Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 09:50   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blankenberge
Dat zou inderdaad een rode loper zijn voor het Vlaams Blok!
Dat zou allicht een dikke streep door de rekening van het Zwart Blok zijn: heel wat van hun kiezers zijn volgens mij mensen die uit frustratie omdat ze MOETEN gaan stemmen, hun stem uitbrengen op het Zwart Blok.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 09:54   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

De Belgen, omdat zij verplicht worden om iets (niet zelden tegen hun goesting) te doen daar waar de vreemdelingen de vrijheid hebben om thuis te blijven.
IJver dan voor de afschaffing van de stemPLICHT voor Belgen, want DAAR zit de fout, niet bij het feit dat migranten nu stemRECHT gekregen hebben.
Men had een volledige gelijkschakeling moeten doen tussen Belgen en vreemdelingen, op elk gebied. Wat nu gebeurd is, is het vervangen van de ene scheve situatie door de andere.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 09:56   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blankenberge
Dat zou inderdaad een rode loper zijn voor het Vlaams Blok!
Dat zou allicht een dikke streep door de rekening van het Zwart Blok zijn: heel wat van hun kiezers zijn volgens mij mensen die uit frustratie omdat ze MOETEN gaan stemmen, hun stem uitbrengen op het Zwart Blok.
En hoeveel mensen geven hun stem aan de CD&V/VLD/SP.A omdat dit in de familie al lang zo gedaan wordt en die mensen daar toch niet bij stilstaan?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 20 februari 2004, 10:07   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

IJver dan voor de afschaffing van de stemPLICHT voor Belgen, want DAAR zit de fout, niet bij het feit dat migranten nu stemRECHT gekregen hebben.
Men had een volledige gelijkschakeling moeten doen tussen Belgen en vreemdelingen, op elk gebied. Wat nu gebeurd is, is het vervangen van de ene scheve situatie door de andere.
Dat was inderdaad beter geweest, maar wat mij betreft is dit toch al een stap in de goede richting. Ik beschouw het dan als een scheve situatie die door een iets minder scheve situatie vervangen werd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 februari 2004, 10:09   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En hoeveel mensen geven hun stem aan de CD&V/VLD/SP.A omdat dit in de familie al lang zo gedaan wordt en die mensen daar toch niet bij stilstaan?
Dat zijn er ongetwijfeld héél wat, maar die mensen gaan daarom niet tegen hun zin stemmen.

Citaat:
Oud 20 februari 2004, 10:18   #26
FM
Burger

FM's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie houdt namelijk in dat een ongeoorloofd onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die zich onder gelijke voorwaarden bevinden. Dat is hier duidelijk niet het geval: de ene groep is Belg, de andere niet.
Als ik jouw redenering volg:

De dag dat wordt beslist dat niet-belgen geen zelfstandige zaak meer mogen openen, dat niet-belgen geen uitkeringen meer mogen krijgen, ...
Dan is dat ook geen discrimintie WANT: de ene groep Belgen, de ander groep niet

De SP.a zou GROEN! lachen...
FM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:41   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metser
Citaat:
Discriminatie houdt namelijk in dat een ongeoorloofd onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die zich onder gelijke voorwaarden bevinden. Dat is hier duidelijk niet het geval: de ene groep is Belg, de andere niet.
Als ik jouw redenering volg:

De dag dat wordt beslist dat niet-belgen geen zelfstandige zaak meer mogen openen, dat niet-belgen geen uitkeringen meer mogen krijgen, ...
Dan is dat ook geen discrimintie WANT: de ene groep Belgen, de ander groep niet

De SP.a zou GROEN! lachen...
Hmm.. Da's ook weer waar...

Citaat:
Oud 20 februari 2004, 10:41   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Onze politici hebben eens te meer bewezen dat ze arrogant zijn en niet luisteren naar de bevolking. Ze hebben nog steeds niet begrepen dat de mensen meer en meer schijt hebben aan hun geknoei en gefoefel, laat staan hun hoogmoed.

Voor de mensen die een verklaring zoeken voor de blijvende groei van het Vlaams Blok, hou op met te zoeken.

Ik krijg niet alleen een aversie maar zelf haatgevoelens jegens die smeerlappen die ons regeren. Het is gewoon een schande!

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo graag al die moslims naar hier halen met hun tulbans en hoofddoeken, ze in de watten leggen, ze dan nog stemrecht geven etc.... en nog minder waarom er nog mensen te vinden zijn zoals Raf die dat toejuichen.

Maar goed. De bevolking is er regerecht en in overdonderende meerderheid tegen, en toch doen ze het. We hebben de boodschap begrepen.
Oud 20 februari 2004, 10:46   #29
FM
Burger

FM's schermafbeelding

Standaard

De meeste mensen die dit toejuichen moet waarschijnlijk nooit of bijna nooit door grootsteden, waar er redelijk veel migrantenproblemen zijn!
FM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:46   #30
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Stemrecht en stemplicht bij de gemeenteraadsverkiezingen

Sinds 20.2.2004 is de situatie als volgt:

-EU-migranten

Zij hebben geen stemplicht maar wel stemrecht. Zij beslissen zelf wanneer en of zij zich inschrijven in de kiesregisters. Eens dit is gebeurd is hebben zij wel stemplicht.

-Migranten van buiten de EU

Zij hebben geen stemplicht. Zij beslissen zelf wanneer en of ze zich inschrijven in de kiesregisters. Als dit gebeurt hebben zij stemplicht.

-Nieuwe Belgen

Zij hadden de vrijheid om al dan niet Belg te worden. Samen met hun beslissing om de Belgische nationaliteit aan te nemen namen zij de beslissing om de stemplicht op zich te nemen. Het is niet langer nodig om Belg te worden om het stemrecht te verkrijgen.

-Belgen door afstamming in het buitenland binnen de EU

Zij hebben geen stemplicht aangezien zij hetzelfde regime hebben als de burgers van het land waarin zij wonen. Zij zijn EU-onderdaan en zelfs in een land dat stemplicht voor zijn burgers heeft kan de stemplicht hen niet opgelegd worden.

-Belgen door afstamming in het buitenland buiten de EU

Zij hebben in regel geen stemrecht en dus zeker geen stemplicht

-Belgen door afstamming in België.

De politieke klasse wil hen de indruk geven dat zij stemplicht hebben door te weigeren de kieswet aan te passen. De stemplicht bij gemeenteraadsverkiezingen staat echter niet ingeschreven in de Grondwet en is de facto opgeheven door de wijziging van artikel 8 van de Grondwet dat voor het eerst het principe van stemrecht inschreef in de Grondwet.
“Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en rederlijke wijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, de seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap” stelt art. 2 §1 van de wet van 25.2.2003 ter bestrijding van discriminatie.
In §4 van ditzelfde artikel in fine staat duidelijk dat elke vorm van directe of indirecte discriminatie verboden is bij “ de toegang tot en de deelname aan, alsook elke andere uitoefening van een economische, sociale, culturele of politieke activiteit toegankelijk voor het publiek.”
Art. 6 van het EG-verdrag bepaalt bovendien dat er binnen de Europese Unie geen discriminatie mag zijn op grond van nationaliteit.

Besluit: Belgen door afstamming die in België wonen hebben recht op de schrapping van de stemplicht uit het kieswetboek voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Het is niet omdat de stemplicht zeer voordelig is voor de partijfinanciering dat er nog een reden is om ze te handhaven.
Oud 20 februari 2004, 10:48   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Onze politici hebben eens te meer bewezen dat ze arrogant zijn en niet luisteren naar de bevolking. Ze hebben nog steeds niet begrepen dat de mensen meer en meer schijt hebben aan hun geknoei en gefoefel, laat staan hun hoogmoed.

Voor de mensen die een verklaring zoeken voor de blijvende groei van het Vlaams Blok, hou op met te zoeken.

Ik krijg niet alleen een aversie maar zelf haatgevoelens jegens die smeerlappen die ons regeren. Het is gewoon een schande!

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo graag al die moslims naar hier halen met hun tulbans en hoofddoeken, ze in de watten leggen, ze dan nog stemrecht geven etc.... en nog minder waarom er nog mensen te vinden zijn zoals Raf die dat toejuichen.

Maar goed. De bevolking is er regerecht en in overdonderende meerderheid tegen, en toch doen ze het. We hebben de boodschap begrepen.
Even nuanceren: IK vind het stemrecht voor migranten persoonlijk een goede zaak. Ik zou het NOG beter vinden als dat stemrecht voor migranten er was gekomen NA dat een meerderheid van de bevolking zich daar positief over had uitgesproken in een bindend referendum. Als de meerderheid zich DAARIN negatief had uitgesproken, had ik me daar zonder moeite bij neergelegd, maar PERSOONLIJK zou ik het nog steeds een goede zaak blijven vinden. Trouwens, het gaat zeker niet alleen over Moslims, hé Antoon en bovendien blijf ik een absolute voorstander van een STRIKTE scheiding tussen kerk en staat (ook tussen moskee en staat dus...).

Citaat:
Oud 20 februari 2004, 10:59   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even nuanceren: IK vind het stemrecht voor migranten persoonlijk een goede zaak.
Stemrecht voor migranten bestaat al heel lang. Weet jij wel hoeveel migranten hier ondertussen Belg zijn geworden? Tienduizenden en nog eens tienduizenden.

Stemrecht voor vreemdelingen van buiten de Europese Unie die hier komen zitten en pertinent weigeren om de Belgische natioaliteit aan te nemen. Daar gaat het om. Ik kan nog altijd niet begrijpen dat men zoiets steunt.

Citaat:
Ik zou het NOG beter vinden als dat stemrecht voor migranten er was gekomen NA dat een meerderheid van de bevolking zich daar positief over had uitgesproken in een bindend referendum. Als de meerderheid zich DAARIN negatief had uitgesproken, had ik me daar zonder moeite bij neergelegd, maar PERSOONLIJK zou ik het nog steeds een goede zaak blijven vinden.
Daar wringt het schoentje. De politici hebben geweigerd om een referendum te organizeren, al was het maar een niet-bindende informatieve referendum. Gewoon omdat ze weten dat tussen de 60 en de 85% van de bevolking tegen die rot-maatregel is. En toch wordt het door de strot geduwd.

Dat jij het persoonlijk goed vind om ze allemaal naar hier te halen en alle rechten te geven, dat kan er bij mij niet in. Maar goed, masochisten hebben altijd al bestaan.

Citaat:
Trouwens, het gaat zeker niet alleen over Moslims, hé Antoon en bovendien blijf ik een absolute voorstander van een STRIKTE scheiding tussen kerk en staat (ook tussen moskee en staat dus...).
Het gaat hoofdzakelijk om moslims, en het zijn de moslims die een probleem vormen in Europa.
Van die scheiding tussen kerk (moskee) en staat: jij bent ervoor, die tulbans en hoofddoeken zijn er allemaal tegen. En gezien zij het meer en meer voor het zeggen hebben.....
Oud 20 februari 2004, 11:01   #33
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Onze Raf is een echte democraat: hij zou het nog beter gevonden hebben als een meerderheid van de bevolking voor het migrantenstemrecht was geweest.
Voor mensen die hun eigen belang boven dat van de gemeenschap stellen bestaat er een andere term dan democraat. Het meerderheidsprincipe is immers onlosmakelijk verbonden aan de democratische instellingen.
Oud 20 februari 2004, 11:01   #34
tycaja
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de walen wrijven in hun pollekes... 100.000 stemmen bij

les flamins restent des cons

Dat zal moeilijk gaan, het gaat hem maar over 50.000 mensen los van deze die niet zullen inschrijven om één of andere reden laat ons zeggen dat er zo'n 30.000 stemmen kunnen worden bij verdiend ! (nog geen 1% van de kiezers) leer eerst eens lezen en luisteren vooraleer je zo'n uitspraken doet ! ik heb héél toevallig gisteren het debat in de kamer meegevolgd, wat me daar als leek opviel is hoe kinderachtig de vlaams blok fraktie kan reageren, moest ik hebben gemogen smeet ik een zak lolly's de kamer in, net kinderen die aan het discuseren gaan ongeloofelijk!!! en wetende dat de kamer gisteren maar een formeel verplicht nummertjes meer was ! de meederheid was er toch al ! mens word wakker en laat dit media opgeklopt item nu achter je liggen want uiteindelijk is het niets meer dan een door de madia en het blok opgeklopt spektakel.
tycaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:12   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Onze Raf is een echte democraat: hij zou het nog beter gevonden hebben als een meerderheid van de bevolking voor het migrantenstemrecht was geweest.
Voor mensen die hun eigen belang boven dat van de gemeenschap stellen bestaat er een andere term dan democraat. Het meerderheidsprincipe is immers onlosmakelijk verbonden aan de democratische instellingen.
Ik denk dat jij niet erg goed kan lezen... Ik zeg juist dat ik het beter zou vinden als hierover een referendum was georganiseerd... Waar heb ik mijn eigen belang boven dat van de gemeenschap gesteld?

Citaat:
Oud 20 februari 2004, 11:13   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
...het gaat hem maar over 50.000 mensen los van deze die niet zullen inschrijven om één of andere reden laat ons zeggen dat er zo'n 30.000 stemmen kunnen worden bij verdiend ! (nog geen 1% van de kiezers) leer eerst eens lezen en luisteren vooraleer je zo'n uitspraken doet !
Wat je vergeet is dat het om een continue beweging is, hé? Er zijn elk jaar nieuwe vreemdelingen die hier vijf jaar wonen. Het is dus elk jaar duizenden en duizenden vreemdelingen meer die stemrecht krijgen.
Tussen nu en 2006 is het dus veel meer dan die 50.000, laat staan in 2010 of 2020.

Bottom line is en blijft dat het gewoon tegen de zin van de bevolking de strot wordt ingeduwd. Die politici zijn arrogante str**tzakken !
Oud 20 februari 2004, 11:15   #37
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Driewerf hoera!

Idd Schitterend nieuws !!!
Oud 20 februari 2004, 11:22   #38
tycaja
Vreemdeling

Standaard

wat jij dan ook weer over het hoofd ziet is het feit dat onze (in uw termen) bevolking ook bij groeit en dat het feit blijft dat het hem altijd nu en ook in 2016 zal gaan over nog geen 1% van de stemmen dus ????
tycaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:26   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
wat jij dan ook weer over het hoofd ziet is het feit dat onze (in uw termen) bevolking ook bij groeit en dat het feit blijft dat het hem altijd nu en ook in 2016 zal gaan over nog geen 1% van de stemmen dus ????
Fout. Onze bevolking groeit juist niet. Ze vergrijst.
Oud 20 februari 2004, 11:26   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vreemdelingen krijgen dus een recht waar wij met een plicht zitten, en dit tegen de wil in van wat toch wel een meerderheid van de bevolking lijkt te zijn.

Ik zie niet hoe dit acceptabel is of zelfs maar gerelativeerd kan worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be