![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stromen de Brusselaars dan niet Vlaanderen binnen om daar het beleid op te eisen?
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je de laatste tijd aan manipulatie via de media moet aanhoren grenst aan het ongelofelijke. Vanmorgen nog op de radio mocht onder meer Eric Donckier (Het Belang van Limburg) nog eens zijn gal spugen over de toch oh zo onverantwoorde houding van de formateur. Wil ED dan dat de vlaamse onderhandelaars gewoon op alles wat de walen willen toegeven? Methode Verhofstad? Nu heeft Verhofstad en zijn voorbije regering zeker haar verdiensten, Dan is er natuurlijk onmiddellijk een regering, maar of dit echt is hetgeen we naar moeten streven? Ik vind het terecht dat er eens vlamingen zijn die het been stijhouden. De walen zijn dergelijke houding natuurlijk niet gewoon. Dat kan echter veranderen, zo’n dingen vragen wat tijd. Eens het hen daagt dat er niet zoveel keuzes resten moeten ze beslissen welke richting ze willen dat het uitgaat. Hoe langer ze vasthouden aan hun arrogante manier van onderhandelen hoe sterker ze de scheiding van de twee landsdelen bevorderen. Ik dacht dat het nu net dat was, wat ze wilden vermijden. Zolang het niet te laat is, is inkeer natuurlijk altijd mogelijk, al hoeft het voor mij niet echt. Zolang de vlaamse onderhandelaars voet bij stuk houden blijf ik een tevreden mens. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dan ook dat ze zich niet laten opjagen door het gezever in de media
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
Politiek maakt blind. Laatst gewijzigd door dont believe da hype : 14 november 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten de Walen idd geruststellen.
Van Leterme hebben ze immers nog niets anders gehoord dan: België barst! Pfffffffffffffffffffttttttttttttt..............
#27 |
Banneling
|
![]() Hm, dat watje heeft anders precies toch niet al te veel zichtbare moeite gedaan om de Walen over een staatshervorming te laten spreken...
|
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De kritiek die hier vaak op de Vlaamse media wordt gegeven is vaak heel terecht. Ook De Standaard is jammer genoeg in dat bedje ziek. Er moet anderzijds wel een zekere nuance worden gemaakt in de verschillende redacteurs van die krant. Daar waar een Brinckman al vaker heeft aangetoond dat kritische ingesteldheid niet echt het vak is waarin de man uitblinkt (waarschijnlijk de reden waarom hij met zijn kop ook zo vaak in talkshows allerhande mag zetelen), moet toch ook worden gezegd dat Tegenbos wel degelijk de zaken op een onafhankelijke, kritische en intellectueel eerlijke manier durft te behandelen. Als lezer van De Standaard (De Morgen heb ik als sociaal-democraat al vele jaren geleden buitengekieperd wegens enorm gebrek aan realiteitszin) erger ik me ook vaak aan de regimeslaafsheid waarmee een Brinckman meent zijn lezersvolk te moeten benaderen. Heel verfrissend en getuigend van een glasheldere zin voor analyse zijn dan weer de bijdragen van Tegenbos. En ja, de hoofdredacteur lijkt zowat tussen beiden in te hangen, niet goed wetende op welk been te hinken. Hoe dan ook: bravo Guy (Tegenbos voor alle duidelijkheid, niet de konijnentand!), doe zo voort!
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend zal men gans de dag Leterme proberen in het belachelijke te trekken door de Marseillaise te laten zingen... ![]() Waarschijnlijk kunnen de niet benoemde Franstalige burgemeesters wel begrip verwachten van De Morgen en onze BV's... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De strekking die hier België verdedigt of begrip toont voor de franstaligen is toch wel marginaal te noemen. Voortgaand op de sfeer die op dit forum heerst zou je kunnen vermoeden dat er toch wel een zeer duidelijke steun bestaat bij de vlamingen om voet bij stuk te houden. Tenslotte is dit forum vrij toegankelijk en mogen ook de verdedigers van België en co hun bijdrage hier posten. Feit is echter dat je naar deze bijdragen met een vergrootglas moet gaan zoeken. Toch slaagt men er in de media in om telkens die witte raven eruit te pikken die net dat bepleiten. Een mens zou zich beginnen afvragen of de media nog wel enige zin voor realiteitszin hebben? |
|
![]() |