![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Raar. Dat druist in tegen alle wetenschappelijke beweringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan lid zijn van een volk op basis van ethnische of op basis van culturele overwegingen. Beide definities zijn geldige definities, maar die van Pretorian slaat uiteraard nergens op. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 maart 2007 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik morgen naar marokko verhuis dan zal ik mij aanpassen en de taal leren,is het minste wat ik kan doen. Ik zal ook geen vlaams spreken in bv een decascoop als ik hun taal machtig genoeg ben omdat ik weet dat het irritant is aangezien anderen niet weten wat je zegt en zonder men het beseft je die persoon mss zit uit te maken. Ik ben het in gent tegen gekomen toen ik nog verkeerde;ik en m'n lief liepen gewoon op voetpad en opeens steken er marokkanen over en opeens zonder enige aanleiding/reden begonnen ze duidelijk tegen ons in hun taaltje te broebelen en ik ben ervan overtuigd dat het mss wel iets in de richting zal geweest zijn;dienen zijn lief zou ik wel eens willen pakken en/of mee wa lelijkaard is die ect....Ik denk dat ik er wel eens dicht zou kunnen bijzitten. Soit;zelfs m'n ex ondertussen die helemaal niet vb gezind was stond het niet aan en zegde zelfs luidop tegen die pummels dat ze nederlands moesten spreken. Tja,dan verschieten mensen dat mensen racist worden ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vlaming die zich bekeerd tot de islam is voor mij geen vlaming meer.Deze gaat in tegen onze manier van leven(waarden en normen enz...)ook al zou deze persoon een blanke vlaming zijn met vlaamse ouders. Sorry,die hebben echt afgedaan voor mij of het zou moeten zijn dat ze dan toch uiteindelijk dan zelf met beide ogen en oren kunnen aanzien dat het toch is zoals wij zeggen,verkeerd,vrouwonvriendelijk enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Om het op zijn Zuid-Afrikaans te zeggen :
Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 maart 2007 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
als we over joden praten, laten we dan eenvoudigweg eens naar de staat Israël kijken: daar moet men niet joods-gelovig zijn, maar wel zijn joodse bloedafstamming kunnen aantonen om staatsburger te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is 1 van de criteria, niet de enige. 20% van de staatsburgers is islamiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
|
![]() Citaat:
Het is zelfs de kern van de opdracht voor een antropoloog inzake veldwerk. Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 maart 2007 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ken uw geschiedenis hé dumbo. Daarbij, ik heb het al genoeg aan Europese en Amerikaanse joden gevraagd wat hen bindt. En geloof is daar niet dè bindende factor, eerder een bron van verdeeldheid. Jood wordt je door bloedafstamming via de moeder en op geen enkele andere manier wordt je in die gemeenschap geaccepteerd. In de staat Israël kan je zelfs geen staatsburger worden. Laatst gewijzigd door grossfaz : 9 maart 2007 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
|
![]() Citaat:
In het geheel niet. Kennelijk heb je K. McDonald gelezen, onwetenschappelijke invulling van de evolutionaire psychologie op het grappige af. De enige reden waarom hij nog een leerstoel heeft, is omdat hij wettelijk niet kan worden verwijderd. Het jodendom kent meer sektarische varianten dan het christendom, iets wat totaal wordt ontkend door McDonald. Ook heeft historisch onderzoek bewezen dat mensen zoals Herzl een zeer kleine minderheid waren qua gedachtegoed, zie bv. I. Schorsch (Columbia university). De kenmerken die McDonald aanwees, waren totaal niet terug te vinden in historisch onderzoek. In Antwerpen is door socio-economische en religieuze redenen er een duidelijke trend naar ghettovorming opgetreden, het is dan ook een broeihaard van sektarisch denken. Idem met bv. Calvinisten in Zuid-Oost Nederland. Correctie, jij wilt dat ze aangeduid worden als een apart volk. Net zoals Huntington de wereld indeelde volgens 1 bepaald criterium om vervolgens een algemene apocalypse te voorspellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Partijlid
|
![]() Het was een zeer fijne betoging.
Op naar 6 mei.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen Laatst gewijzigd door HFV : 9 maart 2007 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
En ik zeg u dat dit 1 van de criteria is om staatsburger te worden, maar niet de enige. Lees de grondwet. Die afstammingsregel is ontstaan om geen restricties op te leggen voor mensen die wilden emigreren vanuit Europa naar Israel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() hier verspil ik mijn tijd niet aan hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
|
![]() Meestal doe je dat wel, maar dan wordt je geband van studentenfora omdat je een onwetende/irritante kl**t bent. Politics is zeker jouw laatste toevluchtsoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Clash of the civilisations van SH onder andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |