Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2004, 12:28   #1
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ludo Sannen neemt ontslag uit de Vlaamse regering

10:50:02

BRUSSEL - Vlaams minister van Leefmilieu, Landbouw en Ontwikkelingssamenwerking Ludo Sannen (Groen!) heeft ontslag genomen uit de Vlaamse regering. Het is nog niet bekend wie hem opvolgt.

Sinds Sannen zijn partij liet weten dat hij geen kandidaat is voor de Limburgse lijst van Groen!, zat de minister in een bijzonder oncomfortabele positie. Als minister vertegenwoordigde hij een partij waar hij de facto al met een been buiten staat. Zijn partij eiste dan ook duidelijkheid en die heeft Sannen nu verschaft.

Of Sannen, die fel teleurgesteld was toen zijn partij een Limburgs kartel met SP.A-Spirit afschoot, op 13 juni deelneemt aan de verkiezingen als groene kandidaat op de lijst van SP.A-Spirit, is nog niet bevestigd.

Voor hij minister werd, was Ludo Sannen (49 jaar) fractieleider van Agalev in het Vlaams Parlement. Hij volgde op 26 mei vorig jaar Vera Dua op als minister in de Vlaamse regering. Dua had toen, samen met Mieke Vogels, ontslag genomen de regering na de verkiezingsnederlaag van de Vlaamse groenen bij verkiezingen van 18 mei.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 12:34   #2
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

NEEN!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 17 februari 2004, 12:37   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

en nu ? een stoelendanske ? naar de SPa
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 12:40   #4
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
En hebben ze bij Groen! nog ministerkandidaten over?
Vlaamse democraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 12:42   #5
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er
Citaat:
Malcorps, Geysels of kijk ook eens op http://www.groen.be/code/nl/page.cfm?id_page=100
Oud 17 februari 2004, 12:45   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:

Malcorps, Geysels of kijk ook eens op http://www.groen.be/code/nl/page.cfm?id_page=100
vogels komt ook terug is het lente

geysels... die oude zaag, neen bedankt zeg, die is pas gerecycleerd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 februari 2004, 12:48   #7
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Nog rap iemand bekend maken maken als ministerke zeker ...

Dit is werkelijk hallucinant wat de voorbije weken en maanden zich in dit land afspeelt.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 17 februari 2004, 12:55   #8
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Weg met de particratie. Leve het BROV !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 13:15   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Stel ik word minister tot aan de volgende verkiezingen. Dan stel ik vast dat mijn partij de kiesdrempel niet heeft gehaald. Hoeveel maanden krijg ik dan nog een ministerwedde uitbetaald?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 13:33   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Stel ik word minister tot aan de volgende verkiezingen. Dan stel ik vast dat mijn partij de kiesdrempel niet heeft gehaald. Hoeveel maanden krijg ik dan nog een ministerwedde uitbetaald?
Twee jaar.
Oud 17 februari 2004, 13:38   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nog efkens en ieder parlementslid van Agalev is ook minister geweest.

goe bestuurd manne en vrouwe.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 13:59   #12
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Het is in elk geval duidelijk wie de heer Sannen zal opvolgen: art.122 van de Grondwet: "De leden van elke Gemeenschaps- of Gewestregering worden gekozen door hun Raad."

Nu zijn er wel cafébazen die nog nooit de Grondwet gelezen hebben en dus zelf beslissen wie er minister wordt.

Geldt dat dan ook voor Groen! ? Waarschijnlijk wel want dat is toch ook een 'democratische' partij?
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2004, 16:56   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Nog rap iemand bekend maken maken als ministerke zeker ...

Dit is werkelijk hallucinant wat de voorbije weken en maanden zich in dit land afspeelt.
Gelukkig zijn het de spelletjes van onze hooggeprezen elite.
Het gewone volk is daar veel te dom voor.
Oud 18 februari 2004, 10:11   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Te slim bedoelt ge om zo'n idioterie uit te halen.
Oud 18 februari 2004, 10:14   #15
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Twee jaar.
Goe geboerd! Hij is 9 maanden minister geweest!
Vlaamse democraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 10:21   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Twee jaar.
Gaat dat ook gelden voor Tavernier? Die zal dan vier maanden minister zijn geweest, om daarna 2 jaar llang een vette wedde uitbetaald te krijgen. Is dat zo?
Oud 18 februari 2004, 11:02   #17
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Gaat dat ook gelden voor Tavernier? Die zal dan vier maanden minister zijn geweest, om daarna 2 jaar llang een vette wedde uitbetaald te krijgen. Is dat zo?
Ik dacht een jaar ....

Zoals elk kamerlid etc ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 18 februari 2004, 12:54   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ontslag Sannen : de schaamte voorbij

Vlaamse Regering herbevestigt kwalijke reputatie van duiventil

Partijpolitieke spelletjes en carrièreplanning halen het op algemeen Vlaams belang

De schaamteloze manier waarop, op minder dan vier maanden voor de verkiezingen, nog maar eens een ministerwissel binnen de paars-groene coalitie wordt doorgevoerd heeft de Vlaams Blok-fractie in het Vlaams Parlement mateloos gechoqueerd en geërgerd.

De Vlaamse Regering, die al lang de kwalijke reputatie van duiventil had (met het ontslag van Sannen zal men inmiddels reeds een negende wissel doorvoeren), bevestigt nogmaals dat haar regeringsopdracht ondergeschikt wordt gemaakt aan partijpolitieke spelletjes en individuele carrièreoverwegingen.

De geloofwaardigheid van de Vlaamse regering is hiermee volledig op de tocht komen te staan. Sannen, die als vers minister amper begonnen was aan de opbouw van enige dossierkennis en serieux in de moeilijke landbouw- en milieudossiers, verlaat de regering uitgerekend op een moment dat de Vlaamse landbouw een diepe crisis doormaakt.

Met het vertrek van Sannen kan de zoveelste stoelendans op gang worden gebracht, met alle kosten vandien en met als enig onmiddellijk gevolg een nog grotere afkeer van de bevolking van de politiek. De partijpolitieke spelletjes en de carrièreplanning halen het op het algemeen Vlaams belang.

De Vlaams Blok-fractie in het Vlaams Parlement veroordeelt de huidige gang van zaken en zal hierover morgen een actuele vraag stellen aan de Minister-President tijdens het vragenuurtje.

Filip Dewinter
Oud 18 februari 2004, 17:49   #19
ieveke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ontslag Sannen : de schaamte voorbij

Vlaamse Regering herbevestigt kwalijke reputatie van duiventil

Partijpolitieke spelletjes en carrièreplanning halen het op algemeen Vlaams belang

De schaamteloze manier waarop, op minder dan vier maanden voor de verkiezingen, nog maar eens een ministerwissel binnen de paars-groene coalitie wordt doorgevoerd heeft de Vlaams Blok-fractie in het Vlaams Parlement mateloos gechoqueerd en geërgerd.

De Vlaamse Regering, die al lang de kwalijke reputatie van duiventil had (met het ontslag van Sannen zal men inmiddels reeds een negende wissel doorvoeren), bevestigt nogmaals dat haar regeringsopdracht ondergeschikt wordt gemaakt aan partijpolitieke spelletjes en individuele carrièreoverwegingen.

De geloofwaardigheid van de Vlaamse regering is hiermee volledig op de tocht komen te staan. Sannen, die als vers minister amper begonnen was aan de opbouw van enige dossierkennis en serieux in de moeilijke landbouw- en milieudossiers, verlaat de regering uitgerekend op een moment dat de Vlaamse landbouw een diepe crisis doormaakt.

Met het vertrek van Sannen kan de zoveelste stoelendans op gang worden gebracht, met alle kosten vandien en met als enig onmiddellijk gevolg een nog grotere afkeer van de bevolking van de politiek. De partijpolitieke spelletjes en de carrièreplanning halen het op het algemeen Vlaams belang.

De Vlaams Blok-fractie in het Vlaams Parlement veroordeelt de huidige gang van zaken en zal hierover morgen een actuele vraag stellen aan de Minister-President tijdens het vragenuurtje.

Filip Dewinter
Het bestaan van het Blok (Niets Vlaams noch menselijk aan) choqueert mij al heel lang mateloos.
ieveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 17:55   #20
Quinky
Vreemdeling

Standaard

Ludo Sannen weg en binnenkort (zo rond mei zeker) is GROEN?? ook weg
Voor mij kan het niet snel genoeg zijn
Quinky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be