Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 17:17   #381
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
kerel, ik geef gans de tijd uw antwoord, maar ge wilt niet luisteren. De mens is belangrijker omdat wij superieur zijn. Dus herlees deze zin nog eens en prent die goed in uw hoofd.
Superieur zijn is geen reden om belangrijker te zijn. 2 heel verschillende dingen.

Zoals ik eerder al zei, als een buitenaards ras hierkomt en zij zijn veel ontwikkelder dan ons en ze zijn superieur wil dit dan zeggen dat ze mogen doen met ons zoals wij dieren behandelen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:17   #382
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoezo, "bewustzijn"? verklaar..
Weet jij niet wat bewustzijn betekent? Zoek het op in een woordenboek ok.
Oud 27 augustus 2007, 17:18   #383
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Opnieuw zie ik geen REDEN waarom de mens belangrijker is.
absoluut gezien kunt ge niet van een belang spreken, man. Heeft deze planeet überhaupt "belang"?
Ik spreek over belang in de zin van prioriteiten om geld en energie in te steken. Waarom zou een vis dezelfde "rechten" moeten hebben als de mens? Waarom? We kunnen meteen de bomen ook rechten geven ofzo. Of de gras-sprieten.
Sjongejonge, leer eens consequent een lijn te trekken in plaats van emotioneel gewauwel over dingen die ge precies zelf niet eens begrijpt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:18   #384
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoezo, "bewustzijn"? verklaar..
een dier heeft een bewustzijn, een dier weet toch wat het doet ?
sommige dieren herkennen zichzelf in de spiegel, ze weten dus dat een spiegelbeeld een beeld van henzelf is

en trouwens, het is niet omdat het niet zeker is dat een dier een bewstzijn heeft, dat het daarom geen rechten zou hebben.

net zomin als het al dan niet ontbreken van abstraheervermogen een excuus zou zijn waarom een dier geen rechten zou mogen hebben.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:19   #385
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Zoals ik eerder al zei, als een buitenaards ras hierkomt en zij zijn veel ontwikkelder dan ons en ze zijn superieur wil dit dan zeggen dat ze mogen doen met ons zoals wij dieren behandelen?
JA, ze doen maar.
"mogen", van wie? van God ofzo?
Dat gaat gewoon gebeuren, ge kunt niet praten van "mogen" of "niet mogen" want er is geen juridisch kader.
Oud 27 augustus 2007, 17:27   #386
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn met teveel mensen (/opp.) om het op de "oude wijze" te doen.
Awel een intelligenter wezen zou ons dus gewoon mogen uitdunnen om zo het evenwicht te herstellen.

Dat is toch wat gij suggereert: wij mogen dieren doden a la volonte omdat wij superieur zijn. Als ik straks een superieure robot ontwerpt mag die dat ook omdat wij toch maar zweeterige stinkzakken zijn ivg met hun.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:33   #387
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
absoluut gezien kunt ge niet van een belang spreken, man. Heeft deze planeet überhaupt "belang"?
Ik spreek over belang in de zin van prioriteiten om geld en energie in te steken. Waarom zou een vis dezelfde "rechten" moeten hebben als de mens? Waarom? We kunnen meteen de bomen ook rechten geven ofzo. Of de gras-sprieten.
Sjongejonge, leer eens consequent een lijn te trekken in plaats van emotioneel gewauwel over dingen die ge precies zelf niet eens begrijpt.
Gaat het nu weer over belang?
Filosofisch ga ik niet beginnen. Het ging over belangrijk zijn.

Jij hebt het puur over belangrijk zijn in een menselijke maatschappij. Dan heb je idd gelijk maar daar gaat het mij niet om. Het gaat puur om wat wij met dieren doen, dit staat buiten de maatschappij.

Leer jij eens te stoppen met mensen persoonlijk aan te vallen indien ze jou mening niet delen. Ik ben consequent, ik gebruik enkel jou woorden die gewoon geen reden geven waarom mensen dieren slecht zouden mogen behandelen, dat is alles.
Oud 27 augustus 2007, 17:37   #388
Tavek
Banneling

Standaard

Overigens is de mens niet het superieure ras. Er zijn er genoeg die pakken beter zijn als ons: de kakkerlak, de mier......

(ik wil hier gewoon mee aandragen dat superieur zijn subjectief is)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:38   #389
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JA, ze doen maar.
"mogen", van wie? van God ofzo?
Dat gaat gewoon gebeuren, ge kunt niet praten van "mogen" of "niet mogen" want er is geen juridisch kader.
Ze doen maar jij vind het dan ook hun recht dus? Komaan é.

Waarom haal je god er nu weer bij, het gaat over wat jou mening hierover, niet wat een onbestaand figuur misschien wel zou denken.

Je geeft als enigste reden dat mensen het recht hebben om dieren slecht te behandelen, dat we het kunnen...en als een superieur ras naar hier zou komen haal je god er weer bij... de enigste die niet consequent is ben jij. Jou antwoord had simpelweg moeten zijn, JA, zij mogen dat dan omdat ze superieur zijn. Maar je zegt dat nu zomaar omdat je anders jezelf tegenspreekt, alsof jou mening zou zijn dat je het echt ok zou vinden indien ze jou familie, shampoo in de ogen spuiten om te kijken hoe het infecteerd ed. Blijf idd consequent of geef een echte reden waarom we het recht zouden hebben. Opnieuw ik gebruik enkel jou argumenten.
Oud 27 augustus 2007, 17:39   #390
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens is de mens niet het superieure ras. Er zijn er genoeg die pakken beter zijn als ons: de kakkerlak, de mier......

idd, maar pas op want seffens ben je weer niet consequent.
Oud 27 augustus 2007, 17:47   #391
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ambiorix haalt ondertussen al zijn argumenten zelf al terug op enkele postings tijd. Belangrijk kan al niet meer want op welke manier ga je dit bepalen? Belangrijk voor wie wat waar? Absoluut kan dus niet, zegt hij zelf. Het recht hebben of mogen kan ook al niet meer want zoals hij opnieuw zelf zegt...van wie, God? Dus het recht hebben kan ook niet. Het enige wat hij nog heeft nu is superioriteit en dus gewoonweg het hebben van de macht. Hij zal dus ook voorstander zijn van amerika, amerika heeft de middelen en kan en mag het dus. Zij zijn "superieur" volgens hem.

En zoals eerder al aangehaald. Indien een superieus ras de aarde zou vinden en ons als proefdieren of kweekdieren ziet..dan gaat hij hier mee akkoord om de simpele reden...omdat ze het kunnen. Tja, wat een gedachtengang.
Oud 27 augustus 2007, 17:55   #392
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En zoals eerder al aangehaald. Indien een superieus ras de aarde zou vinden en ons als proefdieren of kweekdieren ziet..dan gaat hij hier mee akkoord om de simpele reden...omdat ze het kunnen. Tja, wat een gedachtengang.
ik zou mij verdedigen, weliswaar! Maar als deze "super-aliens" ons tot slaven maken is dat maar een normale gang van zaken, idd.
Oud 28 augustus 2007, 08:12   #393
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

*foutje*

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 28 augustus 2007 om 08:13.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:16   #394
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou mij verdedigen, weliswaar! Maar als deze "super-aliens" ons tot slaven maken is dat maar een normale gang van zaken, idd.
Daar gaat het niet om. Het feit dat gij er geen problemen mee hebt om dieren te onderwerpen impliceert dat gij er geen problemen mee zou hebben om onderworpen te worden. Anders ben je inconsequent.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:23   #395
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of wij er iets tegen kunnen doen of niet is het punt niet. Je snapt het nog altijd niet blijkbaar. Vind jij dat zij dan het recht hebben gewoon omdat ze het kunnen?
Oud 28 augustus 2007, 08:24   #396
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Het feit dat gij er geen problemen mee hebt om dieren te onderwerpen impliceert dat gij er geen problemen mee zou hebben om onderworpen te worden. Anders ben je inconsequent.
Idd!!!!!!
Toch nog iemand die het doorheeft.
Oud 28 augustus 2007, 14:15   #397
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Totaal niet man.
Ik WEET dat een dier liever vrij zou zijn dan door ons "gebruikt" te worden. Daar gaat het om. GIJ fietst rond de hete brij, blijkbaar, niet ik.
Oud 28 augustus 2007, 14:57   #398
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer 'onderwerpen'.
Is het gebruiken van een hond voor het hoeden van schapen of het gebruik van een paard om een koets te trekken 'onderwerping'?

Is het dier onrecht aangedaan door het deze taken te laten uitvoeren?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 14:59   #399
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

idd subjectief. De mijt is geloof ik het sterkste beest op deze planeet.
Maar die mijten kunnen de pot op met hun "rechten". Waarom in godsnaam zouden wij een mijt (hahahahaha) "rechten" geven
Oud 28 augustus 2007, 15:03   #400
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

moest ik moeten kiezen tussen het leven van mijn kat of het leven van een mens die ik niet ken, ik zou niet lang moeten twijfelen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be