Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 15:13   #401
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
moest ik moeten kiezen tussen het leven van mijn kat of het leven van een mens die ik niet ken, ik zou niet lang moeten twijfelen.
ik echt niet. Kheb eerder al aangehaald dat Dutroux voor mij meer waard is dan éen of andere uitstervende Siberische tijger.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:24   #402
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Totaal niet man.
Ik WEET dat een dier liever vrij zou zijn dan door ons "gebruikt" te worden. Daar gaat het om. GIJ fietst rond de hete brij, blijkbaar, niet ik.
Daar ging het niet om. Je draaid rond de pot.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:26   #403
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Daar ging het niet om. Je draaid rond de pot.
daar ging het wel om. G�*j draaiT rond de pot.
Oud 28 augustus 2007, 15:31   #404
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd subjectief. De mijt is geloof ik het sterkste beest op deze planeet.
Maar die mijten kunnen de pot op met hun "rechten". Waarom in godsnaam zouden wij een mijt (hahahahaha) "rechten" geven
En weer haal je insecten erbij om als vb te gebruiken. Men heeft al bewezen dat insecten enkel op instinct leven.

Voor de laatste maal, het gaat ook niet om bepaalde gevallen é, heeft hier iemand het enkel over een hond of enkel een koe of varken. Het gaat globaal gezien over hoe de mens dieren behandelt.
Stop dus met specefieke gevallen eruit te vissen die opzich niets betekenen in het onderwerp hier.

Het punt is trouwens gemaakt. Je kon niet anders dan akkoord te gaan om je te laten onderwerpen indien een superieur ras naar hier komt. Je doet alsof je dit ok vind maar het is nogal logisch dat je dit niet ok vind. Ik weet niet wat voor een leeg en gevoelloos mens jij zou zijn en ermee akkoord zou gaan indien heel je familie en vrienden in hokjes aan uiterst pijnlijke proeven worden onderworpen met achteraf de dood tot gevolg om een ander ras wat shampoo ed te bezorgen dat er toch al is... Dat maak je echt niemand wijs hoor.

Laatst gewijzigd door illwill : 28 augustus 2007 om 15:34.
Oud 28 augustus 2007, 15:32   #405
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar ging het wel om. G�*j draaiT rond de pot.
Nee, daar ging het niet om. Je haalt iets aan dat je niet eens kunt bewijzen en wat totaal niets te maken heeft of antwoord geeft op de posting die je quote.
Oud 28 augustus 2007, 15:34   #406
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is trouwens gemaakt. Je kon niet anders dan akkoord te gaan om je te laten onderwerpen indien een superieur ras naar hier komt. Je doet alsof je dit ok vind maar het is nogal logisch dat je dit niet ok vind. Ik weet niet wat voor een leeg en gevoelloos mens jij zou zijn indien heel je familie en vrienden in hokjes aan uiterst pijnlijke proeven worden onderworpen met achteraf de dood tot gevolg om een ander ras wat shampoo ed te bezorgen dat er toch al is... Dat maak je echt niemand wijs hoor.
En gij denkt dat een muis in een laboratorium zich daar mee bezig houdt? Nadenken over zijn lot, nadenken over hoe zijn familie onrecht wordt aangedaan? Absurd gewoon, het enige waar dat beest aan "denkt" is zijn eten, valt er niks te sexen (zonder onderscheid tussen familie-geen familie), en slapen.

Menselijke eigenschappen geven aan dieren, waar haal je het?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:34   #407
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En weer haal je insecten erbij om als vb te gebruiken. Men heeft al bewezen dat insecten enkel op instinct leven.

Voor de laatste maal, het gaat ook niet om bepaalde gevallen é, heeft hier iemand het enkel over een hond of enkel een koe of varken. Het gaat globaal gezien over hoe de mens dieren behandelt.
Stop dus met specefieke gevallen eruit te vissen die opzich niets betekenen in het onderwerp hier.

Het punt is trouwens gemaakt. Je kon niet anders dan akkoord te gaan om je te laten onderwerpen indien een superieur ras naar hier komt. Je doet alsof je dit ok vind maar het is nogal logisch dat je dit niet ok vind. Ik weet niet wat voor een leeg en gevoelloos mens jij zou zijn indien heel je familie en vrienden in hokjes aan uiterst pijnlijke proeven worden onderworpen met achteraf de dood tot gevolg om een ander ras wat shampoo ed te bezorgen dat er toch al is... Dat maak je echt niemand wijs hoor.
Illwill, ik zal het heel klaar en duidelijk uitleggen, zodat je het zeker snapt;
Ik zou er NIET mee akkoord gaan, goed? Ik zou mij met alle macht verzetten, net zoals de dieren dat doen. Dus nergens zeg ik dat ik mij zou neerleggen bij een onderwerping door een hypothetisch superieur (buitenaards) dierenras.
Als een jager op pad is en zijn dier vangt, verzet het dier zich logischerwijs ook, omdat onderwerping aan een superieur dierenras niet fijn is. Niet fijn, maar wel logisch. Maak aub dit verschil.
Oud 28 augustus 2007, 15:34   #408
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Nee, daar ging het niet om. Je haalt iets aan dat je niet eens kunt bewijzen en wat totaal niets te maken heeft of antwoord geeft op de posting die je quote.
kheb zojuist voor de xxx'ste keer een antwoord gegeven.
Oud 28 augustus 2007, 15:36   #409
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En gij denkt dat een muis in een laboratorium zich daar mee bezig houdt? Nadenken over zijn lot, nadenken over hoe zijn familie onrecht wordt aangedaan? Absurd gewoon, het enige waar dat beest aan "denkt" is zijn eten, valt er niks te sexen (zonder onderscheid tussen familie-geen familie), en slapen.

Idd, enkel de momentane pijn wordt ie gewaar.
Oud 28 augustus 2007, 15:37   #410
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ok, we laten de insecten erbuiten.
Waarom zou je "rechten" geven aan een visje van 7mm lang? Het dier kan "pijn voelen", en zou in feite net zoals een paard of een mens rechten moeten krijgen dan..?
Oud 28 augustus 2007, 15:38   #411
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik geef geen menselijke eigenschappen aan dieren, waar haal je dat vandaan?
Een muis weet niet eens wat een laboratorium is. Wie zegt dat wij zullen weten waar we zijn in ruimten gecreeerd door een ras dat miljoenen jaren verder staat dan wij, dat op vlak van communicatie geen geluid gebruikt? Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat de muis pijn kan voelen en dat ze dus mishandelt word.
En ook jij haalt 1 specefiek dier eruit. Ik blijf het niet zeggen é. Lees goed wat we zeggen.
Oud 28 augustus 2007, 15:38   #412
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, enkel de momentane pijn wordt ie gewaar.
En daarvoor heeft de wetgever al wat wetten en verplichtingen opgelegd. Terecht natuurlijk.
Oud 28 augustus 2007, 15:41   #413
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill, ik zal het heel klaar en duidelijk uitleggen, zodat je het zeker snapt;
Ik zou er NIET mee akkoord gaan, goed? Ik zou mij met alle macht verzetten, net zoals de dieren dat doen. Dus nergens zeg ik dat ik mij zou neerleggen bij een onderwerping door een hypothetisch superieur (buitenaards) dierenras.
Als een jager op pad is en zijn dier vangt, verzet het dier zich logischerwijs ook, omdat onderwerping aan een superieur dierenras niet fijn is. Niet fijn, maar wel logisch. Maak aub dit verschil.
Ik heb je wel begrepen maar dat was het punt opnieuw niet.

Het ging erover dat jij vond dat ze het recht hebben omdat ze superieur zijn.
Het is nogal logisch dat je niets kan doen tegen een superieur ras, dat is geen discussie, maar als je er dus niet mee akkoord zou gaan zoals je hier zegt...waarom vind je dan toch weer wel dat wij mensen het recht hebben om dieren zo te behandelen?

Je bent niet consequent é. Met jou mag het niet, maar jij mag het wel?
Oud 28 augustus 2007, 15:42   #414
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef geen menselijke eigenschappen aan dieren, waar haal je dat vandaan?
Een muis weet niet eens wat een laboratorium is. Wie zegt dat wij zullen weten waar we zijn in ruimten gecreeerd door een ras dat miljoenen jaren verder staat dan wij, dat op vlak van communicatie geen geluid gebruikt? Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat de muis pijn kan voelen en dat ze dus mishandelt word.
En ook jij haalt 1 specefiek dier eruit. Ik blijf het niet zeggen é. Lees goed wat we zeggen.
Gij komt daar mee af in de post die ik gequote heb, ik projecteer dat op een reële situatie. Ipv de hypothetische waar gij mee afkomt

Een muis kan pijn voelen, en daarvoor wordt het ook verdoofd. Plain and simple. En zo hoort het ook. Niet meer, niet minder
Oud 28 augustus 2007, 15:43   #415
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, we laten de insecten erbuiten.
Waarom zou je "rechten" geven aan een visje van 7mm lang? Het dier kan "pijn voelen", en zou in feite net zoals een paard of een mens rechten moeten krijgen dan..?
Dat heb ik toch nooit gezegt.

Ik zeg dat wij het recht niet hebben om dieren te laten lijden of te gebruiken voor pijnlijke proeven.
Oud 28 augustus 2007, 15:46   #416
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij komt daar mee af in de post die ik gequote heb, ik projecteer dat op een reële situatie. Ipv de hypothetische waar gij mee afkomt

Een muis kan pijn voelen, en daarvoor wordt het ook verdoofd. Plain and simple. En zo hoort het ook. Niet meer, niet minder
jij projecteerd het op een reeele situatie? En je zegt zelf dat een muis niet bezig is met zijn familieleden of aan het piekeren is waar hij werkelijk is. Niet echt reeel dus é. Ik geef nergens dieren menselijke eigenschappen. Dat is onzin.

Alle muizen die als proefdier gebruikt worden worden verdooft? Lol, maak dat een ander wijs. Stel...stel dat het zo is...wat met alle andere dingen die de mens met dieren doet? Verdooft de mens ook de jonge zeehondjes voor men ze halfdood knuppelt, verdooft men de beren die in kleine kooitjes worden gestopt om levervocht af te tappen,...kortom laat de mens dieren lijden? Ja, awel en dat mag niet, dat recht hebben we niet.
Oud 28 augustus 2007, 15:54   #417
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle muizen die als proefdier gebruikt worden worden verdooft? Lol, maak dat een ander wijs. Stel...stel dat het zo is...wat met alle andere dingen die de mens met dieren doet? Verdooft de mens ook de jonge zeehondjes voor men ze halfdood knuppelt, verdooft men de beren die in kleine kooitjes worden gestopt om levervocht af te tappen,...kortom laat de mens dieren lijden? Ja, awel en dat mag niet, dat recht hebben we niet.
Hoeveel jonge zeehondjes worden er dagelijks doodgeknuppeld in België? Van hoeveel beren wordt er dagelijks de lever afgetapt in België?
Oud 28 augustus 2007, 15:55   #418
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik toch nooit gezegt.

Ik zeg dat wij het recht niet hebben om dieren te laten lijden of te gebruiken voor pijnlijke proeven.
Dus als jouw dochtertje van 2 ongeneeselijk ziek is, maar er zijn dierenproeven nodig om medicatie te testen die haar zou kunnen genezen, zou jij zeggen : laat haar maar sterven, wij hebben dat recht niet?

Laat mij toe hierop te zeggen : Hah, right.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:01   #419
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel jonge zeehondjes worden er dagelijks doodgeknuppeld in België? Van hoeveel beren wordt er dagelijks de lever afgetapt in België?
Zou hij het onderscheid snappen?
Weinig kans vrees ik.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:02   #420
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm, geen?
Wat heeft dat ermee te maken?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be