![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar wie zijn die wijzen dan wel? Als dit DEHAENE , EYSKENS, TOBBACK en andere uitgediende oudjes zijn dan bedank ik daarvoor. Maar een paar professoren in grondwettelijk recht mogen er wel bij. Zoals Van Orshoven en die andere (de naam ontglipt mij) die grondwettelijk recht aan Filips de Taaie onderwezen heeft . |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe komt u tot die stelling?
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het Belgisch parlement al vele jaren geen ontmoetingsplaats meer, maar een stemmachine die slaafs goedkeurt wat de regering voorstelt. Je moet maar eens, zoals ik eens gedaan heb, de uitgeschreven discussies in de parlementaire vergadering lezen uit vroeger tijden. Toen was er nog echt een uitwisseling, en zorgde men er ook voor dat die ruimte er was. Nu is alles ingesnoerd door partijpolitiek. Nu probeert men een tweede maal het parlement buiten spel te trekken, door het zelfs te onttrekken aan heel de discussie. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u nu eigenlijk, want wat u hier uitbraakt hangt nu eenmaal niet samen.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat is nu eens zuiver fascisme. Hitler zou het niet beter gezegd hebben. En de Franstaligen zullen uw commentaar niet in dank aanvaarden. Ik verwijs hier naar de stemming in de commissie over BHV. Ik hoop dat ge de commentaar van uw Franstalige vrienden goed gelezen hebt. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Is "den Vlaemschen Heilstaet" dan geen dogma?
Als ik sommige Vlaams-nationalisten bezig hoor is het net alsof na de Vlaamse onafhankelijkheid alles volmaakt zal zijn. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 4 december 2007 om 22:44. |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hoort u wel heel slecht... Niemand beweert dat Vlaanderen een aards paradijs wordt; wel, dat we voortaan onze eigen verantwoordelijkheid zullen opnemen en eigen beslissingen zullen kunnen nemen waar we de volle financiële draagwijdte van opnemen.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat betekenen vele andere landen die economisch zwaar gedomineerd worden door Duitsland, dat tenslotte nog steeds het land is dat het zwaarst op de economie weegt en het eerste EU-exportland is? Kortom, u verwart staatkunde met economie. Ernstig en realistisch blijven a.u.b.! |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Nu maken we ruzie met de Fanstaligen; maar als ons land onafhankelijk zal zijn; dan zullen we toch onder elkaar ruzie maken? |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat dus nog steeds van een droombeeld uit, en heeft hoegenaamd niets begrepen van wat ik geschreven heb.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar daar ging het helemaal niet over. Wel over regionaal genomen verantwoordelijkheid voor eigen keuzes en opties. Juist dit is onmogelijk binnen de huidige Belgische structuur.
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan mij vinden in uw uiteenzetting. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 4 december 2007 om 23:16. |
||
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
door deze crisis word dat hopelijk wat juist getrokken ( weet men eindelijk hoe het hier echt zit ) en aanslagen op de democratie ? idd, daar kan belgie iets van.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is per slot van rekening vanuit hun standpunt de "wannabe-state". Ik probeer ook op internationale fora de crisis een beetje te duiden, en vooral te benadrukken dat het leven verder gaat, net als België. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 december 2007 om 01:17. |
||
![]() |