Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2012, 12:56   #421
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En weeral schelden. Tssss... je bent echt je frustraties niet meer de baas hé jongen?

Ok, jij vraagt, wij draaien:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
"(ex)-para's (criminelen dus) die illegale wapens dealen. En jij weet daarvan?
Dan weet je toch dat je medeplichtig ben en bijgevolg ook crimineel bent als je zwijgt?"
Volgens het bovenstaande VOLLEDIGE citaat van jou, zijn para's en ex-para's dus criminelen. Waarom?
Zoals het daar staat, lijkt het inderdaad alsof ex-para zijn een misdaad is. (Wat mij weinig waarschijnlijk lijkt.)
Had er gestaan:
Citaat:
(ex)-para's die illegale wapens dealen (criminelen dus). En jij weet daarvan?
Dan was het dealen van wapens crimineel. Het is gissen naar wat giserke wilde zeggen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 22 december 2012 om 12:57.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 13:07   #422
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zoals het daar staat, lijkt het inderdaad alsof ex-para zijn een misdaad is. (Wat mij weinig waarschijnlijk lijkt.)
Had er gestaan:

Dan was het dealen van wapens crimineel. Het is gissen naar wat giserke wilde zeggen.
Het zijn ex-paras die wapens dealen. Professionele criminelen dus.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 13:12   #423
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
volledig mee eens.

Helemaal niet mee eens.
Die frequentie ligt bij de dader. (Zijn geestelijk, sociaal etc toestand). Die frequentie ligt eerder aan de gebrekkige gezondheidszorg, de macho-cultuur die iemand met een geestesziekte stigmatiseert etc.

Geeft sommige mensen een volledig arsenaal, ze zullen geen enkele behoefte voelen om te moorden. Maar wanneer de "drang" daartoe zich laat gelden, gaan diegenen bij wie de stoppen doorslagen inderdaad naar eender wat grijpen (zoals die Chinese man of Kim De gelder die naar messen grepen).

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...d-teacher.html

Toegang tot wapens én een gebrekkige psychische gezondheidszorg, dat is de dodelijke cocktail.
Je weet nooit hoe je zal reageren als je een wapen bezit. Zelfs al ben je psychies volledig stabiel.
Je kunt dit vergelijken met flikken, bewakers, militairen en ander tuig.
Zet de grootste nerd in een uniform met kepie, en ze gaan denken dat ze het centrum van de wereld zijn, en dat zij het voor het zeggen hebben.
Met een wapen is dit ook zo.
Weten dat er een wapen aanwezig is, zal er voor zorgen dat mensen sneller gaan overwegen het te gebruiken, en mensen worden overmoedig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 13:38   #424
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het zijn ex-paras die wapens dealen. Professionele criminelen dus.
1. Uit de vorige aangehaalde posting blijkt dat jij para's en ex-para's als criminelen beschouwt. Waarom? Op wat baseert u dat?

2. Wanneer ex-para's wapens dealen, zijn dat volgens jou automatisch "professionele criminelen"? Volgens jou kunnen ex-para's dus nooit aan legale wapenverkoop doen? Volgens jou zijn ex-para's die zich bezig houden met illegale wapenhandel per definitie professioneel bezig?

Zot zijn doet geen zeer hé jongen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 14:52   #425
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
livestream:
http://www.wfsb.com/category/217730/cbs-news-livestream

Amerikanen en vuurwapens.
Als elke leraar een automatisch pistool aan de gordel had, dan zou dit niet gebeurd zijn. Dan was die moordenaar doorzeeft met kogels zogauw hij een wapen laten zien had.
nachtwaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 15:00   #426
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zolang er niet meer controle en beperkingen op wapenverkoop komt, zullen dat soort cowboy-toestanden zich blijven herhalen.
Onzin vanzelfsprekend : de oplossing is verplichte schietopleiding en wapendracht voor leraars.
En waarom niet voor elke volwassen burger met een blanco strafblad ?
Inplaats van legerdienst, verplichte kursus schieten met vuurwapens, vanaf 12 jaar bvb. Eén uurtje per week inlassen bij de schoolkursus.
Wie als volwassene misbruik maakt van zijn ( verplicht ) wapen, en in de gevangenis vliegt, heeft er daarna geen recht meer op. Verboden wapendracht voor ex-bajesklanten brengt 20 jaar effectief op.
Op die manier word de machtsverhouding gewijzigd : bandieten staan er zwakker voor als eerlijke burgers, in tegenstelling tot nu .
Ik stel dit wél voor voor België hé, met wat in de USA gebeurd heb ik geen zaken.
Oud 22 december 2012, 15:01   #427
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
Onzin vanzelfsprekend : de oplossing is verplichte schietopleiding en wapendracht voor leraars.
En waarom niet voor elke volwassen burger met een blanco strafblad ?
Inplaats van legerdienst, verplichte kursus schieten met vuurwapens, vanaf 12 jaar bvb. Eén uurtje per week inlassen bij de schoolkursus.
Wie als volwassene misbruik maakt van zijn ( verplicht ) wapen, en in de gevangenis vliegt, heeft er daarna geen recht meer op. Verboden wapendracht voor ex-bajesklanten brengt 20 jaar effectief op.
Op die manier word de machtsverhouding gewijzigd : bandieten staan er zwakker voor als eerlijke burgers, in tegenstelling tot nu .
Ik stel dit wél voor voor België hé, met wat in de USA gebeurd heb ik geen zaken.
alsof mensen met blanco strafblad niet flippen. dat ventje dat dat bloedboad veroorzaakte in die school had ook een blanco strafblad.

neen dus. niet meer wapens.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 15:04   #428
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Noorwegen kon Breivik erop los knallen en in Luik kon die kerel vorig jaar ook mensen afschieten. Bijzonder naïef om te denken dat wetgeving een effect heeft op de plannen van deze psychopaten.
Precies. Waar een wil is , is een weg. En wie een wapen zoekt, zal er één vinden. In België is dat niet moeilijk, ondanks de strenge wapenwetten. Heeft een paar jaar terug een Marrokkaans carjackertje van een jaar of 18 de politie niet onder vuur genomen met een AK 47 midden in Brussel, op klaarlichte dag ?
Oud 22 december 2012, 15:09   #429
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Neen... wie een wapen zoekt zal niet zomaar een wapen vinden, als de wetgeving streng is.
Oud 22 december 2012, 15:09   #430
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
In Finland, Tsjechië en Zwitserland heeft nagenoeg iedereen een wapen (of kan er makkelijk aankomen). Mogen dat nu ook net de landen zijn waar gewapende overvallen (en miserie met wapens in het algemeen) het laagste zijn.

Uiteraard schreeuwt iedereen moord en brand om een verstrenging van ... En de machiavellisten in de politiek zien hun kans al schoon om de burger nog meer het staatsmonopolie op te dringen.

In de brousse maken ze jachtgeweren met stalen buizen en wat elementair laswerk. Doodsimpel, letterlijk dan.
En in West Europa bouwen gelijk welke jonge crapuulletjes alarmpistolen om tot wapens die punt 22-kogels afschiet. Met gewoon een electrische boormachine.
Oud 22 december 2012, 15:12   #431
nachtwaker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Neen... wie een wapen zoekt zal niet zomaar een wapen vinden, als de wetgeving streng is.
In België IS de wapenwetgeving streng. Toch vind je in gelijk welke stad in enkele uren een vuurwapen.
Oud 22 december 2012, 15:59   #433
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nachtwaker Bekijk bericht
In België IS de wapenwetgeving streng. Toch vind je in gelijk welke stad in enkele uren een vuurwapen.
Slaat op niets. Ik woon in BXL en ik zou bij God niet weten waar een vuurwapen te vinden. ´t Gaat hem om de juiste connecties hebben - die heb ik niet, en het merendeel van de mensen hebben die ook niet.
Oud 22 december 2012, 16:07   #434
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Slaat op niets. Ik woon in BXL en ik zou bij God niet weten waar een vuurwapen te vinden. ´t Gaat hem om de juiste connecties hebben - die heb ik niet, en het merendeel van de mensen hebben die ook niet.
Klopt ook. Ge moet er een beetje moeite voor willen doen.
Mensen van goeie wil doen die moeite niet.
Maar het is simpeler dan U wel zou willen, een wapen te pakken krijgen.
Het internet en wat creatief postgebruik voor de onderdelen doen al veel in de juiste richting

En anders, proletarisch winkelen in een kazerne.

.
Oud 23 december 2012, 11:33   #435
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
conncecties, connecties.
Zie eens naar drugs, dat is ook overal, maar niemand komt het in m'n neus duwen hoor...
Oud 24 december 2012, 11:09   #436
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Begrijpend lezen is moeilijk voor je?

Nogmaals, ik ken een tussenpersoon, iemand die mij met leveranciers in contact kan brengen. Met zoiets kan je helemaal niet naar de flikken stappen en dat zou ik ook niet willen.

Stel je voor:
Ik: Ik wens een verklaring af te lggen. ik ken persoon X die personen kent die wapens kunnen leveren.
Flik: Ok. Wij gaan dat onderzoeken.
Flik gaat langs bij persoon X en vraagt hem wie die personen zijn.
Persoon X antwoordt: Ik ken helemaal niemand die wapens kan leveren. Dat moet een vergissing zijn.
Flik noteert het en doet boekje dicht. "Onderzoek" afgelopen.
Moeilijk hé?
Daar gaat het al fout in je redenering... Als jij werkelijk gelooft dat de politie dergelijke feiten zo lichtzinnig zou oppakken, ben je verkeerd. Men zou niet zomaar naar 'persoon X' gaan en hem vragen "Kent u iemand die wapens dealt...?" Kom zeg, daar gaat veel meer aan vooraf.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2012, 11:17   #437
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik weet niet of ik zijn voorstel goed vind. Maar een politiestaat heeft niets te maken met leraars die ter bescherming een wapen in de kast zou hebben. Misschien was de schutter van Newton sneller neergeschoten en waren er veel minder slachtoffers gevallen.
Of misschien had die leraar uit schrik en van de zenuwen 'iets minder gericht' geschoten en had hij zelf één of meerdere dode kinderen op zijn geweten.

Maar goed... Die vlees-noch-vis-wet van onder Clinton is ook maar een halve maatregel. Een volledig verbod op wapens ga je in de VS nooit verkrijgen, daarvoor is het second amendment véél te fundamenteel ingebeiteld in de Amerikaanse cultuur. Dan is het voorstel van de NRA misschien nog het meest haalbare, al vraag ik me wel af wie dergelijke bewapende wachten gaat betalen in tijden dat de VS in diepe financiële problemen zitten, de NRA zelf misschien?

Als buitenstaander vind ik het second amendment ietwat achterhaald, maar omdat in de VS al sinds de implementatie ervan vrij gemakkelijk wapens kunnen bekomen worden, zit je er natuurlijk wel een berg wapens die nog eens gemakkelijk verkregen kunnen worden en dat niet altijd via legale weg.

Een discussie die vele facetten kent en eigenlijk niet te herleiden is tot 'verbieden we wapens of niet?'

Spijtige zaak, maar ik denk dat ze in de VS nog lang niet van dit soort feiten af gaan geraken.

Anderzijds kan je in 'ons eigenste' Brussel ook bijna niet meer buitenkomen op bepaalde uren. En de recente steekpartij aan het centraal station tonen aan dat je ook al niet meer veilig bent in de betere delen van Brussel en zelfs, in het geval van Joe Van Holsbeeck enkele jaren geleden, zelfs op klaarlichte dag tijdens het spitsuur.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2012, 12:18   #438
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral als het een oorlogswapen is en niet verkocht wordt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2012, 12:20   #439
eno2
Banneling

Standaard

Rara hoeveel vuurwapendoden vallen in de VS dagelijks? Meer dan er doden vielen in dat schooltje. Antwoord morgen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2012, 12:22   #440
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vooral als het een oorlogswapen is en niet verkocht wordt
Vandaar dat Kitty van Nieuwenhuysen neergeschoten is met een Kalasnikov.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be