![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze hem ondertussen erop gewezen hebben dat hij maar een zeer zwak figuur was?
![]() |
![]() |
#422 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat u met uw tweede vraag bedoelt begrijp ik niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een breed onderzoek daar is in volle gang. Er wordt gekeken naar eventuele structurele gebreken in de constructie, of er vooraf een veiligheidsinspectie is geweest door een officiele instantie en of de organisatie genoeg gedaan heeft, met name eerder evacueren of het de constructie van het podium ontmantelen bij de naderende dreiging. Het minste wat je mag verwachten is toch dat dit hier ook gebeurt. Als uit een grondig onderzoek blijkt dat eigenaar, organisator en onderaannemers niets te verwijten valt, dan pas mag je dit spijtig voorval catalogiseren als een noodlottige speling van de natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik de zaag ingang getrokken en de eerste boom omgezaagd. Toen ik gelijk de tweede wou omleggen kwam de ploegbaas eraan, hij vertelde me dat dit niet mocht, ik moest die dode boom laten staan om te kijken of hij het jaar daarop niet terug tot leven kwam... Als hij (de dode boom) dan volgend jaar niet uitschoot dan ging hij kijken ofdat ik hem kon omleggen. Daar hebben we dan een ploegbaas van de groendienst die gaat kijken ofdat een dode boom volgend jaar niet terug uitkwam... ![]() Ik werd daar gewoon gek van..
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vroeger ook in de organisatie van een paar kleinere festivallekes gezeten, en eigenlijk hebben wij nooit echt gekeken naar de weersvoorspelling. Ja, ge kijkt 's ochtends eens en hoopt dat ze niet teveel regen gaven, maar we hadden geen meteorologisch verantwoordelijke die alles opvolgde. We keken naar de lucht om te zien hoe het evolueerde. Er zijn 101 andere dingen om mee bezig te zijn.
Nu, achteraf, stelt iedereen zich natuurlijk de vraag of ze daar geen meteorologisch team hebben zitten die de situatie opvolgt. Wellicht zitten de organisatoren van andere festivals nu ook te denken van "fok, dat kon ook bij ons gebeurd zijn". Ik vind het wat dubbel om te zien dat er zo met de vinger gewezen wordt naar de organisatie die alles moet kunnen voorzien, maar dat er niemand opmerkt dat de festivalgangers zich blijkbaar ook niet echt meteorologisch hadden laten adviseren. Er was onweer en hagel gepland en velen liepen daar in z'n bikini / bloot bovenlijf. En alle kleren nat in de tent. Blijkbaar hadden ze hun voorraad nieuwe kleren niet echt waterdicht verpakt. Voor velen kwam dat onweer geheel onverwacht precies. Wat verwachten mensen eigenlijk? Dat de organisatie omroept dat ze best hun regenjasje meepakken omdat het flink gaat regenen en ze achteraf onderkoeld kunnen raken?
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() Het is toch ongelofelijk dat er toch altijd mensen zijn die 'schuldigen' moeten zoeken.
![]() Het is héél simpel hoor: dit was een geval van overmacht, niets meer en niets minder! Als je iets compleet 'veilig' wilt hebben, dan organiseer je gewoon beter niets. ![]() Ik vind het jammer voor de mensen die zo hun prachtig weekend in het water zien vallen, anderzijds mogen ze zich gelukkig prijzen niet tot de slachtoffers te horen.
![]() |
#430 |
Minister-President
|
![]() En nu komt die koning ook nog eens storen, precies of zijn aanwezigheid zal de opruimingswerken bespoedigen? Weer een extra last voor de ordediensten
![]()
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in wat voor "overlast" ie een dag na de feiten nog zou kunnen geven. Het is als zeggen dat we het festival willen laten doorgaan om geen problemen te veroorzaken op een moment iedereen al op weg is naar huis.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2011 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
Bomen kunnen altijd sneuvelen in zulk extreem weer. Als je echt geen schade met bomen wilt, dan organiseer je je concerten beter gewoon in een open veld zonder 1 boom. Dan is er niks van risico's. Volgens mij koos men dit veld uit omdat bomen het decor toch wel wat gezelliger maken.
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is dus terug in het land.
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het is evident dat het erg is wat daar is gebeurd maar dit weekend zijn er 14 doden gevallen op onze wegen en niemand denkt er aan om het verkeer in België stil te leggen in afwachting van een oplossing voor de problemen. Wegen die gewoon regelrechte zelfmoordbanen zijn blijven gewoon jaar na jaar open. Tienduizenden automobilisten die eigenlijk niet bekwaam zijn om achter het stuur te zitten blijven gewoon achter het stuur. Dat terwijl al de rest van de menselijke activiteiten tegenwoordig aan gigantische veiligheidsvoorschriften moet voldoen om alle risico's uit te sluiten. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2011 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu ook geen voorstander van het concept 'koning', maar ik vind het nog niet zo slecht dat hij dit doet. Enfin; als er een rol is voor de koning, dan denk ik dat die nog het beste is dat het een soort van symboolfiguur is om de maatschappelijke 'rampen' te bezoeken om een soort van collectief 'we voelen met de situatie mee' te tonen. Als je begrijpt wat ik bedoel?
Alweer; van mij hoeft er geen koning te zijn - geen regering zelfs - maar als we het dan toch hebben, lijkt me dat nog de beste orl.
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wil die mens samen met de Vlaamse jeugd een concert meemaken, blijkt dat afgelast en niemand brengt de koning daarvan op de hoogte.
Hoeveel tegenslag kan je nu hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg zeker niet dat er geen bomen mogen zijn, het is maar als wederreactie. ![]() Ik schreef het al: er was niets dat men kon voorkomen in zulke onverwachte omstandigheden. Indien men toch iets wilt voorkomen, organiseert men beter niets.
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Minister-President
|
![]() Omdat het heel wat planning vergt voordat die langs kan komen.