![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zomer en komkommertijd, voorlopig doen we het rustig aan. Een eerste verkennende bijeenkomst is gepasseerd, een aantal ideeën en voorstellen zijn op tafel gelegd, sommigen zijn nogal onorthodox naar vlaamse (én naar belgische) tradities.
Persoonlijk denk ik dat de nu bezig zijnde crisis wel eens te meer aantoont dat er nood is aan een krachtige antiglobalistische, eurokritische, sociale en soevereinistische stem. Eender waar in Europa zou het ook geen enkel probleem zijn zo'n partij of beweging op te richten en meteen een hoop volk mee te krijgen, hier in Belgique leven we echter in een politieke microkosmos. Je bent ofwel voor N-VA ofwel voor Belgique, iets anders bestaat niet meer. Andere thema's zijn irrelevant. Al geloof ik niet dat de politiek de macro-economische realiteit zal kunnen blijven buiten houden. Iedereen, zowel flamingant als belgicist, zal binnenkort een veel prangender keuze moeten maken: het neoliberaal systeem in stand houden of niet. De Indignados zijn onderweg, en dan bedoel ik niet alleen die die vanuit Spanje komen aanmarcheren. Er zal ook hier meer en meer verzet klinken tegen de Verenigde Banken van Europa en de vraag is wie aan de kant van het verzet zal staan en wie niet. |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet er trouwens iemand hoe het eigenlijk zit met tendensrecht binnen de N-VA?
|
![]() |