Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stakingen moeten kunnen
Nee,alles zonder stakingen 4 7,41%
Ja,stakingen als drukkingsmiddel 48 88,89%
De bazen zijn oppermachtig en beslissen 2 3,70%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 20:58   #381
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zonder winst, profijt = voordeel is er geen enkele reden voor mensen om voor andere mensen voorwerpen te gaan maken.

dat heeft de ussr ons geleerd

jouw helaas nog niet
Ja, zeer leerzaam inderdaad die USSR.
Oud 31 augustus 2007, 20:58   #382
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Waar menselijkheid is behoeft geen administratieve hulpmaatregelen zoals dop is.
dat is precies wat de donkerblauwen ook zeggen. Sociale zekerheid is niet nodig. De mensen zullen wel spontaan liefdadig genoeg zijn voor de gebrekkigen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 augustus 2007 om 21:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 21:00   #383

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, zeer leerzaam inderdaad die USSR.
idd heel leerzaam. leerzaam genoeg om te besluiten dat het communisme een veel grotere vijand is van de armen dan het kapitalisme.

het kapitalisme is voor veredeling vatbaar. Ik mag in het kapitalisme als arme luis hier tenminste op het internet mijn beklag doen tegen de kapitalisten. In de ussr had ik daar al lang voor in siberie gezeten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 augustus 2007 om 21:00.
Oud 31 augustus 2007, 21:00   #384
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waar menselijkheid is behoeft geen administratieve hulpmaatregelen zoals dop is.
Ha, jij denkt dat mensen jou vrijwillig gratis zullen blijven voederen? Even verder doordrukken, de zaak laten overnemen door dieren waarna jij in een mensentuin ter bezichtiging wordt in leven gehouden.
Oud 31 augustus 2007, 21:08   #385
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zijn jullie toch bang voor?Een bedrijf is niks anders dan een plaats waar er zakkens gemaakt worden dat naar gebruikers moet gaan.Het hoeft geen winst economie te zijn maar een dienst economie!
Bon ... En wordt de volledige maatschappij dan aangepast ? Want ik neem aan dat deze arbeiders/idealisten niet zozeer een hoger loon ambieren zoals de werknemers die we nu kennen ...
Zullen zij de huidige loonkost aankunnen en er zelfs mee concureren tegen China en dergelijke ?? En gaan ze de belastingen dan ook aanpassen ...?
Zo gaat het niet enkel meer om een bedrijf , dat bedrijf staat dan wel in een wereld dat het niet aankan ... Bekijk die mensen hunne belastingbrief maar eens ..
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 21:08   #386
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Het zou dan inderdaad niet moeten gaan om een 'machtswisseling', maar vooral om een andere manier van samenwerken en een gelijke verdeling van de opbrengsten.

Een 'machtswisseling' is nooit mogelijk zolang de revolutie in de geest niet heeft plaatsgevonden. De revolutie is in mijn ogen niet louter een sociaal-economische omwenteling en een politieke ommekeer, maar vooral een geestelijke ontwikkeling in de richting van een ander denken dat meer in overeenstemming is met de noden van onze tijd.
Zou je niet liever je rechterlijke beschikking vóór zijn en tijdig deskundige hulp zoeken?
Oud 31 augustus 2007, 22:42   #387
duncan
Banneling

Standaard

lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 22:59   #388
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tiens, nog een arme die werkgeversstandpunten komt verkondigen...

het wordt een epidemie de laatste tijd

de geleden schade ja...het is goed dat de vakbonden tenminste nog één drukkingsmiddel hebben (het is ook veruit het enige dat ze nog hebben, want werkgevers kunnen de onderhandelingen en gesprekken oneindig laten doorgaan totdat de delegee eronder bezwijkt) om hun eisen kracht bij te zetten. Anders zou men ze beter helemaal afschaffen denk ik.

Want dan zou de vakbond als vereniging van werkenden helemaal niets meer in de pap te brokken hebben.

Europees gezien ijvert men ook voor werknemersvertegenwoordiging op het niveau van de KMO's. Ook binnen kleinere bedrijven zou er dus een vakbondsafgevaardigde of zo moeten zijn.

Dat zou een grote stap vooruit betekenen, want nu verdedigen de vakbonden vooral de grotere groepen arbeiders uit multinationale industrieën, terwijl een steeds groter deel van de beroepsbevolking hier in kleine en middelgrote bedrijven werkt. Dat zet misschien ook wat kwaad bloed, maar dat kan onder de nieuwe Europese regelgeving terzake opgelost worden.

België zal veroordeeld worden tot dwangsommen als het deze syndicale rechten niet respecteert, en terecht. Het kan toch niet dat een land waar een syndicalisatiegraad van 90 % heerst niet eens in staat zou zijn de Europese regelgeving i.v.m. syndicale vertegenwoordiging te respecteren.

Of het op het terrein zoveel zal uitmaken weet ik niet precies, in een klein bedrijf kom je automatisch toch veel vaker in contact met de eigenaar/manager, maar het is goed als het tenminste al bestaat.

Jullie zouden beter eens luisteren naar delegees van bedrijven en strijdsyndicalisten, in plaats van het oor te lenen aan Jean-Marie Dedecker en aan bepaalde liberale uitwassen en derivaten van de armoedebestrijding
Leeuw, ik vrees dat U er de ballen van snapt...
Ook niet moeilijk.. als men praktisch nooit gewerkt heeft...

En vakbonden in kleine ondernemingen gaat catastrofaal zijn voor de tewerkstelling... Dus goed voor U en de overige cappers...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 23:01   #389
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee,het bedrijf zou aan de mensen van het bedrijf toekomen.De CNT zou daar niks meer moeten doen aangezien het bedrijf bevrijd is van een baas of aandeelhouders.
U beseft toch welke gevolgen uw onzin in de realiteit heeft teweeggebracht?
Oud 31 augustus 2007, 23:05   #390
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb deze link juist een goed bekeken, het gaat over Amerikaanse vakbonden. Wat er in Amerika gebeurt kan ik niet echt goedkeuren.

Een staking zal altijd moeten voortkomen uit de werkers van het bedrijf zelf. De vakbond kan wel vliegende piketten opzetten waar vakbondsafgevaardigden uit andere bedrijven zich klaarhouden om collega's te gaan ondersteunen aan het piket, samen met sympathisanten.

Trouwens, voor acht dollar per uur zou ik wel gaan demonstreren als dakloze hoor. Het is wachten op een initiatief van onze eigen vakbonden om daklozen en armen te betalen als ze gaan demonstreren of aan piketten staan. Op die manier had ik dan al rijk kunnen zijn vandaag. Wij deden dat allemaal gratis en voor niks, uit solidariteit met de andere uitgebuitenen.

het is geen wonder dat men op dit idee komt in een land waar de onderlinge solidariteit enorm is aangetast door het liberaal-individualistisch systeem dat de mensen wordt opgelegd en waardoor ze in isolement verkeren.

Misschien is het toch nog niet zo slecht bekeken, maar ik weet niet welke agenda de Amerikaanse vakbonden precies hebben. Ik ken hun achtergrond onvoldoende om nu te zeggen wat ze hiermee verhopen te bereiken.
Idd..; U ging aan de poorten van o.a. Vorst staan, waar pak uitgebuitenen een premie van 150.000 euro ontvingen...

Ik ben beneiuwd hoeveel van die uitgebuitenen nu solidair zijn met de daklozen..
Oud 1 september 2007, 00:17   #391
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
zonder winst, profijt = voordeel is er geen enkele reden voor mensen om voor andere mensen voorwerpen te gaan maken.

dat heeft de ussr ons geleerd

jouw helaas nog niet
Hangt af van wat jij als winst kernmerkt maar men zou kunnen stellen dat een menselijkheid winst bij mij voorkeur geniet.
Oud 1 september 2007, 00:21   #392
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
dat is precies wat de donkerblauwen ook zeggen. Sociale zekerheid is niet nodig. De mensen zullen wel spontaan liefdadig genoeg zijn voor de gebrekkigen.
Men heeft liefdadigheid nodig waar onrechtvaardig toestanden gebeuren en gebrekkigen komen enkel voor in een samenleving dat normen oplegd,not my world
Oud 1 september 2007, 00:22   #393

Standaard

Citaat:
Hangt af van wat jij als winst kernmerkt maar men zou kunnen stellen dat een menselijkheid winst bij mij voorkeur geniet.
wat men als voordeel ziet dat is aan ieder individu om te bepalen en het is niet aan jouw om totalitair op te leggen wat iedereen als een voordeel moet zien.

In geval van het basisinkomen zou iedereen kunnen kiezen om zich bezoldigd of onbezoldigd al of niet voor iets in te zetten

In het systeem dat jij voorstaat zou iedereen verplicht zijn om "vrijwillig" voor elkaar te werken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2007 om 00:24.
Oud 1 september 2007, 00:23   #394
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ha, jij denkt dat mensen jou vrijwillig gratis zullen blijven voederen? Even verder doordrukken, de zaak laten overnemen door dieren waarna jij in een mensentuin ter bezichtiging wordt in leven gehouden.
Moedermelk is toch gratis!Waarom zou de rest niet gratis kunnen?
Oud 1 september 2007, 00:27   #395

Standaard

indien je ook maar één week ervaring had met collectivisme in de praktijk guerin dan zou je weten dat het absoluut noodzakelijk is om de motivatie in de groep niet naar de kloten te laten gaan dat elk individu uit overtuiging en volledig vrijwillig meedoet.

vanaf dat je er eentje tussen hebt zitten die impliciet of expliciet verplicht of tegen zijn zin meedoet kan alles voor iedereen naar de kloten zijn

binnen een echte liberale samenleving is vrijwillig en spontaan collectivisme onbeperkt mogelijk - doch niet verplicht

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2007 om 00:29.
Oud 1 september 2007, 00:29   #396
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
wat men als voordeel ziet dat is aan ieder individu om te bepalen en het is niet aan jouw om totalitair op te leggen wat iedereen als een voordeel moet zien.

In geval van het basisinkomen zou iedereen kunnen kiezen om zich bezoldigd of onbezoldigd voor iets in te zetten

In het systeem dat jij voorstaat zou iedereen verplicht zijn om "vrijwillig" voor elkaar te werken

Dat basisinkom zal er toch niet komen in ons "democratie"en wie zegt dat het niet zou komen in een anarchistische samenleving,weet jij dat?
Is een basisinkom niet iets als een zekerheid om te overleven?Dan is een dak,eten en drink krijgen gelijk te stellen aan een basisinkom maar dan in natura.
Oud 1 september 2007, 00:31   #397

Standaard

Citaat:
Dat basisinkom zal er toch niet komen in ons "democratie"en wie zegt dat het niet zou komen in een anarchistische samenleving,weet jij dat?
Is een basisinkom niet iets als een zekerheid om te overleven?Dan is een dak,eten en drink krijgen gelijk te stellen aan een basisinkom maar dan in natura.
in natura - dus maw mao-huisjes uitdelen - mao-pakjes uitdelen aan alle burgers. Mss ook meteen iedereen hetzelfde kapsel

ja dag jan ik hoef geen onnozele krollekes hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2007 om 00:32.
Oud 1 september 2007, 00:32   #398
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
indien je ook maar één week ervaring had met collectivisme in de praktijk guerin dan zou je weten dat het absoluut noodzakelijk is om de motivatie in de groep niet naar de kloten te laten gaan dat elk individu uit overtuiging en volledig vrijwillig meedoet.

vanaf dat je er eentje tussen hebt zitten die impliciet of expliciet verplicht of tegen zijn zin meedoet kan alles voor iedereen naar de kloten zijn

binnen een echte liberale samenleving is vrijwillig en spontaan collectivisme onbeperkt mogelijk - doch niet verplicht
Collectivisme zonder affiniteit kan niet werken,het is idd sterk aanbevolen een collectief te zoeken waarin men zich goed kan voelen.
Oud 1 september 2007, 00:33   #399
Chipie
Banneling

Standaard

Men kan natuurlijk bananen verplichten recht te groeien...
Oud 1 september 2007, 00:34   #400
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
in natura - dus maw mao-huisjes uitdelen - mao-pakjes uitdelen aan alle burgers. Mss ook meteen iedereen hetzelfde kapsel

ja dag jan ik hoef geen onnozele krollekes hoor
Karikaturen zijn leuke dingen...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be