![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Ja, maar, mits ... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Neen, maar toch ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Geen mening, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als via die "schuif" kinderen die alsnog ongewenst zijn toch nog een degelijk leven kunnen krijgen, vind ik dat wenselijk. Het belangrijkste voor mij is niet dat de "maatschappelijke relatie moeder-kind onderzocht wordt en blablabla". Het belangrijkste is dat het kind zo snel mogelijk en zo goed mogelijk opgevangen wordt. Dat is veel meer in het belang van het kind, zou ik zo zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op een bepaalde manier heb je gelijk, alleen het brengt een soort mensen met zich mee. Namelijk de mensen die een vondelingenschuif neerzetten en dan beweren dat het probleem is opgelost.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Een kind dat nergens terecht kan, des te meer. Bovendien was dit het eerste kind in hoeveel, zeven jaar? En om de zoveel tijd verschijnt er een bericht in de krant van ouders die hun eigen kind vermoord hebben omdat ze er geen zorg meer voor willen dragen. Tijd om vrijwillige solidariteit populair te maken & het bestaan van zulke vondelingenschuiven beter bekend maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet niet verboden worden, maar ik vind nog steeds dat, als men achter de identiteit van de moeder komt, men haar moet veroordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zoals ik al zei, liever een kind in een vondelingenschuif dan hetzelfde kind dood, waar dan ook.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de vondelingenschuif als noodoplossing ( lapmiddel dus ) mr vooral kijken nr de oorzaken en indien mogelijk veroordelen.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Lebensborn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Neen, ik vind dat zoiets zou afschrikken. En dat kan de bedoeling van de schuif toch niet zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Think about it. Als het ouders zijn die het kind niet kunnen opvoeden, is het voor het kind beter dat het terecht komt bij mensen die dat wel kunnen. Als het ouders zijn die het kind niet willen opvoeden, is het voor het kind eveneens beter dat het terecht komt bij mensen die dat wel willen of kunnen, in plaats van bij mensen te blijven er de verantwoordelijkheidszin niet voor hebben. In beide gevallen komen alle betrokken partijen beter uit. De biologische ouders omdat ze van een "last" verlost zijn, het kind omdat het beter terecht komt, de pleegouders omdat ze vreugde vinden met het adoptiekind. Da's Pareto in maatschappelijke context, se.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dat is actief ingrijpen in de conceptie van een kind, niet bepaald mijn doel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Zo heb ik het niet begrepen. Lebensborn was de zorg voor ongehuwde moeders, meestal uit financiele noodzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Trouwens, als de staat zegt als het niet gaat steek het kind dan in de schuif, dan is de staat strafbaar voor aanzetten tot als het verboden moest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Om actief de nataliteit te verhogen en abortus te verhinderen. De staat hoeft zich helemaal niet te bemoeien in die materie, het moet alleen zorgen voor de meest ideale omstandigheden indien mensen een kind willen. Dat is het verschil tussen actieve en passieve interventie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, volgende?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() De staat moet dat inderdaad doen, vermits de bestaansvoorwaarden voor een kind op te voeden behoort tot de verantwoordelijkheid van de gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dat is net zijn punt, waar zijn jouw emoties? Ergens opgeslokt door een equilibrium?
|
![]() |
![]() |