers doorgronden en het beleid kneden. De minister-president heeft in de media de bijnaam Bart Simpson meegekregen. Inderdaad, hij staat erbij en kijkt ernaar. Dit is een beschamende vertoning. Samen met de bevolking protesteer ik tegen deze parade die misschien wel het carrièrebelang van sommigen dient maar zeker niet het algemene belang. Uit verontwaardiging wenst mijn fractie niet langer deel te nemen aan de werkzaamheden van deze middag. (De VB-fractie verlaat de plenaire vergadering)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Yeah well, 't is jammer dat het tegenwoordig zo verloopt, maar als ik zou moeten zetelen in een parlement waar Bart Somers de bovenhand in heeft, weet ik ook niet af ik daar graag zou zitten hoor. Wat ben ik blij dat die man zijn belofte verbroken heeft, Mechelen toch vroegtijdig heeft verlaten en zijn marionet op zijn stoel heeft geplaatst. But then again, was dat niet voorspelbaar? Blauwe politiek voor blauwe politiekers?!