Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 15:18   #401
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is hier duidelijk weer uit de hand aan het lopen.

Hoog tijd dat Bovenbuur terug komt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Idd.
Zou Arbiter nog meelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 15:32   #402
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Klopt. Helaas interpreteren allochtonen en met name een zooitje moslims de rechten en vrijheden nogal eens eenzijdig en totaal fout
Er zijn er inderdaad die de rechten eenzijdig interpreteren.
Net zoals een aantal gekenden hier op dit forum.
Een beetje het splinter en balk verhaal.
Oud 17 juli 2011, 15:34   #403
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Stel dat je er in slaagt om aan te tonen dat racisme bekrompen en achterlijk is, waarom zou je dan iemand beletten om zijn bekrompenheid en achterlijkheid te etaleren?
Waar belet ik dat?
Heck, ik help ze er zelfs mee.
Maar daar hebt ge blijkbaar ook iets tegen.
Oud 17 juli 2011, 15:39   #404
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dat doet u helemaal niet..er is binnen deze discussie niet eens sprake van racisme, anders zou u de moderatie moeten inlichten, wanneer u Vlaanderen achterlijk zen bekrompen vind begrijp ik niet waarom u hier wilt wonen, waarom verhuist u dan niet naar plekjes die niet achterlijk en bekrompen zijn?
Omdat ik nog altijd vind dat België een van de beste landen is om in te wonen.
Maar het zou nog beter kunnen zijn als we met z'n allen wat minder bekrompen en kleinsteeds zouden zijn.
En daar probeer ik op een zeer bescheiden manier wat aan te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom immigreert u niet naar een ander minder achterlijk en bekrompen land?
Weet ge, bij het (ondertussen voorbije) succes van het vlaams blok heb ik me dat af en toe afgevraagd, en het heeft op bepaalde momenten inderdaad weinig gescholen.
Oud 17 juli 2011, 21:55   #405
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het zou nog beter kunnen zijn als we met z'n allen wat minder bekrompen en kleinsteeds zouden zijn.
Dat is flink! Ik dacht allang dat je er wat aan moest doen. Ik zie reikhalzend uit naar je volgende postings, die dus normaliter en als ik je goed begrijp, minder bekrompen en grootsteedser zullen zijn; juist?
Oud 17 juli 2011, 23:00   #406
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon in België

Wat ik hier doe is inderdaad aantonen hoe bekrompen en achterlijk racisme wel kan zijn.
Het enige dat je aantoont zijn je eigen anti-Blanke - Autochtoon vooroordelen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 23:33   #407
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een loffelijk streven van je om daar op "een zeer bescheiden manier" wat aan te willen gaan doen. Ik neem dan ook aan dat je de immigranten afkomstig uit kleinsteedse tribale culturen en met een bekrompen religieuze ideologie die onze pluriforme samenleving verwerpt, nu eens diets gaat maken dat zij onze maatschappij te accepteren hebben zoals ze is, en dat wij autochtonen al genoeg gedaan hebben om ze tegemoet te komen.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 17 juli 2011 om 23:34.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 06:33   #408
Alboreto

Standaard

Citaat:
Klopt. Helaas interpreteren allochtonen en met name een zooitje moslims de rechten en vrijheden nogal eens eenzijdig en totaal fout: hun cultuur, leefgewoonten, denkpatornen, kledij, eetgewoonten en dergelijke opleggen aan anderen, eisen stellen die niet horen, en hun zin doen als het niet hoort.
Ik wou hier nog even op terugkomen.

Bekeringsdrang zit ingebakken in bijna elke religie.
Ge kunt daar over discussiëren (ik vind dat ook niet leuk), maar uiteindelijk valt dat ook onder de noemer van vrije meningsuiting. 'ik ben van mening het Enige Ware Geloof te hebben en ik probeer iedereen daarvan te overtuigen'.
Iedereen heeft een andere cultuur, leefgewoonte, denkpatroon, kledij en eetgewoonten die in meer of mindere mate afwijkt van die van een andere.

*Gelukkig* leven we niet in een totalitair regime en heeft de maatschappij of overheid daar geen jota over te zeggen. Het is dan ook totaal belachelijk dat ge dat aan anderen probeert op te leggen.

Ik vind het ook raar dat een man een wit kleed draagt, of een hanenkam en 2 kilo ijzer in de oren, maar we leven in een vrij land en als die persoon dat leuk vindt, good for him.

Als ge vindt dat mijn eetgewoonten de maatschappelijke structuur van een land verkracht, dan hebt ge een perceptieprobleem, niet ik.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2011 om 06:35.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 06:35   #409
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is flink! Ik dacht allang dat je er wat aan moest doen. Ik zie reikhalzend uit naar je volgende postings
Dank voor de steun, Kodo
Oud 18 juli 2011, 07:17   #410
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ge, bij het (ondertussen voorbije) succes van het vlaams blok heb ik me dat af en toe afgevraagd, en het heeft op bepaalde momenten inderdaad weinig gescholen.
over welke scholen heb je het?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 08:14   #411
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
over welke scholen heb je het?
Heil de spellingnazi's.

Ik weet het, het is fout Nederlands.
Plaatselijk dialect, sue me

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2011 om 08:15.
Oud 18 juli 2011, 10:02   #412
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was 50 jaar geleden, voor men met de islamcul te maken kreeg, veel beter. Ik heb het steeds meer zien verslechteren en het zal er met de steeds toenemende groei van de ummah niet beter op worden. U hoeft daarvoor maar te kijken naar alle landen die hetzelfde lot reeds hebben ondergaan. Libanon bijvoorbeeld. Kijk hoe het vroeger was voor men moslimimmigranten massaal het land had toegelaten en kijk wat het nu geworden is (om maar een voorbeeldje te noemen).

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798

Citaat:
Zij die de islam bestrijden kan men moeilijk van bekrompenheid beschuldigen. Het zou beter zijn als we met z'n allen wat minder naief zouden zijn ten opzichte van een totalitaire vrijheidsberovende alles onderdrukkende ideologie. Daar probeer ik op mijn beurt wat aan te doen.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Citaat:
U mag daar blij om zijn. De ummah groeit nu, in samenwerking met de 'verdraagzamen' onder ons, als kool. Als dat niet is wat je wil dan ben je duidelijk verkeerd bezig.

http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juli 2011 om 10:08.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 10:14   #413
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ken je veel Marrokanen die graag zien dat hun dochter met een ( ongelovige uiteraard ) blanke of een neger gaat vrijen ?
Ik geen enkele. En ook d�*t is dus een probleem : die fameuze " vermenging ", die gebeurd dus maar in één richting. Als een Noordafrikaan met een meisje van bij ons vrijt, moet je dat tof vinden, anders ben je een racist. Maar probeer eens een Marrokkaans meisje te versieren, dan moet je eerst je kogelvrije vest aandoen, en je revolver geladen op zak hebben, of je word gekeeld...
Als iedereen zoals jij denkt zal dat zeker zo blijven ook.

Ik ken anders ook niet veel blanke ouders die staan te springen dat hun kinderen met een anderskleurige thuiskomt. maar ik denk persoonlijk dat de blanken hieren iets vergankelijker zijn hoewel dit slechts een indruk is.
Ikzelf verkeer met een cambodjaans thaïse en ze is volledig geïntegreerd en hier geboren. Haar ouders zijn boedhisten maar hebben haar dat geloof niet opgedrongen. Zo kan en gaat het soms ook...
Oud 18 juli 2011, 10:16   #414
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

N.r.

Laatst gewijzigd door Alienation : 18 juli 2011 om 10:17.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 10:17   #415
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De groep die ik viseer zijn de multicul-fanaten tussen de autochtonen. Zij zijn het schadelijkst, en het gevaarlijkst, nog erger dan de allochtonen zelf, want zij maken het mogelijk dat die hier bljven binnenstromen, zoals zeewater in een lekke boot.
De allochtonen zijn het zeewater, Europa is de lekke boot, en de multikul-criminelen zijn de piraten die deze boot geënterd hebben, en hem naar de bodem sturen. Maar de onnozelaars beseffen niet eens dat ook zij straks zoals ratten gaan verzuipen.
Globalisering zie je overal, economie, politiek, cullinair,... Als je dat niet kan verteren neem je beter een strop.
Oud 18 juli 2011, 10:18   #416
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Als iedereen zoals jij denkt zal dat zeker zo blijven ook.

Ik ken anders ook niet veel blanke ouders die staan te springen dat hun kinderen met een anderskleurige thuiskomt. maar ik denk persoonlijk dat de blanken hieren iets vergankelijker zijn hoewel dit slechts een indruk is.
Ikzelf verkeer met een cambodjaans thaïse en ze is volledig geïntegreerd en hier geboren. Haar ouders zijn boedhisten maar hebben haar dat geloof niet opgedrongen. Zo kan en gaat het soms ook...
Er bestaat niet zoiets als 'boedhismefobie' ook al hebben de meeste aanhangers ervan een bruin kleurtje. Nog niet afgevraagd hoe dat komt ?

Citaat:
5.11. Islamkritiek en racisme

De moedjahedien hebben moordwapens, hun handlangers in ons midden hebben dooddoeners. Het doel is hetzelfde : elke ernstige islamkritiek de kop indrukken.

De pleitbezorgers van de islam hebben niet veel analyse nodig om islamkritiek te duiden. Zij hebben hun dooddoeners immers klaar : het gaat gewoon om "racistische vooroordelen" van "extreem-rechts". Dit is uiteraard een volkomen eurocentrische argument, want alleen hier valt de tegenstelling tussen ongelovige en moslim iet of wat samen met verschil tussen lichtblank en donkerblank. (28) Hoe dan ook, laat ons deze veelgehoorde associatie hier even verifiëren.

Wat hebben Salman Rushdie, Taslima Nasrin, Ram Swarup, Sita Ram Goël, Anwar Shaykh, Mohamed Rasoel en Bat Ye'or met elkaar gemeen ? Wat hebben zij gemeen met de Turkse marxist Aziz Nesin ("Er moet een einde komen aan de duizendjarige tirannie van de Koran") ? Met V.S. Naipaul, die in Among the Believers de levende islam op de korrel neemt en in een recent interview aanklaagt dat de moslims geen enkel gewetensonderzoek doen in verband met de slavernij ? (29) Met Maryse Condé, die in haar roman Ségou de Afrikaanse kijk op de islam weergeeft ("De islam is een mes dat tweedracht zaait, dat verwondingen toebrengt waarvan we niet meer genezen") ? Met Ibn Warraq die in zijn boek Why I am not a Muslim zijn mede-moslims met een grondige en omstandige islamkritiek de weg naar de emancipatie uit de mohammedaanse dwaling wijst ("het beste wat men voor moslims kan doen, is hen van de islam te bevrijden") ? (30)

Wat zij gemeen hebben zijn niet hun politieke opvattingen, die een brede waaier vertegenwoordigen waarin alleen "extreem-rechts" ontbreekt. Wel dat zij meer moed hebben dan onze multikul-ajatollahs, en meer huidpigment. Terwijl blanke paters en logebroeders de inplanting van de islam in België organizeren, sneuvelen zwarte christenen en heidenen in Soedan door het zwaard van de islam. Het verzet tegen de islam is inderdaad bruin en zwart, niet qua politieke maar qua huidskleur.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel5.html
Oud 18 juli 2011, 11:38   #417
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wou hier nog even op terugkomen.

Bekeringsdrang zit ingebakken in bijna elke religie.
Ge kunt daar over discussiëren (ik vind dat ook niet leuk), maar uiteindelijk valt dat ook onder de noemer van vrije meningsuiting. 'ik ben van mening het Enige Ware Geloof te hebben en ik probeer iedereen daarvan te overtuigen'.
Iedereen heeft een andere cultuur, leefgewoonte, denkpatroon, kledij en eetgewoonten die in meer of mindere mate afwijkt van die van een andere.

*Gelukkig* leven we niet in een totalitair regime en heeft de maatschappij of overheid daar geen jota over te zeggen. Het is dan ook totaal belachelijk dat ge dat aan anderen probeert op te leggen.

Ik vind het ook raar dat een man een wit kleed draagt, of een hanenkam en 2 kilo ijzer in de oren, maar we leven in een vrij land en als die persoon dat leuk vindt, good for him.

Als ge vindt dat mijn eetgewoonten de maatschappelijke structuur van een land verkracht, dan hebt ge een perceptieprobleem, niet ik.
Ik heb helemaal geen probleem dat sommige mensen anders zijn. Wel als ze niet aanvaarden dat ik anders ben.

En wat het perceptieprobleem betreft: Ik zie niet in waarom uw mening geen perceptieprobleem zou zijn en de mijne wel.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:40   #418
Alboreto

Standaard

Citaat:
En wat het perceptieprobleem betreft: Ik zie niet in waarom uw mening geen perceptieprobleem zou zijn en de mijne wel.
Omdat ik deel uitmaak van die cultuur.

De overheid, maatschappij noch gij hebben iets te zeggen over mijn eetgewoonten.

Als ik door het koken van een tajine, nasi, spaghetti, hamburger of kip moambe 'uw' cultuur verkracht dan ligt het probleem bij u vrees ik.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2011 om 11:42.
Oud 18 juli 2011, 13:38   #419
smiley

Standaard

Lebanon used to be a democracy. We were open minded, were fair, we were tolerant, we had open border policy. We welcomed everyone into our country because the christian majority in Lebanon after the independence from France had their values. They were kind, tolerant, openminded. We wanted to share our western values to the rest of the Arabic world ... they overbreeded us by 7 to 1. Muslims are allowed to have 4 wives ... soon they became the majority. The muslims used our laws, our tolerance, our democracy against us ....

http://www.youtube.com/watch?v=VJOYd...eature=related

Wat een vergissing ! Trekken ze hier in Europa daar lessen uit ? Libanon is het zoveelste land dat naar de islamverdommenis is geholpen. Moslimimmigranten, wat is het probleem nou echt? Moet men dat nu echt nog vragen ?

Citaat:
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
the same thing hapend to syria ,thats why i live in europe as a christian !! naw Moslems are in europe ,and all over the world and and many people are so blind ,,,,its like a bad dream !!

http://www.youtube.com/watch?v=MeHoq...eature=related

It's amazing how history is so rewritten to appease the Muslims

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juli 2011 om 14:07.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 14:16   #420
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Globalisering zie je overal, economie, politiek, cullinair,... Als je dat niet kan verteren neem je beter een strop.
Zelfmoord ? Nee dank u. Dan hang ik toch nog liever het object van mijn ongenoegen op...Als we het echt zover moeten drijven zoals jij blijkbaar wilt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be