![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft de vraag welk probleem je met je voorstel oplost: een teveel aan kinderen, of de kosten die door de gemeenschap worden gedragen. In ieder geval maak je van kinderen nog meer luxeproducten door enkel te besparen op tegemoetkomingen of fiscale aftrek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vaststelling is correct. En, weet je ook wat daarvan de oorzaak is ? Moeders hebben er blijkbaar meer vertrouwen in als hun dochters de pil slikken. Hoeveel moeders zijn er niet die met hun tienerdochter naar de dokter stappen voor een voorschrift. En dan maar tegen de omgeving vertellen dat hun 14-jarige dochter de pil neemt omdat ze onregelmatig ongesteld is of er vreselijk last van heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil er gerust bovendien nog de sterelizatie van mannen bijzetten nadat ze twee (gekende) kinderen gemaakt hebben. Maar dit neemt helemaal niet weg dat vrouwen vooral voor zichzelf moeten zorgen en dit niet overlaten aan manlief. Indien vrouwen het wensen kunnen zij zich ook laten sterelizeren na het tweede kind: tenslotte zijn zij het die de zwangerschap moeten doorstaan. Bovendien hoeven het ook niet enkel de mannen zijn die een scheve schaats rijden en een vrouw die zichzelf beschermt hoeft dan ook geen rekening te houden met de foefkes van de sporadische ridder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterilisatie vind k nogal drastisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van Tunesië wist ik niet maar ik vind het mooi te lezen dat er in sommige landen wel degelijk iets aan de overbevolking wordt gedaan.
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat u goed geslapen hebt!
![]() |
![]() |
#388 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad hebben moeders er meer vertrouwen in als hun dochter(s) de pil slikken. En ik denk dat we nu wel zo ver geëvolueerd zijn dat vrouwen niet meer hun toevlucht zoeken in zwakke excuses als onregelmatige menstruatie. Ik heb dat excuus niet gebruikt toen ik mijn dochter de pil liet voorschrijven en dat is meer dan 20 jaar geleden. Maar als de mannen meer betrokken waren bij de geboortebeperking dan zouden tienerjongens misschien ook al beginnen nadenken over de gevolgen van hun daad. Ik denk niet dat ze zich beter zouden leren beheersen ![]()
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kent u een betere afdoende anticonceptiemethode?
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuw hoelang dat verlichte Tunesische beeld qua kinderen nog gaat blijven bestaan?
Met hun nieuwe leiders die iets minder "decadent" gezind zijn. Of tot het Tunesisch gelijk blijvende inwoners een aanlokelijk doelwit is voor een uit de voegen barstend buurland waar men meer kinderen altijd heeft blijven promoten...
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals. Mannelijke trots. Je denkt toch niet dat een man tegen zijn vrienden op het werk of aan den toog gaat vertellen dat hij geen kinderen meer kan verwekken. Sommigen wel, toegegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |