Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2002, 22:00   #21
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Als het om stemmen gaat zijn ze inderdaad tot veel in staat, want hun macht behouden is prioriteit nummer 1 van deze regering!
Oud 29 november 2002, 22:05   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke gevaarlijke waarheid Knuppel?
Dat één islamitische Arabier in staat is om hier één en ander te ontketenen dat zij nooit hebben willen zien.
Oud 30 november 2002, 09:16   #23
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Het wondere leven van Abou Jahjah
Hezbollah-strijder, een schijnhuwelijk en vakbondsmilitant
Dyab Abou Jahjah streed ooit, naar eigen zeggen, bij een commando van de Hezbollah. Hij is ook de man die de Vlaamse Peggy P. tot een huwelijk verleidde om Belg te kunnen worden toen ons land hem dreigde uit te wijzen.
Jahjah maakt een potje van zijn verklaringen en wordt op 15 april '91 een eerste keer uit ons land gewezen. Na uitputting van alle mogelijke beroepsprocedures wordt op 31 mei '95 de uitwijzing definitief. Maar daar vindt hij wat op.

Verliefd
op Peggy

In '92 krijgt Jahjah een OCMW-uitkering en verdient hij naar eigen zeggen 30.000 frank per maand bij in de Knokse horeca.
Hij woont in de Brugse Strostraat en schrijft zich ook in aan de ULB. Bovendien vindt hij een vriendin.

,,Ik wist dat Jahjah politiek vluchteling was'', verklaart Peggy P. ,,Hij heeft me echter nooit gezegd dat hij voor de commissie moest verschijnen. Sinds november 1994 had ik hem niet meer ontmoet. Ik had de indruk dat hij een losse relatie wou. Ik wilde meer. Een week voor Valentijn '95 schreef hij me dat hij mij een belangrijk voorstel wou doen. We ontmoetten elkaar en hij vroeg me of ik met hem wilde samenwonen.''

Peggy is werkstudente aan de Antwerpse Handelshogeschool. Ze twijfelt, maar zwicht voor Jahjahs charmeoffensief. Jahjah wil naar Antwerpen en hij wil trouwen. ,,Hij dacht dat ik zekerheid wilde. Gezien hij op elk moment uit het land gezet kon worden, vond hij het voor mij beter dat we voor de wet zouden trouwen. Het moest wel allemaal snel gaan. Samenwonen paste niet in zijn cultuur, zei hij.''

,,Voor ons eerste gesprek bij de Vreemdelingendienst in Brugge (12 april '95, nvdr.) werd ik vooraf gebrieft. Ik moest zeggen dat we elkaar in de bibliotheek van de ULB hadden ontmoet. Ik maakte echter een fout door niet juist te zeggen welke studierichting hij volgde. Hij verweet me dat mogelijk door mijn fout het huwelijk niet zou doorgaan.''

Relatie met
Simone

Op 21 april '95 trouwt het koppel. ,,Maar ringen had hij niet gekocht'', herinnert Peggy zich.''

Jahjah verhuist zijn hele hebben en houden in twee vuilniszakken naar een appartementje in de Antwerpse Geuzenstraat. De dag na het huwelijk verdwijnt hij voor vier dagen naar Brugge. Peggy slaapt de eerste nacht op het appartement alleen. Ze ziet Jahjah nauwelijks. ,,Enkele maanden later kreeg hij zijn verlenging voor vijf jaar, en vanaf toen is het van kwaad naar erger gegaan.''

Op oudejaarsavond laat Jahjah Peggy weten dat hun huwelijk afgelopen is. ,,Pas toen ben ik me vragen beginnen stellen. Hij wilde niet scheiden, maar wel apart wonen. Scheiden was niet nodig want hij wilde toch niet meer hertrouwen.''

Jahjah begon ondertussen een relatie met een zekere Simone. ,,Toen ik hem daarover aansprak, zei hij me dat hij met haar geen toekomst had. Maar met mij ook niet.''

Jahjah probeert in die periode zijn broer naar België te halen en uit te huwelijken. Hij zou Peggy geld hebben afgeperst, jaagt haar het appartement uit en beschuldigt haar er vervolgens van hem aan de deur te hebben gezet. Maar Peggy zit thuis bij haar ouders in Zichem en Jahjah hokt met Simone samen in het echtelijk appartement.

Op 10 maart '97 dient Peggy P. klacht in tegen haar echtgenoot. De klacht blijft vijf jaar in de lade van de gerechtelijke diensten liggen. Op 29 oktober '98 wordt de echtscheiding uitgesproken. Op grond van zijn huwelijk dat twee jaar stand hield, verwerft Abou Jahjah de Belgische nationaliteit. Hij wordt licenciaat politieke wetenschappen aan de UCL
30/11/2002 Marc Van Impe

©Copyright De Standaard

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 09:57   #24
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft de overheid haar nek in dit dossier nu al zo ver uitgestoken, dat enkel nog het ontnemen van de Belgische nationaliteit van Abou Jahjah een realistische optie is.

Stel u eens voor dat dat niet zo zou zijn en hij moet eerst een jaartje brommen voor oproerkraaierij en hij komt dan vrij ...

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 10:30   #25
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Welke gevaarlijke waarheid Knuppel?
Dat één islamitische Arabier in staat is om hier één en ander te ontketenen dat zij nooit hebben willen zien.
Een islamitische Arabier die in zeer korte tijd heel veel anderen achter zich weet te scharen. Ik vind die snelgroeiende populariteit van Jahjah een gevaarlijke zaak.
Ik vrees nu een beetje dat hij na zijn aanhouding als een soort martelaar voor het islamitische geloof aanzien zal worden en dat zijn populariteit nog zal groeien in islam-middens
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 10:40   #26
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Onmiddellijk afnemen van zijn Belgische nationaliteit met de daaropvolgende directe uitwijzing naar zijn land van herkomst; Libanon. In tweede instantie, dezelfde methode voor zijn luitenanten die nu misschien iets minder in de schijnwerpers staan, maar zeker niet minder gevaarlijk zijn.
Forza Europa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 11:06   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Het is wel een feit dat ook het Blok schuld heeft aan de verheerlijking en de polarisering rond Abou Jahjah. Hun aanhoudende persmededelingen en confrontaties op TV (o.a. de fameuze Zevende Dag) hebben van hem een BV (Jawel, bekende VLAMING) gemaakt. Zonder die enorme reclame was Abou een onbekende NOBODY. Het Blok zal dit wel gedaan hebben in het beland van het Vlaamse Volk. Ongetwijfeld.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 12:15   #28
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaanderenLeefbaar&Veilig
Het is wel een feit dat ook het Blok schuld heeft aan de verheerlijking en de polarisering rond Abou Jahjah. Hun aanhoudende persmededelingen en confrontaties op TV (o.a. de fameuze Zevende Dag) hebben van hem een BV (Jawel, bekende VLAMING) gemaakt. Zonder die enorme reclame was Abou een onbekende NOBODY. Het Blok zal dit wel gedaan hebben in het beland van het Vlaamse Volk. Ongetwijfeld.
DIKKE ZEVER!!!

Abou Jahjah is op 3 april onder de grote schijnwerpers getreden met zijn verboden "Pro-Palestina"betoging en de annex anti-joodse rellen in Antwerpen.

Het zijn de media die Abou Jahjah voortdurend in de aandacht hebben geplaatst.

In beide gevallen is de invloed van het Blok ver te zoeken dunkt mij.

Of je moet al héél ver heen zijn in je paranoia over complotteorieën.

Oud 30 november 2002, 12:30   #29
Minister-President

Standaard

Och Darwin toch,

Om aandacht te trekken is een uitvergroting nodig.

Laat ons zeggen dat het Blok duchtig garen heeft gesponnen uit de domheid van de media. 'Hand in hand' hebben ze het ventje groot gemaakt. Abou moet geen miljoenen uitgeven om zijn winkel te verkopen. Telkens Abou Jahjah aankondigde ergens te gaan spreken voor twee man een een paardenkop, maakte het Blok groot misbaar in de pers met een aankondiging van een protestbetoging, die dan ter elfder ure (na de pers te hebben gehaald) werd afgeblazen. Het ventje heeft in het Blok een echte trouwe bondgenoot gevonden. Ge moet dwaas zijn of even fanatiek als Abou om dat niet te zien. Geeft geen moer met fobiën te maken !
Oud 30 november 2002, 12:49   #30
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wederom iemand die meent met stront te moeten gooien naar het Vlaams Blok. Het Vlaams Blok heeft de personage van Abou Jahjah NIET gecreëerd. Welke weekbladen gaven ook al weer een forum aan Abou Jahjah ?? Jaja, hij kreeg uitgebreide interviews in weekbladen zoals Knack, Humo, P-Magazine, dikwijls zonder ook maar één kritische noot. Vorige zondag mocht Jahjah het nog eens komen uitleggen bij onze objectieve *kuch kuch* openbare omroep VRT (Zevende Dag) Dat het Vlaams Blok kritisch reageert op voorstellen zoals "Arabisch als officiële taal" of de invoering van de fameuze burgerpatrouilles lijkt me nogal wiedes.

Kom me niet vertellen dat het Vlaams Blok schuld heeft aan de rellen of de toestand in Borgerhout. De verloederde toestand aldaar is de schuld van het onbekwame stadsbestuur.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
http://www.bertschoofs.org
Vanelderen David is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 12:56   #31
Vanelderen David
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David

Wederom iemand die meent met stront te moeten gooien naar het Vlaams Blok. Het Vlaams Blok heeft de personage van Abou Jahjah NIET gecreëerd. Welke weekbladen gaven ook al weer een forum aan Abou Jahjah ?? Jaja, hij kreeg uitgebreide interviews in weekbladen zoals Knack, Humo, P-Magazine, dikwijls zonder ook maar één kritische noot. Vorige zondag mocht Jahjah het nog eens komen uitleggen bij onze objectieve *kuch kuch* openbare omroep VRT (Zevende Dag) Dat het Vlaams Blok kritisch reageert op voorstellen zoals "Arabisch als officiële taal" of de invoering van de fameuze burgerpatrouilles lijkt me nogal wiedes.

Oeps, foutje ! Het was niet Jahjah die aanwezig was in de Zevende Dag, maar wel diens rechterhand Ahmed Azzuz, eveneens van de Arabisch Europese Liga.

Oud 30 november 2002, 13:23   #32
Minister-President

Standaard

Tussen "kritisch reageren" en het uitvergroten van van de feiten via niet aflatende demagogische prietpraat in de media, eigen brochures en pamfletten, meetings, internet en dergelijke..., ligt een wereld van verschil. Het ventje doodzwijgen en in de gaten houden zou meer de belangen van ons volk hebben gediend. Weten ze bijzonder goed in het Blok, maar waar "eigenbelang" primeert, moet de rest wijken. Verkiezingen op komst zeker ?
En spreek niet van het gooien van stront (uw woorden, ik citeer maar), daar is en hoort stront. Het verschil is niet te ruiken.
Oud 30 november 2002, 14:06   #33
Vanelderen David
Burger

Standaard

Citaat:
Tussen "kritisch reageren" en het uitvergroten van van de feiten via niet aflatende demagogische prietpraat in de media, eigen brochures en pamfletten, meetings, internet en dergelijke..., ligt een wereld van verschil. Het ventje doodzwijgen en in de gaten houden zou meer de belangen van ons volk hebben gediend. Weten ze bijzonder goed in het Blok, maar waar "eigenbelang" primeert, moet de rest wijken. Verkiezingen op komst zeker ?
En spreek niet van het gooien van stront (uw woorden, ik citeer maar), daar is en hoort stront. Het verschil is niet te ruiken.
Het ventje doodzwijgen ?? De media koos ervoor om Jahjah te verheerlijken !!!! Aanvankelijk was hij de lieveling van de politiek correcten. Rijkelijk laat komen de media tot het besef dat het opvoeren van Jahjah de integratie niet ten goede komt. Integendeel !

Terwijl Jahjah lekker geknuffeld werd, reageerde het Vlaams Blok met kritische argumenten over diens banden met terroristische groepen zoals Hezbollah, zijn obscure huwelijk dat amper twee maanden standhield, en waarvan zijn ex-schoonvader beweert dat het een schijnhuwelijk was. Of het afkeuren van zijn burgerpatrouilles ?? Is dit "uitvergroten" ?? Hoe dan ook, men heeft deze fundamentalist teveel laten begaan, je kan daar moeilijk het Vlaams Blok voor betichten.

http://www.bertschoofs.org[/b]
Oud 30 november 2002, 14:10   #34
Vanelderen David
Burger

Standaard

Citaat:
Deze opmerking zegt meer over u dan over het Vlaams Blok. Ik ga me dan ook niet verlagen tot uw niveau

Oud 30 november 2002, 14:12   #35
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Beste David,

waarschijnlijk hoort dit niet bij de discussie, maar misschien kunt ge die websites bij uw onderschrift plaatsen, dan moet ge ze niet altijd zelf typen

Thomas
Oud 30 november 2002, 14:24   #36
Vanelderen David
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Beste David,

waarschijnlijk hoort dit niet bij de discussie, maar misschien kunt ge die websites bij uw onderschrift plaatsen, dan moet ge ze niet altijd zelf typen

Thomas
Hoi Thomas,

Bedankt voor de goede raad, maar ik heb ze niet moeten typen Copy & paste weet je wel

Oud 30 november 2002, 14:26   #37
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Beste David,

Thomas
Hoi Thomas,

Bedankt voor de goede raad, maar ik heb ze niet moeten typen Copy & paste weet je wel

Ge zijt vrij slim voor een VB'er ( mopke )

Thomas
Oud 30 november 2002, 17:59   #38
Minister-President

Standaard

[quote="Vanelderen David"][quote="Vanelderen David"]

Wederom iemand die meent met stront te moeten gooien naar het Vlaams Blok.

Altijd hetzelfde met die Blokkertjes, de zaken op hun kop zetten.
David toch, u beschuldigt mij eerst van met stront te gooien, die vuile opmerking komt van u. Als ik dan zeg dat dit soort afval daar perfect op haar plaats is 'weigert u zich te verlagen tot een degelijk niveau'. Zijn ze allemaal zo in de Limburg ?
Oud 30 november 2002, 18:39   #39
Darwin
Banneling

Standaard

Die affaire met Jahjah doet me erg denken aan het geval Van Rossem, die indertijd ook in alle media gevraagd werd om zijn bijdrage te leveren aan de kijk- en leescijfers.

Toen het dan verkeerd liep met Van Rossem deugde hij voor diezelfde media ook ineens niet meer. Hij werd van de ene moment op de andere tot het stereotype van de anti-politiek gebombardeerd.
Oud 1 december 2002, 01:54   #40
Vanelderen David
Burger

Standaard

Citaat:
Altijd hetzelfde met die Blokkertjes, de zaken op hun kop zetten.
David toch, u beschuldigt mij eerst van met stront te gooien, die vuile opmerking komt van u. Als ik dan zeg dat dit soort afval daar perfect op haar plaats is 'weigert u zich te verlagen tot een degelijk niveau'. Zijn ze allemaal zo in de Limburg ?
Verlagen tot een degelijk niveau ??????? Dit is een contradictio in terminis

Met stront naar iemand gooien, of iemand daadwerkelijk stront noemen is tot nader order nog steeds niet hetzelfde

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be